2 min. doba čtení

Slováci a Češi si oblíbili virtuální platební karty

Rozdíly mezi používáním plastových a virtuálních karet nejsou významné. Výjimkou je v tomto případě především situace při výběru hotovosti z bankomatů, kde si tradiční fyzické karty stále udržují svou dominanci.

Slováci a Češi si oblíbili virtuální platební karty

Virtuální karty mají několik výhod

Ještě před několika lety byly plastové platební karty nesporným vládcem slovenského finančního trhu. Podle údajů získaných od společnosti Home Credit se však nyní stále více lidí obrací k virtuálním kartám. Hlavními výhodami těchto virtuálních karet jsou rychlé zřízení, vyšší bezpečnost transakcí a menší produkce plastového odpadu.

Používání virtuálních karet prostřednictvím zabezpečených mobilních aplikací nabízí výraznou výhodu vyšší bezpečnosti. Právě tento aspekt odstraňuje obavy z odcizení virtuální karty z peněženky, což se může stát u plastových karet. S virtuální kartou je možné platit pouhým přiložením mobilního telefonu nebo hodinek k terminálu a dokonce i vybírat peníze z bezkontaktního bankomatu. Údaje o kartě, které lze použít pro online platby v e-shopech, jsou k dispozici pouze v mobilní aplikaci a jsou přístupné až po ověření totožnosti uživatele, a to buď biometricky, nebo pomocí bezpečnostního kódu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Jak zdůraznil Alessandro Villa, vedoucí oddělení kreditních karet ve společnosti Home Credit, hlavním důvodem upřednostňování virtuálních karet před plastovými jsou silné tendence ke globální digitalizaci všech služeb, včetně plateb. V tomto procesu hraje klíčovou roli náš chytrý telefon nebo jiná přenosná zařízení, jako jsou chytré hodinky nebo fitness náramky. Kromě toho bezpečnost virtuálních karet převyšuje možnosti zneužití ve srovnání s fyzickými kartami. A nezapomínejme ani na rychlost, s jakou lze virtuální kartu získat, která je ve srovnání s fyzickými kartami výrazně rychlejší.

Podle dostupných údajů společnosti Home Credit nejsou praktické rozdíly v používání plastových a virtuálních karet skutečně významné. Výjimkou je však oblast výběrů hotovosti z bankomatů, kde stále převažuje používání fyzických karet. Je to důsledek omezené dostupnosti bezkontaktních bankomatů, ale očekává se, že se to v budoucnu změní.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+