
Spotřebitelé jsou stále více otráveni z přehnaného množství reklam na sociálních sítích. Jelikož spotřebitelé hledají únik před tímto náporem, stále více se obracejí na jiné kanály – soukromé zprávy a skupiny, kde hledají doporučení.Průzkum, který uskutečnila Capterra mezi 499 pravidelnými online nakupujícími ve Spojeném království, ukázal, že drtivá většina – přesněji 91 % z nich se cítí být zahlcena reklamami na sociálních sítích.
Únava z reklam nastává, když jsou spotřebitelé vystaveni příliš mnoha nerelevantním reklamám, což vede k nezájmu a negativnímu vnímání značky.
Jak bojovat proti únavě z reklam?
1. Kvalita nad kvantitou v kampaních
- Cílená reklama: zaměřte se na personalizované, relevantní reklamy, které oslovují konkrétní zájmy publika.
- Měření zapojení a konverzí: použijte analytické nástroje k měření míry interakce, konverzí, dosahu a zobrazení. Díky tomu můžete vylepšit své reklamní strategie a zajistit, že oslovují správné publikum.
- Monitorování sociálních médií: Používání nástrojů pro monitorování sociálních médií vám pomůže objevit nové názory a trendy. To vám umožní přizpůsobit své strategie na základě skutečné zpětné vazby.
2. Transparentnost a důvěra
- Jasná pravidla používání údajů: budujte důvěru spotřebitelů tím, že budete transparentně informovat o tom, jak jsou jejich údaje používány, a budete respektovat jejich preference týkající se ochrany soukromí.
- Efektivní využívání “dark” social media: Používejte zkracovače URL a parametry UTM ke sledování, kde se odkazy šíří, a získávejte přehled o zdrojích návštěvnosti.
Jak uvádí společnost Capterra, “spotřebitelé se přesouvají na takzvané temné kanály sociálních médií. Jedná se o sdílení na sociálních sítích, které probíhá prostřednictvím soukromých kanálů, jako jsou přímé zprávy, e-mail nebo zabezpečené prohlížení, což ztěžuje jeho sledování a měření. Při hledání odstupu od zjevné reklamy mohou online spotřebitelé používat nesledovatelné metody interakce nebo doporučování produktů. Na rozdíl od 24 % online spotřebitelů, kteří doporučují produkty prostřednictvím kanálů sociálních médií, mezi další metody patří buď osobní nebo telefonické rozhovory (76 %), soukromé zprávy a/nebo skupinové chaty (49 %) nebo e-mail (12 %).
3. Podpora pozitivní interakce
Posílejte personalizované nabídky a slevy – podpoříte tím interakci. Podle průzkumu je 48 % spotřebitelů ochotno komunikovat se značkami, pokud dostanou nabídku, a 45 % respondentů je ochotno dostávat reklamy na relevantní produkty.
Nezanedbávejte web
Přestože jsou sociální média populární, firmy nemohou zapomenout na kvalitní zážitek na webu samotném. Soustřeďte se na optimalizaci funkcí vyhledávání a filtrování, aby spotřebitelé mohli rychle a efektivně najít vše, co potřebují.
Kromě kvalitních filtrů může pomoci využití umělé inteligence. Zvažte, zda je pro vás možné zakomponovat AI nástroje na doporučení jako strojvé učení a prediktivní analýza pro nabízení personalizovaných výsledků vyhledávání a doporučení. Za zamyšlení stojí také integrace QR kódů do marketingových materiálů, čímž propojíte offline a online objevování produktů.