3 min. doba čtení

Stačí nám k oslovování zákazníků sociální sítě?

Na sociálních sítích dnes už najdete každého. Tvořte obsah na sociálních sítích, prodeje už půjdou samy. Stačí si budovat srozumitelný feed příspěvků, Facebook je ukáže každému z vaší cílové skupiny.

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Stačí nám k oslovování zákazníků sociální sítě?

Právě jste si přečetli typické fámy ze světa sociálních sítí. Společně se podívejme na nejnovější data a řekněme si realitu zásahu obsahu vytvořeného na sociálních sítích na Slovensku.

Představte si, že byste mohli mít 5,46 milionu zákazníků pouze v naší zemi. Je to typický sen pozitivně naladěného podnikatele. Začnete tvořit obsah na sociálních sítích o své firmě, produktech, službách. Řeknete si, že vám ke zviditelnění firmy a prodeji stačí sociální sítě. Právě v tom momentě jste váš zásah zúžili na pouhých 4,06 milionu lidí. Protože pouze 74,4 % slovenské populace se aktivně pohybuje na sociálních sítích.

Dalším pravděpodobným krokem bude budování skupiny sledujících, většina malých e-shopů v naší zemi má kolem 1 200 až 2 000 sledujících. V tomto momentě si většina z nás řekne, že je třeba začít tvořit obsah opravdu svědomitě.

Nikdo však naprosto přesně neví, jak pracuje algoritmus nejpoužívanější sociální sítě na Slovensku. Podle grafu, který naleznete o pár řádků níže, je velmi zřejmý vývoj organického zobrazování příspěvků, které na sociální sítě přidáváme.

Pokud pracujete se sociálními sítěmi každý den, tak určitě sledujete zásah jednotlivých příspěvků. Poměr mezi lidmi, kterým sociální síť organicky ukáže přidaný obsah a všemi sledujícími vaší stránky, je přibližně 1:5. To znamená, že pokud máte facebookovou stránku, kterou sleduje 1 500 lidí a přidáte nový obsah, algoritmus sociální sítě zajistí, že jej uvidí přibližně jen 300 z nich. 

Na jedné straně byste chtěli oslovit celou svoji cílovou skupinu, na druhé straně dosah příspěvků není podle představ. Jaké další kroky podniknout?

První záchrannou vestou bude podpora obsahu přes placenou reklamu přímo v sociální síti. Projdete si procesem zaplacení reklamní kampaně, ale dokážete tak svůj obsah zviditelnit. Postupem času narazíte na limitaci v zásahu, protože vaše cílová skupina se v sociální síti buď nepohybuje, nebo ji neumíte zacílit.

Nezoufejte. Podpořte obsah vytvořený na sociální síti křížem přes celý slovenský internet. Pomocí automatizovaného nástroje Social Display můžete tento obsah zobrazit na všech nejčtenějších slovenských médiích. Tímto způsobem navýšíte zásah kampaně a oslovíte tak mnohem větší publikum. Jak se k tomuto nástroji dostat a co přesně si pod ním představit se dozvíte v předchozím článku:

https://www.ecommercebridge.cz/vyuzijte-cely-potencial-vytvoreneho-contentu-co-si-predstavit-pod-pojmem-social-display/

Navíc v prostředí této nákupní platformy dostanete nové možnosti cílení. Naleznete tam například cílení přes sociodemografickou mapu. Toto cílení je specifické pro náš region a data jsou unikátní, sesbíraná například ze statistického úřadu. Jelikož nedávno proběhlo sčítání lidu, data jsou velmi aktuální. Níže je malá ukázka clusterů, které v kampani můžete zacílit:

Pokud tedy chcete, aby se váš obsah vytvořený na sociálních sítích nezobrazoval minimálně, podpořte jeho sledovanost. Zvolte způsob, který uvidí lidé napříč všemi největšími slovenskými stránkami a správně ho zacilte pomocí dat ze sociodemografické mapy od Etargetu.

Sdílet článek
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vede account a produkční oddělení v Etargetu, kde pomáhá klientům vytvářet a spravovat komplexní programatická řešení na míru na Slovensku i v zahraničí. S daty a marketingem má dlouholeté zkušenosti, ráda se vzdělává a i proto je v nejnovějších technologiích vždy jako doma.

Etarget
Tento článek ti přináší

Etarget

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Digitální klon: Jak inspiruje mladé ke změně?
3 min. doba čtení

Digitální klon: Jak inspiruje mladé ke změně?

Iniciativa Teach, známá svou snahou podpořit mladé lidi při vstupu do školství, zažila letos revoluční změnu v komunikaci. Kampaň Teach Next, která získala ocenění v kategorii Digital na Young Lions 2024, spojila originální kreativitu a technologickou inovativnost, aby ukázala mladým absolventům, že jejich budoucnost může být opravdu v jejich rukou.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Přečíst článek
Personalizované produktové doporučení bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. doba čtení

Personalizované produktové doporučení bez cookies – Product-Level Turtledove

Začátkem roku 2020 Google poprvé oznámil svůj záměr ukončit podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Navzdory různým změnám zůstává jedna věc jistá: význam cookies třetích stran klesá napříč většinou prohlížečů a tento trend pravděpodobně zasáhne i Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketéry ohledně budoucnosti personalizované a relevantní reklamy. Dobrou zprávou je, že se nemusí obávat. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+