4 min. doba čtení

Tajná strategie jak se s nulovým rozpočtem dostat do všech médií

Už jste slyšeli o buzzmarketingu? Předpokládám, že ne, proto mi dovolte v tomto článku vysvětlit, co to ten buzzmarketing je. A nejen vysvětlit. Uvedu konkrétní příklad, jak jsme tuto formu marketingu využili, a dostali tak malou oravskou pizzerii do několika lokálních i celonárodních novin a televizí. A to všechno zcela zdarma!

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
Tajná strategie jak se s nulovým rozpočtem dostat do všech médií

Říká se, že na úspěch není třeba vždy milion eur, stačí milionový nápad. A právě nápad je v buzzmarketingu mnohem důležitější než rozpočet. Co tedy znamená buzzmarketing? Anglické slovo buzz si můžeme přeložit jako šum, rozruch.

A právě o tom to je. Cílem je vyvolat „buzz“. Cílem je upoutat pozornost médií a lidí tak, aby bylo o vaší firmě zajímavé mluvit nebo psát. Cílem je vyvolat rozruch a stát se středobodem pozornosti.

Jak ale upoutat pozornost médií? Co je třeba udělat, aby o vás všichni psali a povídali? A nejlépe tak, aby vás to nestálo ani jeden cent? Pokud vás odpovědi na tyto otázky zajímají a chcete se dozvědět, co přesně je třeba udělat, určitě pravidelně sledujte Ecommerce Bridge. Už brzy zde totiž najdete nový článek o všech tajemstvích buzzmarketingu. Jednoduchý příklad z praxe si uvedeme teď.

Skutečný příklad z praxe

Přejděme tedy k nově otevřené pizzerii v malé oravské obci Nižná. Uvedenou pizzerii jsem použil právě proto, abych vám tu mohl uvést konkrétní příklad buzzmarketingu.

Začátky podnikání jsou častokrát náročné a právě omezený rozpočet nám nedovoluje dělat velké kampaně. Jak jsme tedy získali reklamní prostor v médiích celkem za více než 20 000 eur a přitom jsme neutratili více než 82 eur?

Čtete správně, dokázali jsme ušetřit až 20 000 eur a přitom jsme tuto pizzerii dostali do několika novin, online magazínů i televize. To všechno vyžadovalo jen jeden nápad, správnou strategii a tak trochu i mírnou dávku fantazie.

Rozhodl jsem se, že se nám to podaří získáním slovenského rekordu. Právě netradiční rekord splňuje podmínky buzzmarketingu, protože je to zajímavé, vtipné, neobvyklé i pozoruhodné téma pro média a lidi.

Rozhodl jsem se, že uděláme něco velkého. Problém však nastal, když jsem zjistil, že největší pizza na světě má průměr až 40 metrů. Ne že bych byl skromný, ale překonat tento rekord jsem neviděl jako úplně reálné.

Proto jsem to vymyslel jinak. Stačila trocha času na Google. Zjistil jsem, že existuje něco jako slovenská kniha rekordů, do které zápis stojí přibližně 80 eur. V této ceně dokonce získáte i medaili a certifikát. A my jsme je získali. Upekli jsme totiž nejmenší pizzu na Slovensku.

Protože takový rekord předtím nebyl zapsaný (pochopitelně), nebyla potřebná ani přítomnost komisaře. Stačilo poslat fotky, zaplatit 82eurovou fakturu a rekord byl na světě.

A média nám to „sežrala“. I s navijákem, a tak trochu zcela vymyšleným příběhem. Ano, takovou hloupost jako nejmenší pizza na Slovensku. Stačilo oslovit několik novin, webových portálů, televizí a čekat. Věřte, vždy se někdo chytí. A jako první se chytil nejčtenější slovenský deník Nový Čas. Ten tomuto zajímavému rekordu věnoval dokonce dvoustranu a potom to už šlo.

Článek o slovenském rekordu se dostal na mnohé webové portály, také i do lokálních novin, a dokonce i televize. Desítky lidí toto téma sdílely na sociálních sítích a v malé obci Nižná se začala šířit informace o novém slovenském rekordu. A víte, jak to v takových obcích chodí.

Zajímavé téma se mezi obyvateli rychle rozšíří a my jsme tak získali přesně to, co jsme chtěli. Vyvolali jsme rozruch, upoutali pozornost a s rozpočtem 82 eur se tak celé okolí dozvědělo o nově otevřené pizzerii. A to ve velkém stylu, i ze známých slovenských médií, kterým jsme nezaplatili ani cent.

Závěr

I takovýmto způsobem se dá zvýšit povědomí o značce a popularita. Dnes je každý rodák hrdý, že právě v jejich obci mají nový slovenský rekord a byznys tak může růst.

O důležitý „boost“ jsme se postarali, čímž se nastartovaly tržby a dál je to na týmu šikovných lidí z pizzerie. Oni totiž musí udržovat nejvyšší možnou kvalitu, protože to je poslední krok úspěšného buzzmarketingu. V tom jim velmi držím palce a přeji hodně hodně prodaných maxi, mini a také středních pizz.

Sdílet článek
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Působí v oblasti marketingu již více než 12 let a specializuje se zejména na online marketing, konkrétně na tvorbu prodejních stránek a sociální sítě. Sám na Instagramu získal více než 185 tis. sledovatelů a o svých úspěšných strategiích přednášel stovkám lidí v ČR i SR. Dnes se také začíná soustředit na málo poznán Buzzmarketing.

Explor Media
Tento článek ti přináší

Explor Media

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu
2 min. doba čtení

Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu

Nedávný průzkum společnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupování v Německu, známé také jako „live shopping“ či „in-stream shopping“, získává na oblibě. Šest z deseti německých spotřebitelů v současnosti rozumí tomuto pojmu, což je dvojnásob více než před třemi lety. Míra přijetí live shoppingu v Německu je však stále nízká.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+