3min. doba čtení

Stručný přehled ecommerce v Latinské Americe

Covid-19 má obrovský vliv na nákupní zvyklosti spotřebitelů v Latinské Americe, možná větší než v kterémkoli jiném regionu světa. Nakupování potravin, domácích potřeb a oblečení online se stalo naprostou nezbytností. Tyto zvyky přetrvávají a Latinská Amerika se stává jedním z nejrychleji rostoucích trhů elektronického obchodu.

Stručný přehled ecommerce v Latinské Americe

Polovina populace nakupuje online

Nejdůležitějšími online trhy jsou Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Kostarika, Mexiko, Panama a Peru. Podle průzkumů společnosti RetailX má 79 % populace přístup k internetu a 50 % z nich v loňském roce využilo možnost nakupovat online.

Zatímco Kostarika, Panama a Peru mají kvůli nízkému počtu obyvatel omezené příjmy z elektronického obchodu, Brazílie, Mexiko, Argentina, Chile a Kolumbie vykazují působivý růst.

Zdroj: Statista

Největší výzvy

Spotřebitelé v Latinské Americe jsou stále nedůvěřiví ke kvalitě zboží a spoléhají na hodnocení zákazníků. Mezi největší problémy v jihoamerickém ecommerce patří logistika a platby. Polovina obyvatel nemá bankovní účet a venkovské oblasti mají špatně rozvinutou silniční infrastrukturu. Proto také v regionu převažují tržiště poskytující řešení pro spotřebitele a podniky.

Hlavním hráčem je argentinská společnost Mercado Libre, která nabízí vlastní logistické služby. Stejně jako Amazon má i Mercado Libre vlastní leteckou flotilu a síť doručovacích vozidel, které jezdí hlavně ve městech.

Kromě toho společnost Mercado Libre loni koupila brazilskou logistickou společnost Kangu, která působí také v Kolumbii a Mexiku. A Pago, fintechová odnož Mercado Libre, slouží jako zpracovatel plateb. Spotřebitelé v Brazílii a Mexiku mohou při nákupech v Mercado Libre používat také službu PayPal.

Stručný přehled

Brazílie

84 % obyvatel používá internet, přičemž 53 % uživatelů internetu nakupuje online. Brazilští zákazníci jsou spíše mladší, přibližně polovina z nich je mladší 35 let. Pouze 9 % je starších 55 let. Průměrná roční částka utracená na internetu je 397 USD.

Chile

Největší podíl uživatelů internetu má Chile, kde 94 % obyvatel používá internet a 62 % nakupuje online. Chile má vyšší hrubý domácí produkt než většina latinskoamerických zemí a průměrná roční částka utracená zákazníky elektronického obchodu je vysoká. V roce 2022 zatím činí 780 USD.

Kolumbie

V roce 2021 byla Kolumbie třetím největším trhem elektronického obchodu v Latinské Americe. 49 % uživatelů internetu nakupuje online 53 % z nich je ve věku 34 let a méně. Cesty v Kolumbii jsou nedostatečné pro rychlé dodání, ale nezdá se, že by to spotřebitele odrazovalo.

Kostarika

Kostarika má pouze 5,2 milionu obyvatel. 80 % z nich používá internet, ale pouze 45 % nakupuje online. Přesto se počet nakupujících online od roku 2017 zdvojnásobil. Průměrné roční výdaje na e-commerce v roce 2022 pravděpodobně dosáhnou 711 dolarů – oproti 477 dolarům v roce 2019.

Mexiko

Podle mexické Asociace pro online prodej je čtvrtým nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu na světě. Do roku 2025 bude mít mexický elektronický obchod přibližně 77 milionů zákazníků.

V této zemi došlo k nejvýznamnějšímu přechodu na online nakupování ze všech latinskoamerických trhů, zejména v oblasti potravin. V roce 2021 používalo internet 76 % obyvatel, přičemž 44 % z nich nakupovalo online. Průměrná online útrata v roce 2022 bude 727 USD, zatímco v roce 2017 to bylo 249 USD.

Panama

Ze 4,3 milionu obyvatel Panamy jsou téměř tři čtvrtiny uživatelů internetu. 46 % těchto uživatelů nakupuje online, přičemž průměrný nákup v roce 2022 bude činit 710 USD.

Peru

V roce 2021 používá internet 71 % Peruánců. 46 % uživatelů nakupuje online a třetina nakupujících je ve věku 25 až 34 let.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+