2 min. doba čtení

Společnost Patagonia žaluje GAP

Společnost Patagonia žaluje společnost Gap a tvrdí, že konkurenční prodejce okopíroval design jednoho z nejznámějších výrobků Patagonia. Kamenem úrazu je fleecový svetr.

Společnost Patagonia žaluje GAP

Nápadně podobný design výrobku

Outdoorový prodejce tvrdí, že pánský a dětský svetr Arctic Fleece od společnosti Gap používá “vzhledově podobné” prvky jako fleecový svetr Snap-T Fleece od společnosti Patagonia. Tato podobnost by mohla zmást zákazníky, kteří by si mohli myslet, že fleece je součástí spolupráce s firmou Patagonia. Žaloba byla podána tento měsíc u okresního soudu v severní Kalifornii.

zdroj: Insider

V žalobě se uvádí, že společnost Gap záměrně okopírovala několik prvků fleecu Patagonia, včetně lemování límce, manžet a pasu, kapsy se zapínáním na patentku a zapínání v kontrastních barvách k fleecu a obdélníkového loga umístěného nad kapsou.

Logo společnosti Gap se také nápadně podobá logu Patagonia.

zdroj: Insider

Společnost GAP prochází náročným obdobím

Společnost ve své žalobě uvedla, že vůči Gap již dříve vznesla námitky týkající se porušení průmyslového vzoru. “Její návrhy porušují obchodní značku společnosti Patagonia, tj. vzhled výrobku a k přijetí návrhů a log, které jsou ještě podobnější, nemohlo dojít náhodou.”

Společnost Patagonia požádala o podání žaloby a požaduje, aby jí společnost Gap vydala veškeré zásoby výrobku porušujícího práva, jakož i zisky z prodeje tohoto výrobku a náhradu škody.

Mluvčí společnosti Gap pro Insider uvedl, že společnost se k probíhajícím soudním sporům nevyjadřuje.

Žaloba přichází v náročném období pro společnost Gap, která se potýká s nadbytečnými zásobami – důsledkem narušení dodavatelských řetězců a změny poptávky spotřebitelů – a ukončením partnerství se značkou Yeezy Kanyeho Westa. Společnost Gap v říjnu stáhla výrobky Yeezy ze svých obchodů a ve čtvrtletní zprávě uvedla, že odepsala 53 milionů dolarů souvisejících se zbožím Yeezy Gap.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+