4min. doba čtení

Stručný přehled ecommerce v Latinské Americe

Covid-19 má obrovský vliv na nákupní zvyklosti spotřebitelů v Latinské Americe, možná větší než v kterémkoli jiném regionu světa. Nakupování potravin, domácích potřeb a oblečení online se stalo naprostou nezbytností. Tyto zvyky přetrvávají a Latinská Amerika se stává jedním z nejrychleji rostoucích trhů elektronického obchodu.

Stručný přehled ecommerce v Latinské Americe

Polovina populace nakupuje online

Nejdůležitějšími online trhy jsou Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Kostarika, Mexiko, Panama a Peru. Podle průzkumů společnosti RetailX má 79 % populace přístup k internetu a 50 % z nich v loňském roce využilo možnost nakupovat online.

Zatímco Kostarika, Panama a Peru mají kvůli nízkému počtu obyvatel omezené příjmy z elektronického obchodu, Brazílie, Mexiko, Argentina, Chile a Kolumbie vykazují působivý růst.

Zdroj: Statista

Největší výzvy

Spotřebitelé v Latinské Americe jsou stále nedůvěřiví ke kvalitě zboží a spoléhají na hodnocení zákazníků. Mezi největší problémy v jihoamerickém ecommerce patří logistika a platby. Polovina obyvatel nemá bankovní účet a venkovské oblasti mají špatně rozvinutou silniční infrastrukturu. Proto také v regionu převažují tržiště poskytující řešení pro spotřebitele a podniky.

Hlavním hráčem je argentinská společnost Mercado Libre, která nabízí vlastní logistické služby. Stejně jako Amazon má i Mercado Libre vlastní leteckou flotilu a síť doručovacích vozidel, které jezdí hlavně ve městech.

Kromě toho společnost Mercado Libre loni koupila brazilskou logistickou společnost Kangu, která působí také v Kolumbii a Mexiku. A Pago, fintechová odnož Mercado Libre, slouží jako zpracovatel plateb. Spotřebitelé v Brazílii a Mexiku mohou při nákupech v Mercado Libre používat také službu PayPal.

Stručný přehled

Brazílie

84 % obyvatel používá internet, přičemž 53 % uživatelů internetu nakupuje online. Brazilští zákazníci jsou spíše mladší, přibližně polovina z nich je mladší 35 let. Pouze 9 % je starších 55 let. Průměrná roční částka utracená na internetu je 397 USD.

Chile

Největší podíl uživatelů internetu má Chile, kde 94 % obyvatel používá internet a 62 % nakupuje online. Chile má vyšší hrubý domácí produkt než většina latinskoamerických zemí a průměrná roční částka utracená zákazníky elektronického obchodu je vysoká. V roce 2022 zatím činí 780 USD.

Kolumbie

V roce 2021 byla Kolumbie třetím největším trhem elektronického obchodu v Latinské Americe. 49 % uživatelů internetu nakupuje online 53 % z nich je ve věku 34 let a méně. Cesty v Kolumbii jsou nedostatečné pro rychlé dodání, ale nezdá se, že by to spotřebitele odrazovalo.

Kostarika

Kostarika má pouze 5,2 milionu obyvatel. 80 % z nich používá internet, ale pouze 45 % nakupuje online. Přesto se počet nakupujících online od roku 2017 zdvojnásobil. Průměrné roční výdaje na e-commerce v roce 2022 pravděpodobně dosáhnou 711 dolarů – oproti 477 dolarům v roce 2019.

Mexiko

Podle mexické Asociace pro online prodej je čtvrtým nejrychleji rostoucím trhem elektronického obchodu na světě. Do roku 2025 bude mít mexický elektronický obchod přibližně 77 milionů zákazníků.

V této zemi došlo k nejvýznamnějšímu přechodu na online nakupování ze všech latinskoamerických trhů, zejména v oblasti potravin. V roce 2021 používalo internet 76 % obyvatel, přičemž 44 % z nich nakupovalo online. Průměrná online útrata v roce 2022 bude 727 USD, zatímco v roce 2017 to bylo 249 USD.

Panama

Ze 4,3 milionu obyvatel Panamy jsou téměř tři čtvrtiny uživatelů internetu. 46 % těchto uživatelů nakupuje online, přičemž průměrný nákup v roce 2022 bude činit 710 USD.

Peru

V roce 2021 používá internet 71 % Peruánců. 46 % uživatelů nakupuje online a třetina nakupujících je ve věku 25 až 34 let.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek