Značky a prodejci čelí očekáváním spotřebitelů ohledně udržitelnosti a potýkají se s vyšší mírou návratnosti. Stále oblíbenějším řešením je outsourcing správy zásob. Aby značky uspěly v e-commerce, musí sledovat trendy a přizpůsobovat se dynamickým preferencím spotřebitelů v multikanálovém prostředí. Proto roste obliba online tržišť.
Marketplaces určují trendy
Stále více spotřebitelů dává přednost tržištím především pro jejich široký výběr produktů, zabezpečené transakce, spolehlivou přepravu a celkově pohodlný zážitek. Tržiště tak nastavují standardy, které se snaží napodobit i velcí maloobchodníci.
Ve Spojeném království si Amazon stále udržuje důvěru (42 %). 21 % respondentů upřednostňuje jiná tržiště, zatímco 34 % spotřebitelů dává přednost nákupu přímo na webových stránkách prodejce. Vliv Amazonu se odráží také v síle jeho reklam, které vedou k nákupu u 39 % spotřebitelů. Naproti tomu reklamy společnosti Google ovlivňují pouze 23 % respondentů.
Nákupu předchází průzkum
Cesta k nákupu je stále méně přímočará. Spotřebitelé navštěvují více stránek, než dokončí transakci. Chtějí najít nejlepší produkt, cenu a zákaznickou zkušenost. Rozhodování spotřebitelů ovlivňuje strach z promeškání výhodné koupě. Až 51 % respondentů přiznává, že od nákupu upustí, pokud si myslí, že jinde najdou lepší cenu.
Průzkum společnosti Rithum zahrnoval vzorek 1 000 spotřebitelů a 250 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti e-commerce ve Spojeném království.