3 min. doba čtení

Strategie a AI jako klíč. Do Prahy přijely špičky technologického světa

Jak vzniká strategie pod rukama světového experta? Proč má Česko výrazně podporovat legální imigraci? A opravdu prostoupila AI všechny obory? Mezinárodní konference WebExpo 2025 ukázala, že budoucnost technologií se netvoří jen v Silicon Valley, ale pod rukama každého s otevřenou myslí a chutí experimentovat.

Strategie a AI jako klíč. Do Prahy přijely špičky technologického světa
Zdroj: WebExpo

Od 28. do 30. května se Palác Lucerna proměnil v pulzující centrum technologické komunity. Konference WebExpo už posedmnácté přivedla do Prahy špičky českého i světového byznysu, marketingu, vývoje i UX designu. Během třídenní klíčové události roku se vzájemně inspirovalo 1583 účastníků a 97 speakerů či mentorů. Podpořili se také v překonávání výzev, které přináší současná práce v technologickém odvětví.

Když jeden obor nestačí

Letošní ročník konference přirozeně zdůraznil nutnost používání AI a potvrdil směřování tech světa a jeho holistického přístupu. Prakticky všemi přednáškami a workshopy přesvědčil účastníky, že jednotlivec či firma nedosáhne úspěchu při pouhém zaměření na hard skills.

„Současní tech odborníci potřebují nahlédnout daleko za hranice svého oboru,“ říká Šárka Štrossová, ředitelka konference WebExpo. „Ti, kteří se orientují ve více oblastech, mají v rychle se měnícím světě výrazný náskok. Díky svému multipotenciálu jsou i v době AI těžko nahraditelní.“

Naživo a bez příkras

Úvodní keynote na konferenci přivezl Mark Pollard, stratég původem z Austrálie působící v USA. Ten vtáhl publikum do svého myšlenkového procesu. Na praktické ukázce s dobrovolnicí z publika a jejím skutečným výzkumem demonstroval, jak se staví funkční strategie, a místo slidů nabídl pohled do svého myšlenkového procesu v reálném čase.

V tomto duchu se nesla řada dalších přednášek. Designérka Nadieh Bremer zaujala publikum poutavou vizualizací dat, vývojář Tejas Kumar sršel nápady, jak na nativnější zážitky pomocí generativní umělé inteligence.

Sales není sprosté slovo

Letošní WebExpo rozzářil Tomáš Čupr, stojící za úspěšnými projekty Slevomat, Dámejídlo a Rohlik.cz. Čupr se veřejným vystoupením obvykle vyhýbá a je to škoda – svou přednáškou vtáhl do děje celý Velký sál Lucerny, kde vizionářsky mluvil o budování značky a kvalitě služby s nutnou pomocí AI.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Na pódiu se objevil neméně slavný Jan Řežáb, podnikatel stojící za Socialbakers či aktuálně Ravineo. Řežáb rozčeřil vody hned na začátku svou přímočarostí. „Jsou tady nějací lidé ze sales a marketingu? Pardon, ty vlastně v Česku nemáme,“ rozesmál publikum. Podnikatel popsal svou cestu a také vyzval Česko k otevřenější imigrační politice, díky které bychom mohli doplnit chybějící kapacity.

Testování jako základní kámen

Zkušenosti speakerů WebExpo se shodovaly – víc než kdy dříve potřebujeme mezi sebou komunikovat a být neustále připravení na změny. Řečníci napříč obory ukazovali, jak nástroje jako AI, prototypování nebo výzkum trhu tvoří základ každodenní práce.

WebExpo 2026 láká už teď

Další ročník WebExpo se uskuteční 27.–29. května 2026 v Praze. Základní vstupenky jsou už nyní v prodeji, a to za zvýhodněnou cenu 4 999 Kč v limitovaném počtu.

Účast už teď potvrdily přední kapacity jako Ben Morss (Developer Advocate v DeepL, dříve v Googlu), Julian Della Matia (specialista na budování výzkumných týmů) či Barbora Obračajová přinášející unikátní spojení práva, designu a technologií.

Vstupenky na WebExpo 2026 zakoupíte v předprodeji na https://webexpo.net/tickets/.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shopcamp sází na poctivý obsah
3 min. doba čtení

Shopcamp sází na poctivý obsah

Co spojuje řízení miliardových obratů, škálování značek do zahraničí, influencer marketing, data v HR a neustálý souboj mezi performance a budováním brandu? Všechny tyhle výzvy řeší e-commerce profesionálové každý den – a právě na ně se letos zaměří Shopcamp. Konference pro e-commerce profesionály se vrací 17. září na ČVUT v Praze a její program se […]

Redakce Redakce
Bezplatný webinář o technickém SEO, který vám pomůže získat lepší konverze a ušetřit na reklamě
2 min. doba čtení

Bezplatný webinář o technickém SEO, který vám pomůže získat lepší konverze a ušetřit na reklamě

Pomalý a špatně optimalizovaný web je v současnosti nejčastějším scénářem, kvůli kterému mnoho společností přichází o tisíce eur měsíčně. Proč tomu tak je, se dozvíte v bezplatném webináři, který pořádá TechSEO Vitals poprvé i v Česku.

Martin Štěpánek Martin Štěpánek
Konzultant technického SEO a optimalizácie rýchlosti stránok, TechSEO Vitals
Co zaznělo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslední konferencí před letní pauzou?
6 min. doba čtení

Co zaznělo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslední konferencí před letní pauzou?

Plné sály, upřímné diskuse a energie, kterou online prostě nevytvoříte. I tentokrát se potvrdilo, že když se potká komunita lidí, kteří se e-commerce nejen věnují, ale skutečně ji žijí, vzniká něco víc než jen konference. Na pódiu se vystřídali řečníci s rozdílnými pohledy – od výkonu až po budování značky, od stability v době poklesu […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+