2 min. doba čtení

Sociální sítě hledají cesty jak přesvědčit uživatele na premium účty

Platformy sociálních sítí stále více využívají celoplošné reklamy přímo ve svých aplikacích jako součást agresivní marketingové kampaně. Přestože tato strategie efektivně využívá jejich obrovskou základnu uživatelů, její potenciálně rušivý charakter vyvolává kritiku.

Sociální sítě hledají cesty jak přesvědčit uživatele na premium účty
Zdroj: Depositphotos

Premium tlak sítě X selhává navzdory agresivní kampani

Celoplošné vyskakovací reklamy na X Premium jsou součástí agresivní kampaně, kterou platforma spustila. Tlačítko pro zavření reklamy jednak splývá s pozadím a navíc je nevhodně umístěno, což ztěžuje uživatelům odstranění reklamy.

Přestože se základna uživatelů platformy zmenšuje a míra konverze na X Premium je méně než 1 %, platforma stále tlačí na prodej předplatného. Elon Musk původne předpokládal, že v této době si už sáhne na 9 milionů předplatitelů. Do roku 2028 doufá ve 104 milionů.

Podle aktuálních odhadů si prémiový přístup zvolilo jen přibližně 1,3 milionu uživatelů. Ve snaze zvýšit počet předplatitelů platforma propaguje také funkce jako darování X Premium.

Kampaň předplatného na X je zřejmě součástí širšího plánu snížit závislost na příjmech z reklamy.

Vzhledem k současné nabídce prémiových funkcí to vypadá tak, že tyto kroky pravděpodobně nepřivedou platformě tolik nových předplatitelů, kolik by si přála.

Meta tiskne na VR hardware, obsah však stále zaostává

Mezitím Meta zvolila podobnou strategii. Prezentuje své VR headsety v reklamách na Facebooku a Instagramu. Stejně jako X, i Meta naráží na problém: chybí dostatek zajímavých VR aplikací, které by uživatele zaujaly a uvažovaly nad koupí hardwaru.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Přestože se knihovna obsahu rozšiřuje a technologie samotná je působivá, zatím nedosáhla úrovně nezbytné spotřební technologie. Plán Mety zpřístupnit tyto produkty miliardám uživatelů však může nakonec vyjít.

Hard sell sociálních aplikací selhává

Snapchat šel podobnou cestou a zobrazuje reklamy na Snapchat+ přímo v uživatelských zprávách. V důsledku této přímé marketingové strategie a aktivit ostatních platforem se sociální média stále více podobají digitální tržiště než sociálním sítím.

Tyto agresivní marketingové strategie jsou však v současnosti méně účinné než v minulosti, neboť uživatelé jsou již zručnější v odfiltrování propagačního obsahu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+