2 min. doba čtení

Spotřebitelé hledají výhodné nabídky. V průměru navštíví 3 tržiště

Výzkum společnosti Rithum se zaměřil na nákupní chování a strategie v e-commerce ve Spojeném království. Ukázal, že průměrný spotřebitel dnes navštíví 3 internetové obchody, kde hledá výhodné nabídky.

Spotřebitelé hledají výhodné nabídky. V průměru navštíví 3 tržiště
Zdroj: Depositphotos

Značky a prodejci čelí očekáváním spotřebitelů ohledně udržitelnosti a potýkají se s vyšší mírou návratnosti. Stále oblíbenějším řešením je outsourcing správy zásob. Aby značky uspěly v e-commerce, musí sledovat trendy a přizpůsobovat se dynamickým preferencím spotřebitelů v multikanálovém prostředí. Proto roste obliba online tržišť.

Marketplaces určují trendy

Stále více spotřebitelů dává přednost tržištím především pro jejich široký výběr produktů, zabezpečené transakce, spolehlivou přepravu a celkově pohodlný zážitek. Tržiště tak nastavují standardy, které se snaží napodobit i velcí maloobchodníci.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Ve Spojeném království si Amazon stále udržuje důvěru (42 %). 21 % respondentů upřednostňuje jiná tržiště, zatímco 34 % spotřebitelů dává přednost nákupu přímo na webových stránkách prodejce. Vliv Amazonu se odráží také v síle jeho reklam, které vedou k nákupu u 39 % spotřebitelů. Naproti tomu reklamy společnosti Google ovlivňují pouze 23 % respondentů.

Nákupu předchází průzkum

Cesta k nákupu je stále méně přímočará. Spotřebitelé navštěvují více stránek, než dokončí transakci. Chtějí najít nejlepší produkt, cenu a zákaznickou zkušenost. Rozhodování spotřebitelů ovlivňuje strach z promeškání výhodné koupě. Až 51 % respondentů přiznává, že od nákupu upustí, pokud si myslí, že jinde najdou lepší cenu.

Průzkum společnosti Rithum zahrnoval vzorek 1 000 spotřebitelů a 250 osob s rozhodovací pravomocí v oblasti e-commerce ve Spojeném království.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+