2 min. doba čtení

Společnost About You zvyšuje prodej, ale zdvojnásobuje ztráty

Módní platforma About You zvýšila v roce 2021 tržby na 1,7 miliardy eur. Zároveň se ztráty v porovnání s předchozím rokem více než zdvojnásobily. Společnost tvrdí, že je to z důvodu investic do růstu společnosti. 

Společnost About You zvyšuje prodej, ale zdvojnásobuje ztráty

Německý maloobchodní prodejce módy About You, který spadá pod křídla skupiny Otto Group, zveřejnil své celoroční výsledky. Začátkem roku 2021 společnost vstoupila na burzu. Přestože se tržby v porovnání s předchozím rokem zvýšily, hráč v oblasti elektronického obchodu zároveň více než zdvojnásobil své ztráty. 

Čistá ztráta se více než zdvojnásobila na 124 milionů eur 

V loňském roce společnost About You dosáhla tržeb ve výši 1,7 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o téměř 50 %. Zároveň čistá ztráta skončila na úrovni více než 124 milionů eur. To je více než dvojnásobek ve srovnání s rokem 2020, kdy ztráty činily téměř 60 milionů eur. 

Upravená EBITDA dosáhla hodnoty -66,9 milionu eur. To je na dolní hranici předpovědi společnosti About You z března, když zveřejnila předběžné výsledky. 

V tiskové zprávě společnosti About You se uvádí, že ztráty jsou způsobeny investicemi do budoucího růstu. V roce 2021 značka začala působit v Řecku, Portugalsku a Norsku. V Polsku a Francii byla otevřena nová logistická centra a společnost představila svoji Global Shipping Platform, která dodává zboží do 100 zemí světa. 

Trhy mimo DACH vzrostly o více než 65 %

Německý maloobchodní prodejce v současnosti působí na 23 trzích mimo region DACH. Na trzích mimo DACH dosáhl tržby ve výši více než 767 milionů eur, což představuje nárůst o více než 65 %. Pro srovnání, německý, rakouský a švýcarský trh vzrostly přibližně o 27 % na více než 839 milionů eur. To znamená, že zbytek Evropy (RoE) se rychle přibližuje domácím trhům. 

Spoluzakladatel společnosti About You Tarek Müller říká: „Díky našemu neúnavnému zaměření na růstové iniciativy ve finančním roce 2021/2022 jsme dobře připraveni dále odolávat neuspořádané dynamice trhu.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe