3 min. doba čtení

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostní kampaně. Platforma z toho vyšla pozitivně

Najít zlatý střed mezi rozpočtem na značku a výkon může být pro marketéry obtížný úkol. Snapchat ve spolupráci se společností TransUnion vypracovali metaanalýzu, která hodnotí návratnost investic do reklamy a způsob, jakým různé typy kampaní společně zvyšují prodeje.

Snapchat zanalyzoval brandové a výkonnostní kampaně. Platforma z toho vyšla pozitivně
Zdroj: Depositphotos

Studie se zaměřila na údaje od 36 inzerentů z různých odvětví včetně maloobchodu, rychlého občerstvení, technologií, telekomunikací a cestování za více než tři roky. Analyzovala až 12 kanálů v každé kategorii s celkovými marketingovými investicemi přesahujícími 15 miliard dolarů ve všech kategoriích.

Platforma tvrdí, že Snapchat v průměru překonává ostatní placené sociální platformy, pokud jde o návratnost investic do reklamy (ROAS).

Z analýzy vyplývá, že jak kampaně zaměřené na značku, tak kampaně zaměřené na výkonnost jsou účinné při zvyšování prodeje.“Ačkoli se podíl výdajů na značku a výkonnost v jednotlivých kategoriích lišil, zjistili jsme, že obecně nedochází k žádnému kompromisu a obě strategie kampaní jsou účinné při zvyšování prodeje. Jak značka, tak výkonnost přispívají k nepoměrně vyšším prodejům v poměru k podílu rozpočtu, který každý typ kampaně obdrží.”

Zdroj: Snapchat

Výzkumy ve všech vertikálních oblastech ukázaly, že souběžné vedení kampaní na podporu značky a výkonnosti přináší vyšší ROAS než jejich samostatné vedení. Například v cestovním ruchu tyto kampaně generují 10% nárůst oproti průměrné indexované ROAS na Snapchatu. V technologickém sektoru došlo k 9% nárůstu a v telekomunikačním sektoru k 8% nárůstu při současném spuštění obou typů kampaní.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Zpráva uvádí:

Jedním z hlavních závěrů výzkumu je, že aktivita značky podporuje prodej, zejména na Snapchatu! Při bližším pohledu na kategorii Commerce, například při rozdělení ROAS mezi značkové a výkonnostní kampaně, výzkum zjistil, že ačkoli oba typy kampaní dosahují nadprůměrného ROAS, vyššího ROAS dosahují výdaje za značku. Nadprůměrné ROAS se nepodařilo dosáhnout pouze v případě kampaně v kategorii Commerce. Platilo to i pro všechny ostatní kategorie v našem výzkumu.

Ačkoli se tento výzkum zaměřil výslovně na jednu platformu, úspěch kombinace značky a výkonu byl prokázán také v analýze společnosti Nest Commerce. Ta mimo jiné ukázala, že u značek, které vedle výkonnostních kampaní realizovaly kampaně zaměřené na zvyšování povědomí nebo návštěvnosti, došlo k ročnímu nárůstu ROAS až o 31 %. Naopak značky, které se spoléhaly pouze na výkonnostní kampaně, zaznamenaly 32% roční pokles ROAS.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+