2 min. doba čtení

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž vyšetřuje módní platformy Asos a Boohoo kvůli greenwashingu. Jejich tvrzení o udržitelnosti mohou uvádět veřejnost v omyl. CMA tvrdí, že "nebude váhat podniknout právní kroky".

Společnosti Asos a Boohoo vyšetřovány kvůli greenwashingu

Šetření se týká několika kolekcí těchto značek

Asos je přední britská módní platforma, která působí především ve Spojených státech a v Evropě. Boohoo je další britský online prodejce módy. Skupina Boohoo Group vlastní také populární značky PrettyLittleThing a Nasty Gal.

Regulační šetření CMA se týká několika kolekcí maloobchodních prodejců módy, například kolekce „Responsible edit“ společnosti Asos a kolekce „Ready for the Future“ společnosti Boohoo. Podle CMA jsou prohlášení o udržitelnosti příliš obecná a vágní a mohla by uvést veřejnost v omyl. Součástí vyšetřování je také prodejce módy George at Asda.

Nové vedení úřadu je nekompromisní

„Pokud zjistíme, že tyto společnosti používají zavádějící ekologická tvrzení, nebudeme váhat a podnikneme donucovací kroky, v případě potřeby i soudní cestou,“ říká Sarah Cardell, dočasná výkonná ředitelka CMA.

Obě módní společnosti obdržely od CMA písemné připomínky. Vyšetřování v současné době probíhá a je ve fázi shromažďování informací. Společnosti Boohoo a Asos uvedly, že spolupracují a že se zavázaly poskytovat jasné a přesné informace.

„Lidé, kteří chtějí nakupovat ekologicky, by měli být ujištěni, že nejsou klamáni,“ říká dočasná generální ředitelka. „Ekologické a udržitelné produkty mohou hrát roli v boji proti změně klimatu, ale pouze pokud jsou skutečné.“

Prověřování značek jako Boohoo a Asos ze strany CMA je součástí širšího zkoumání módního průmyslu. Obecně se stále častěji objevují firemní prohlášení o udržitelnosti. Před několika měsíci zažaloval německý Úřad pro ochranu spotřebitele nizozemského prodejce spodního prádla Hunkemöller za greenwashing.

Cardell dodává: „Toto je teprve začátek naší práce v tomto odvětví a všechny módní společnosti by si měly uvědomit následující: podívejte se na své vlastní postupy a ujistěte se, že jsou v souladu se zákonem.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+