3min. doba čtení

Slovenská firma Dedoles prožívala svůj „americký sen“. Ten se mění v noční můru

Vzpomínáte si na tančící křečky? Dedoles svojí reklamou převálcoval internet a z malé firmy se v krátké době propracoval mezi top hráče ve svém segmentu. Popularita firmy rostla natolik, že se stala doslova slovenským virálem. Nyní však hromadně propouští zaměstnance. 

Slovenská firma Dedoles prožívala svůj „americký sen“. Ten se mění v noční můru

Zatímco v roce 2018 firma vykázala tržby na úrovni šesti milionů eur, v roce 2020 již atakovala hranici 50 milionů eur. Přesto ale vedení nechtělo usnout vavřínech a na další léta avizovalo smělé plány. Jak se ale ukazuje, firma přecenila své síly. Raketový růst může vystřídat strmý pád. 

Firma propustila 200 zaměstnanců 

Dedoles totiž řeší vážné problémy. V důsledku toho firma v uplynulých dnech propustila 200 zaměstnanců a potvrdila, že má problémy s placením faktur. 

E-shop Jaroslava Chrapka fungoval svých prvních 6 let se stabilním růstem, ovšem bez výraznějších ovací a úspěchů. V podstatě e-shop do roku 2017 prodával ekologická trička americké značky The Mountain. „Zlomový moment nastal na začátku léta 2018. Tehdy jsme se rozhodli, že začneme dělat vlastní produkty s originálním designem. Kromě designu jsme dostali pod kontrolu rovněž kvalitu produktu a marži. Díky tomu začal byznys fungovat mnohem lépe a raketově růst,“ vysvětloval Chrapko v létě loňského roku pro INDEX.

Ještě před rokem by nikoho nenapadlo, že společnost bude v roce 2022 řešit existenční problémy. Koneckonců představila nový omnichannel projekt, otevřela kamenné provozy a koupila britskou dropshippingovou společnost Something different Europe Ltd.

Pokles prodejů, platební neschopnost a hledání nového investora

Firma dosáhla v roce 2021 tržeb na úrovni 92 milionů eur a vykázala zisk. Tato pozitiva však mají jeden háček. „Naše investice a nákupy zboží byly ovšem dimenzovány na vyšší růst a poptávku, což ale vzhledem k pandemii a začátku války, s čímž souvisí i celkový pokles ekonomiky, nemůžeme zřejmě ani letos očekávat,“ přiznává firma s tím, že chování zákazníků se změnilo.

Jinak řečeno, firma zaznamenává pokles prodejů, s čímž souvisí i problémy se splácením faktur. „Se všemi dotčenými stranami však intenzivně komunikujeme a navrhujeme řešení, protože jsme čestná firma, která usiluje o korektní vztahy se všemi stranami,“ přesvědčuje vedení společnosti Dedoles.

Pomoci firmě má i nový investor. „Už začátkem roku jsme spustili proces jednání s potenciálními investory, kteří by nám měli pomoci v dalším růstu, pokud to tržní situace umožní, a v oslovení nových mezinárodních trhů. Celkově chceme přinést i jiný pohled do managementu firmy,“ naznačuje další směřování společnost Dedoles.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+