2 min. doba čtení

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž vyšetřuje módní platformy Asos a Boohoo kvůli greenwashingu. Jejich tvrzení o udržitelnosti mohou uvádět veřejnost v omyl. CMA tvrdí, že "nebude váhat podniknout právní kroky".

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Šetření se týká několika kolekcí těchto značek

Asos je přední britská módní platforma, která působí především ve Spojených státech a v Evropě. Boohoo je další britský online prodejce módy. Skupina Boohoo Group vlastní také populární značky PrettyLittleThing a Nasty Gal.

Regulační šetření CMA se týká několika kolekcí maloobchodních prodejců módy, například kolekce “Responsible edit” společnosti Asos a kolekce “Ready for the Future” společnosti Boohoo. Podle CMA jsou prohlášení o udržitelnosti příliš obecná a vágní a mohla by uvést veřejnost v omyl. Součástí vyšetřování je také prodejce módy George at Asda.

Nové vedení úřadu je nekompromisní

“Pokud zjistíme, že tyto společnosti používají zavádějící ekologická tvrzení, nebudeme váhat a podnikneme donucovací kroky, v případě potřeby i soudní cestou,” říká Sarah Cardell, dočasná výkonná ředitelka CMA.

Obě módní společnosti obdržely od CMA písemné připomínky. Vyšetřování v současné době probíhá a je ve fázi shromažďování informací. Společnosti Boohoo a Asos uvedly, že spolupracují a že se zavázaly poskytovat jasné a přesné informace.

“Lidé, kteří chtějí nakupovat ekologicky, by měli být ujištěni, že nejsou klamáni,” říká dočasná generální ředitelka. “Ekologické a udržitelné produkty mohou hrát roli v boji proti změně klimatu, ale pouze pokud jsou skutečné.”

Prověřování značek jako Boohoo a Asos ze strany CMA je součástí širšího zkoumání módního průmyslu. Obecně se stále častěji objevují firemní prohlášení o udržitelnosti. Před několika měsíci zažaloval německý Úřad pro ochranu spotřebitele nizozemského prodejce spodního prádla Hunkemöller za greenwashing.

Cardell dodává: “Toto je teprve začátek naší práce v tomto odvětví a všechny módní společnosti by si měly uvědomit následující: podívejte se na své vlastní postupy a ujistěte se, že jsou v souladu se zákonem.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+