3min. doba čtení

Společnost Levi Strauss hledá nové způsoby výroby. Výroba džínů spotřebuje tolik pitné vody, že by stačila na celoroční spotřebu pro čtyřčlennou rodinu.

Budeme kvůli džínům pít méně vody? Podle OSN by se světové zásoby vody mohly do sedmi let snížit až o 40 %, což by se dotklo nejen miliard lidí, ale také tří čtvrtin podniků.

Společnost Levi Strauss hledá nové způsoby výroby. Výroba džínů spotřebuje tolik pitné vody, že by stačila na celoroční spotřebu pro čtyřčlennou rodinu.

Dostupnost rychlé módy výměnou za vodu

Oděvní průmysl je známý svou obrovskou spotřebou vody. Například na výrobu jednoho páru džínů Levi Strauss je zapotřebí neuvěřitelných 3 800 litrů vody. Společnost si uvědomuje, že je to hodně, a proto se snaží tento problém řešit pomocí tzv. kontextových vodních cílů. Ty vycházejí z myšlenky, že vodou je třeba šetřit tam, kde je jí nedostatek – například v továrnách v Egyptě -, a nikoli tam, kde je jí dostatek, vysvětluje agentura Bloomberg.

Není pochyb o tom, že svět přichází o vodu. Řeka Colorado vysychá, v lednu v Číně prudce poklesly srážky a vědci předpovídají Evropě další suché léto. Planeta se otepluje a počet obyvatel roste, což podle OSN způsobí do sedmi let 40% pokles světových zásob vody. Tato chmurná předpověď by ovlivnila miliardy lidí, ale také mnoho průmyslových odvětví. Až tři čtvrtiny podniků by v takovém případě byly nuceny přehodnotit své postupy.

Týdenní podcast UPdate

Levi Strauss má před sebou těžký úkol. Musí identifikovat rizikové části svého rozsáhlého dodavatelského řetězce a snížit spotřebu vody, aniž by to poškodilo výrobu. Kromě toho musí zajistit, aby se na své místní zdroje vody mohla spolehnout i za několik desetiletí.

Výrobce džínsů již vymyslel přibližně 20 nových postupů, jak šetřit vodou. Levi Strauss například zvažuje přechod z pracích prostředků na ozonový plyn. Dalším nápadem je změkčovat džíny pomocí víček od lahví a golfových míčků namísto vody a změkčovadla. Za třetí by společnost Levi Strauss ráda nahradila obyčejnou pemzu umělou pemzou, která vydrží tisíckrát déle, přičemž poslední techniku již úspěšně vyzkoušela v továrně v Jihoafrické republice.

Mnoho dalších oděvních společností se také snaží snížit spotřebu vody pomocí zavedených metod, jako je pěstování bavlny pomocí regenerativního zemědělství, recyklace odpadní vody nebo používání ekologicky šetrnějších barviv.

Credit: Trend

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější
3min. doba čtení

Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější

Rychlost dodání zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících však stále ještě značně předbíhají realitu trhu. Přestože téměř třetina nakupujících by uvítala doručení do druhého dne, pouze 15 % nákupů tuto potřebu splňuje. Mladí lidé jsou ještě náročnější na rychlost. Podívejte se na výsledky našeho rozsáhlého průzkumu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+