2 min. doba čtení

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž vyšetřuje módní platformy Asos a Boohoo kvůli greenwashingu. Jejich tvrzení o udržitelnosti mohou uvádět veřejnost v omyl. CMA tvrdí, že "nebude váhat podniknout právní kroky".

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Šetření se týká několika kolekcí těchto značek

Asos je přední britská módní platforma, která působí především ve Spojených státech a v Evropě. Boohoo je další britský online prodejce módy. Skupina Boohoo Group vlastní také populární značky PrettyLittleThing a Nasty Gal.

Regulační šetření CMA se týká několika kolekcí maloobchodních prodejců módy, například kolekce „Responsible edit“ společnosti Asos a kolekce „Ready for the Future“ společnosti Boohoo. Podle CMA jsou prohlášení o udržitelnosti příliš obecná a vágní a mohla by uvést veřejnost v omyl. Součástí vyšetřování je také prodejce módy George at Asda.

Nové vedení úřadu je nekompromisní

„Pokud zjistíme, že tyto společnosti používají zavádějící ekologická tvrzení, nebudeme váhat a podnikneme donucovací kroky, v případě potřeby i soudní cestou,“ říká Sarah Cardell, dočasná výkonná ředitelka CMA.

Obě módní společnosti obdržely od CMA písemné připomínky. Vyšetřování v současné době probíhá a je ve fázi shromažďování informací. Společnosti Boohoo a Asos uvedly, že spolupracují a že se zavázaly poskytovat jasné a přesné informace.

„Lidé, kteří chtějí nakupovat ekologicky, by měli být ujištěni, že nejsou klamáni,“ říká dočasná generální ředitelka. „Ekologické a udržitelné produkty mohou hrát roli v boji proti změně klimatu, ale pouze pokud jsou skutečné.“

Prověřování značek jako Boohoo a Asos ze strany CMA je součástí širšího zkoumání módního průmyslu. Obecně se stále častěji objevují firemní prohlášení o udržitelnosti. Před několika měsíci zažaloval německý Úřad pro ochranu spotřebitele nizozemského prodejce spodního prádla Hunkemöller za greenwashing.

Cardell dodává: „Toto je teprve začátek naší práce v tomto odvětví a všechny módní společnosti by si měly uvědomit následující: podívejte se na své vlastní postupy a ujistěte se, že jsou v souladu se zákonem.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe