Premium tlak sítě X selhává navzdory agresivní kampani
Celoplošné vyskakovací reklamy na X Premium jsou součástí agresivní kampaně, kterou platforma spustila. Tlačítko pro zavření reklamy jednak splývá s pozadím a navíc je nevhodně umístěno, což ztěžuje uživatelům odstranění reklamy.
Přestože se základna uživatelů platformy zmenšuje a míra konverze na X Premium je méně než 1 %, platforma stále tlačí na prodej předplatného. Elon Musk původne předpokládal, že v této době si už sáhne na 9 milionů předplatitelů. Do roku 2028 doufá ve 104 milionů.
Podle aktuálních odhadů si prémiový přístup zvolilo jen přibližně 1,3 milionu uživatelů. Ve snaze zvýšit počet předplatitelů platforma propaguje také funkce jako darování X Premium.
Kampaň předplatného na X je zřejmě součástí širšího plánu snížit závislost na příjmech z reklamy.
Vzhledem k současné nabídce prémiových funkcí to vypadá tak, že tyto kroky pravděpodobně nepřivedou platformě tolik nových předplatitelů, kolik by si přála.
Meta tiskne na VR hardware, obsah však stále zaostává
Mezitím Meta zvolila podobnou strategii. Prezentuje své VR headsety v reklamách na Facebooku a Instagramu. Stejně jako X, i Meta naráží na problém: chybí dostatek zajímavých VR aplikací, které by uživatele zaujaly a uvažovaly nad koupí hardwaru.
Přestože se knihovna obsahu rozšiřuje a technologie samotná je působivá, zatím nedosáhla úrovně nezbytné spotřební technologie. Plán Mety zpřístupnit tyto produkty miliardám uživatelů však může nakonec vyjít.
Hard sell sociálních aplikací selhává
Snapchat šel podobnou cestou a zobrazuje reklamy na Snapchat+ přímo v uživatelských zprávách. V důsledku této přímé marketingové strategie a aktivit ostatních platforem se sociální média stále více podobají digitální tržiště než sociálním sítím.
Tyto agresivní marketingové strategie jsou však v současnosti méně účinné než v minulosti, neboť uživatelé jsou již zručnější v odfiltrování propagačního obsahu.