5 min. doba čtení

Slovenský e-commerce klesá, drmax.sk roste nad očekávání

Podle pravidelné segmentové analýzy Heureka eCommerce Insider se slovenský online obchod ve třetím čtvrtletí letošního roku propadl o 9 %. Navzdory negativnímu trendu, který přinesl srovnávač cen Heureka.sk, se některým kategoriím a segmentům internetového obchodu daří. Příkladem je internetová lékárna a e-shop drmax.sk, která v posledních třech měsících roku 2023 meziročně vzrostla o 43,8 % a již nyní dosahuje tržeb na úrovni předchozího roku. Na konci roku 2023 očekává drmax.sk růst o +41,5 %.

Slovenský e-commerce klesá, drmax.sk roste nad očekávání

Navzdory neklidné době a nejistotě, která ovlivňuje výsledky a nákupní chování spotřebitelů v online prostředí, se e-shopu drmax.sk daří.

“Za tři čtvrtletí roku 2023 jsme dosáhli tržeb ve výši 30 milionů eur, což odpovídá hospodářskému výsledku loňského roku. Stabilní vývoj a upevnění naší pozice lídra v oblasti e-commerce lékáren potvrzuje i náš přibližně 40procentní podíl na trhu, který neustále zvyšujeme,” komentuje vývoj online obchodu společnosti Dr. Max Slovakia její generální ředitel Marián Jánoš.

Prvenství mezi online lékárnami na Slovensku

Potvrzení vedoucí pozice na trhu potvrzují i webové analýzy a statistiky návštěvnosti. Od dubna do září 2023 zaznamenalo pět největších online lékáren působících na Slovensku celkem téměř 25 milionů návštěv zákazníků (drmax.sk 11,47 milionu, pilulka.sk 4,27 milionu, benulekaren.sk 4,86 milionu, mojalekaren.sk 3,32 milionu a najlekaren.eu 1,02 milionu).

Podle similarwebu má internetová lékárna a e-shop drmax.sk v průměru téměř 2 miliony návštěv měsíčně. Podobně jako v jiných segmentech e-commerce jsou mobilní zařízení preferovaným zařízením, ze kterého zákazníci a návštěvníci přistupují na webové stránky lékáren a prohlížejí si je. V průměru je to 80 % (mobilní zařízení) ku 20 % (stolní počítače). Průměrná doba strávená v jednotlivých e-shopech se pohybuje od necelých dvou minut na najlekaren.eu až po téměř 3,5 minuty na drmax.sk.

Týdenní podcast UPdate

Zákazník s přesahem napříč lékárenským sektorem

Dlouhodobě stabilní růst drmax.sk představují především základní kategorie lékárenského sortimentu, jako je léčba (+37,9 %) nebo prevence (+0,5 %). Mezi nejrychleji rostoucí kategorie, stejně jako v rámci celého e-commerce na Slovensku, patřila i ve 3. čtvrtletí letošního roku na drmax.sk kategorie domácností (+204,5 %). Dalšími segmenty, které se drmax.sk podařilo navýšit, jsou kategorie veterinárních přípravků (+26,9 %) a kategorie kosmetika – dekorativní a léčebná (+31,8 %).

Generální ředitel Marián Jánoš vidí hlavní důvody růstu v oblasti e-commerce mimo jiné v rozvoji omnichannel strategie a v péči o zákazníky: “Jsme schopni nabízet služby jak v online, tak offline světě, podle preferencí zákazníka. Až 59 % našich online zákazníků využívá při objednávce z e-shopu možnost vyzvednutí v lékárně a většina z nich, až 54 %, používá při nákupu online věrnostní kartu, kterou lze využít i v lékárnách. Právě v propojení těchto dvou světů a poskytování stejně dobré zákaznické zkušenosti vidím jeden ze zásadních kroků našeho pokroku.”

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Investice do růstu a zákazník na prvním místě

Rozvoj e-commerce pod značkou Dr. Max je spojen s otevřením logistického centra na konci roku 2021, s nímž přišla především automatizace procesů a rozšíření skladových zásob. Ty umožnily mimo jiné zlepšit logistiku, zrychlit doručování objednávek a rozšířit nabídku produktů.

“V současné době máme na skladě více než 20 tisíc položek z různých segmentů a kategorií, přičemž kapacita skladu nabízí prostor až pro 100 tisíc produktů. Současná denní kapacita zpracování objednávek se po přestěhování do nového skladu v Senci zvýšila o 200 %. Dlouhodobým cílem je zpracovávat až 10 tisíc objednávek denně, aktuálně se číslo pohybuje kolem 4 tisíc objednávek denně,” vysvětluje Marián Jánoš.

Nejnovějším krokem ke zlepšení zákaznické zkušenosti v prostředí online nakupování je služba rezervace léků na předpis. Díky této službě se pacient a zákazník může v online prostředí okamžitě orientovat, ve které lékárně si může vybrat lék na předpis, nebo si může lék rezervovat v e-shopu dané lékárny a vyzvednout si jej později.

Mezi další prozákaznické kroky patří budování vlastních odběrných míst, a to buď prostřednictvím tzv. boxů Dr. Max, které jsou temperované (je možné do nich ukládat a vydávat léky po expedici z online lékárny) a do konce letošního roku jich bude po celé republice více než 10, nebo prostřednictvím MaxDrive. Online objednávka expresní doručovací služby. V současné době je k dispozici více než 20 tisíc produktů, které jsou v e-shopu skladem, a tedy připraveny k okamžitému výdeji. Tzv. pick-up point neboli místo vyzvednutí zásilky z e-shopu drmax.sk prostřednictvím MaxDrive je v současné době lékárna na Hlavním nádraží v Bratislavě.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+