2 min. doba čtení

Světlo na konci tunelu. Microsoft možná dokončí největší obchod ve své historii

V loňském roce oznámila technologická společnost Microsoft své rozhodnutí koupit vydavatele videoher Activision Blizzard, který vlastní značky jako Call of Duty, Diablo a Candy Crush. Obchod však zablokovaly regulační orgány.

Světlo na konci tunelu. Microsoft možná dokončí největší obchod ve své historii
Zdroj: Depositphotos

Místo žaloby bude uzavřena dohoda

Finální převzetí známé herní společnosti je naplánováno na nejbližší dny. Pravděpodobně největší potenciální překážce, žalobě ve Spojených státech, se však nyní podařilo vyhnout. Ve Spojeném království, kde rovněž čelila odporu, vypadá situace nadějně.

Pro Microsoft se jedná o rekordní nákup, nejdražší transakci v herním průmyslu a kromě toho o nesmírně významný obchod. Microsoft za Activision Blizzard zaplatí 68,7 miliardy dolarů. Vzhledem k dopadu na odvětví a posílení jeho pozice však tento krok vyvolává obavy u regulačních orgánů a konkurentů. Rozhodnutí amerického soudu je však zatím nejsilnějším signálem, že plány Microsoftu uzavřít obchod v červenci by se měly naplnit.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V červnu požádala americká Federální komise pro obchod (FTC) zámořský soud, aby dočasně zablokoval převzetí společnosti Blizzard společností Activision. Soud v San Francisku však nyní rozhodl ve prospěch společnosti Microsoft a návrh na zastavení nákupu zamítl. Spojení obou společností prý neohrozí tržní prostředí. Americký soud se postavil na stranu Evropské komise, která po přezkoumání dala v květnu transakci zelenou. FTC se však ještě může odvolat.

“Jsme vděčni sanfranciskému soudu za jeho rychlé rozhodnutí a věříme, že i ostatní jurisdikce budou situaci řešit včas. Jak jsme již několikrát během tohoto procesu prokázali, jsme plně připraveni pokračovat ve spolupráci na řešení všech otázek regulace trhu,” uvedl prezident společnosti Microsoft Brad Smith.

Společnost Microsoft čelila značnému odporu také ve Spojeném království, jehož antimonopolní úřad nákup zablokoval. Microsoft se odvolal a případ se dostal k soudu, ale po rozhodnutí USA britská strana uvedla, že je nepravděpodobné, že by se v něm pokračovalo. “Jsme připraveni vyslechnout návrhy Microsoftu na úpravu transakce tak, aby byly odstraněny obavy uvedené v naší zprávě. Souhlasili jsme s přerušením soudního sporu, abychom se mohli těmito návrhy přednostně zabývat,” uvedl mluvčí regulačního orgánu.

Credit: CC.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+