2 min. doba čtení

Společnost Patagonia žaluje GAP

Společnost Patagonia žaluje společnost Gap a tvrdí, že konkurenční prodejce okopíroval design jednoho z nejznámějších výrobků Patagonia. Kamenem úrazu je fleecový svetr.

Společnost Patagonia žaluje GAP

Nápadně podobný design výrobku

Outdoorový prodejce tvrdí, že pánský a dětský svetr Arctic Fleece od společnosti Gap používá “vzhledově podobné” prvky jako fleecový svetr Snap-T Fleece od společnosti Patagonia. Tato podobnost by mohla zmást zákazníky, kteří by si mohli myslet, že fleece je součástí spolupráce s firmou Patagonia. Žaloba byla podána tento měsíc u okresního soudu v severní Kalifornii.

zdroj: Insider

V žalobě se uvádí, že společnost Gap záměrně okopírovala několik prvků fleecu Patagonia, včetně lemování límce, manžet a pasu, kapsy se zapínáním na patentku a zapínání v kontrastních barvách k fleecu a obdélníkového loga umístěného nad kapsou.

Logo společnosti Gap se také nápadně podobá logu Patagonia.

zdroj: Insider

Společnost GAP prochází náročným obdobím

Společnost ve své žalobě uvedla, že vůči Gap již dříve vznesla námitky týkající se porušení průmyslového vzoru. “Její návrhy porušují obchodní značku společnosti Patagonia, tj. vzhled výrobku a k přijetí návrhů a log, které jsou ještě podobnější, nemohlo dojít náhodou.”

Společnost Patagonia požádala o podání žaloby a požaduje, aby jí společnost Gap vydala veškeré zásoby výrobku porušujícího práva, jakož i zisky z prodeje tohoto výrobku a náhradu škody.

Mluvčí společnosti Gap pro Insider uvedl, že společnost se k probíhajícím soudním sporům nevyjadřuje.

Žaloba přichází v náročném období pro společnost Gap, která se potýká s nadbytečnými zásobami – důsledkem narušení dodavatelských řetězců a změny poptávky spotřebitelů – a ukončením partnerství se značkou Yeezy Kanyeho Westa. Společnost Gap v říjnu stáhla výrobky Yeezy ze svých obchodů a ve čtvrtletní zprávě uvedla, že odepsala 53 milionů dolarů souvisejících se zbožím Yeezy Gap.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+