3 min. doba čtení

Spotřebitelé hlásí únavu z reklam a hledají nové kanály. Jak si s tím poradit?

Prodejci čelí dvojí výzvě: na jedné straně chtějí zaujmout zákazníky inovativními reklamami, přičemž výborným prostředím jsou sociální sítě. Na druhé straně však musí bojovat s únavou z reklam.

Spotřebitelé hlásí únavu z reklam a hledají nové kanály. Jak si s tím poradit?
Zdroj: Depositphotos

Spotřebitelé jsou stále více otráveni z přehnaného množství reklam na sociálních sítích. Jelikož spotřebitelé hledají únik před tímto náporem, stále více se obracejí na jiné kanály – soukromé zprávy a skupiny, kde hledají doporučení.Průzkum, který uskutečnila Capterra mezi 499 pravidelnými online nakupujícími ve Spojeném království, ukázal, že drtivá většina – přesněji 91 % z nich se cítí být zahlcena reklamami na sociálních sítích.

Únava z reklam nastává, když jsou spotřebitelé vystaveni příliš mnoha nerelevantním reklamám, což vede k nezájmu a negativnímu vnímání značky.

Jak bojovat proti únavě z reklam?

1. Kvalita nad kvantitou v kampaních

  • Cílená reklama: zaměřte se na personalizované, relevantní reklamy, které oslovují konkrétní zájmy publika.
  • Měření zapojení a konverzí: použijte analytické nástroje k měření míry interakce, konverzí, dosahu a zobrazení. Díky tomu můžete vylepšit své reklamní strategie a zajistit, že oslovují správné publikum.
  • Monitorování sociálních médií: Používání nástrojů pro monitorování sociálních médií vám pomůže objevit nové názory a trendy. To vám umožní přizpůsobit své strategie na základě skutečné zpětné vazby.

2. Transparentnost a důvěra

  • Jasná pravidla používání údajů: budujte důvěru spotřebitelů tím, že budete transparentně informovat o tom, jak jsou jejich údaje používány, a budete respektovat jejich preference týkající se ochrany soukromí.
  • Efektivní využívání “dark” social media: Používejte zkracovače URL a parametry UTM ke sledování, kde se odkazy šíří, a získávejte přehled o zdrojích návštěvnosti.

Jak uvádí společnost Capterra, “spotřebitelé se přesouvají na takzvané temné kanály sociálních médií. Jedná se o sdílení na sociálních sítích, které probíhá prostřednictvím soukromých kanálů, jako jsou přímé zprávy, e-mail nebo zabezpečené prohlížení, což ztěžuje jeho sledování a měření. Při hledání odstupu od zjevné reklamy mohou online spotřebitelé používat nesledovatelné metody interakce nebo doporučování produktů. Na rozdíl od 24 % online spotřebitelů, kteří doporučují produkty prostřednictvím kanálů sociálních médií, mezi další metody patří buď osobní nebo telefonické rozhovory (76 %), soukromé zprávy a/nebo skupinové chaty (49 %) nebo e-mail (12 %).

3. Podpora pozitivní interakce

Posílejte personalizované nabídky a slevy – podpoříte tím interakci. Podle průzkumu je 48 % spotřebitelů ochotno komunikovat se značkami, pokud dostanou nabídku, a 45 % respondentů je ochotno dostávat reklamy na relevantní produkty.

Nezanedbávejte web

Přestože jsou sociální média populární, firmy nemohou zapomenout na kvalitní zážitek na webu samotném. Soustřeďte se na optimalizaci funkcí vyhledávání a filtrování, aby spotřebitelé mohli rychle a efektivně najít vše, co potřebují.

Kromě kvalitních filtrů může pomoci využití umělé inteligence. Zvažte, zda je pro vás možné zakomponovat AI nástroje na doporučení jako strojvé učení a prediktivní analýza pro nabízení personalizovaných výsledků vyhledávání a doporučení. Za zamyšlení stojí také integrace QR kódů do marketingových materiálů, čímž propojíte offline a online objevování produktů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+