2 min. doba čtení

Sociální sítě v hledáčku Čechů: Jak se vyvíjí návštěvnost?

Sociální sítě hrají v životě české internetové populace významnou roli. Co zjistil nejnovější průzkum AMI Digital Index 2024?

Sociální sítě v hledáčku Čechů: Jak se vyvíjí návštěvnost?
Zdroj: Depositphotos

Čas strávený na sítích se zkracuje, frekvence roste

I když průměrná doba strávená na sociálních sítích mírně klesla z 147 minut denně v roce 2023 na letošních 144 minut, počet návštěv se zvýšil. Nejvíce času na sociálních sítích tráví generace Z (27 let a mladší) s průměrem 210 minut denně.

Sociální sítě denně navštěvuje 80 % českých uživatelů internetu starších 15 let.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Mobilní telefony se stávají dominantní platformou pro přístup k těmto sítím, přičemž 82 % uživatelů preferuje mobil před notebookem nebo stolním počítačem (31 % a 23 %).

Zdroj: zdroj: AMI Digital Index

Sledování z rozhraní mobilních telefonů vyhrává u všech generací. Jedině Boomeři upřednostňují PC, no můžeme očekávat změny už letos. Výrazná oblíbenost dostupnosti ze smartphonů zodpovídá i dilemu, jestli videa natáčet vertikálně, nebo horizontálně.

Tipnete si top 3?

Nejvíce využívanými sociálními sítěmi zůstávají YouTube (90 %), Facebook (89 %) a Instagram (63 %).

Zdroj: AMI Digital Index

Pozoruhodné je, že zpráva nezapomíná ani na méně frekventované sítě jako Pinterest nebo Snapchat.

„Nejrychleji roste TikTok a nové formáty. Instagram dohání v rozšíření Facebook, oslovuje i Generaci Z. Boomeři a Generace X ovládnou Facebook.“

AMI Digital Index každý rok zkoumá trh sociálních médií, letos už po osmé. Průzkum byl proveden na vzorku 1003 uživatelů internetu v ČR starších 15 let. Průzkum byl realizován agenturou AMI Digital ve spolupráci s Xiaomi Technology Czech.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+