2min. doba čtení

Spotřebitelé hledají výhodné nabídky. V průměru navštíví 3 tržiště

Výzkum společnosti Rithum se zaměřil na nákupní chování a strategie v e-commerce ve Spojeném království. Ukázal, že průměrný spotřebitel dnes navštíví 3 internetové obchody, kde hledá výhodné nabídky.

Spotřebitelé hledají výhodné nabídky. V průměru navštíví 3 tržiště
Zdroj: Depositphotos

Značky a prodejci čelí očekáváním spotřebitelů ohledně udržitelnosti a potýkají se s vyšší mírou návratnosti. Stále oblíbenějším řešením je outsourcing správy zásob. Aby značky uspěly v e-commerce, musí sledovat trendy a přizpůsobovat se dynamickým preferencím spotřebitelů v multikanálovém prostředí. Proto roste obliba online tržišť.

Marketplaces určují trendy

Stále více spotřebitelů dává přednost tržištím především pro jejich široký výběr produktů, zabezpečené transakce, spolehlivou přepravu a celkově pohodlný zážitek. Tržiště tak nastavují standardy, které se snaží napodobit i velcí maloobchodníci.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

Ve Spojeném království si Amazon stále udržuje důvěru (42 %). 21 % respondentů upřednostňuje jiná tržiště, zatímco 34 % spotřebitelů dává přednost nákupu přímo na webových stránkách prodejce. Vliv Amazonu se odráží také v síle jeho reklam, které vedou k nákupu u 39 % spotřebitelů. Naproti tomu reklamy společnosti Google ovlivňují pouze 23 % respondentů.

Nákupu předchází průzkum

Cesta k nákupu je stále méně přímočará. Spotřebitelé navštěvují více stránek, než dokončí transakci. Chtějí najít nejlepší produkt, cenu a zákaznickou zkušenost. Rozhodování spotřebitelů ovlivňuje strach z promeškání výhodné koupě. Až 51 % respondentů přiznává, že od nákupu upustí, pokud si myslí, že jinde najdou lepší cenu.

Průzkum společnosti Rithum zahrnoval vzorek 1 000 spotřebitelů a 250 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti e-commerce ve Spojeném království.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+