2 min. doba čtení

Slovenský startup vytvořil digitální knihovnu. Změní Ineduco způsob, jakým se učíme?

Vysokoškolský student potřebuje ke studiu během semestru přibližně šest knih. Kromě toho jich ještě přibývá k napsání závěrečné práce.

Slovenský startup vytvořil digitální knihovnu. Změní Ineduco způsob, jakým se učíme?

Vysokoškolský student potřebuje ke studiu během semestru přibližně šest knih. Kromě toho jich ještě přibývá k napsání závěrečné práce. Za knihy tedy zaplatí stovky eur ročně. Snížení těchto výdajů se nyní chystá pomoci startup Ineduco.

Společnost spustila novou službu – digitální knihovnu, která poskytuje více než 50 tisíc knih, časopisů a akademických titulů ve stovce kategorií.

Doslova učebnicový startup

Studenti si mohou půjčovat učebnice online nebo je rovnou vlastnit prostřednictvím streamování knih za měsíční poplatek 12 eur. Už nemusí chodit do kamenných knihoven nebo si kupovat fyzické výtisky.

“Chceme zlepšit akademické prostředí. Navázali jsme partnerství s desítkami předních nakladatelství a univerzit, které prostřednictvím Ineduco vydávají knihy online. Každý měsíc budeme také přidávat nové tituly a funkce na základě zpětné vazby a poptávky studentů,” říká Alexander Svetlik, spoluzakladatel startupu Ineduco.

Founderi učebnicového startupu Alexander Světlík a Ivan Fratrič. Foto: Archív Ineduco

Spolu s Ivanem Fratričem dostal nápad ještě během studia na univerzitě. Chyběla jim efektivní neomezená dostupnost knižních titulů a příslušných zdrojů.

Nápad nedávno zaujal investory, kteří se rozhodli podpořit Ineduco půl milionem eur.

“Ineduco je disruptivní startup s nadšenými zakladateli, jejichž posláním je demokratizovat a digitalizovat vydavatelský trh. Jejich řešení má ambici zásadně změnit přístup lidí k obsahu odborných publikací a akademické literatury,” říká Adam Ďurica, investor fondu Zero Gravity Capital, který patří do skupiny Zero One Hundred.

Škálovatelné a cenově dostupné

Investory zaujal mimo jiné tím, že využívá agregaci dat a analytiku pro autory a čtenáře, což může zlepšit jejich interakci a konzumovaný obsah.

To jsou důvody, proč investoři považují obchodní model startupu učebnic za snadno škálovatelný a navíc cenově dostupný.

Mezitím také vydavatelům plynou prostředky z předplatného za každou přečtenou e-knihu. Fratrich navíc tvrdí, že tímto způsobem zabrání pirátskému šíření děl, které je i v této oblasti mezi studenty poměrně rozšířené.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+