3min. doba čtení

Skupina H&M snižuje svou uhlíkovou stopu. Bude sbírat, třídit a prodávat použité oblečení

Švédský oděvní řetězec H&M a německá recyklační skupina Remondis založily společný podnik. Jejich společnost Looper Textile Co se má zaměřit na sběr, třídění a prodej použitého a nepotřebného oblečení a textilu.

Skupina H&M snižuje svou uhlíkovou stopu. Bude sbírat, třídit a prodávat použité oblečení

Švédský oděvní řetězec H&M a německá recyklační skupina Remondis založily společný podnik. Jejich společnost Looper Textile Co se má zaměřit na sběr, třídění a prodej použitého a nepotřebného oblečení a textilu.

“V současné době se v Evropské unii sbírá méně než 40 procent použitého oblečení,” uvedla Emily Bolon, generální ředitelka nové společnosti Looper Textile Co.

“Použité a nepotřebné oblečení je třeba nejprve shromáždit a roztřídit do různých skupin, například podle materiálu nebo typu oděvu, aby mohlo být znovu použito nebo recyklováno. Proto 60 procent spotřebního textilu končí přímo v odpadu,” vysvětluje dále Bolon.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Cíl recyklovat 40 milionů kusů oblečení ročně

Šéf nové společnosti tvrdí, že jakmile bude zavedena infrastruktura a řešení pro sběr a třídění, “posuneme se o krok blíže k oběhovému hospodářství, minimalizujeme produkci oxidu uhličitého a zlepšíme účinnost zdrojů”.

Cílem společnosti Looper je prodloužit životní cyklus přibližně 40 milionů kusů oblečení během roku 2023. Společnost Remondis, která má 50procentní podíl, je tradiční společností zabývající se nakládáním s odpady a disponuje know-how v oblasti velkoobjemového sběru a třídění.

Skupina H&M zase jako první módní společnost spustila globální systém sběru oděvů. Stalo se tak v roce 2013. Prostřednictvím své investiční divize H&M CO:LAB investovala také do společností, které vyvíjejí technologie umožňující recyklaci textilu.

Týdenní podcast UPdate

Stažení společnosti H&M z ruského trhu stálo čtvrt miliardy dolarů

Tyto kroky přicházejí v době, kdy se společnost H&M potýká s důsledky ukončení svého podnikání v Rusku.

“Naše rozhodnutí ukončit podnikání v Rusku mělo významný negativní dopad na naše výsledky,” uvedla k výsledkům generální ředitelka Helena Helmerssonová.

“Namísto toho, abychom veškeré náklady přenesli na naše zákazníky, jsme se rozhodli dále posílit naši pozici na trhu. Zvýšení nákladů na suroviny a dopravu spolu s historicky silným americkým dolarem vedlo k velkému nárůstu nákladů na nakupované zboží,” dodala.

Odchod z Ruska a program snižování nákladů stál podnik téměř 252 milionů dolarů a skupina do roku 2022 uzavřela 336 prodejen po celém světě, včetně 175 v Rusku a Bělorusku.

Společnost je však ohledně roku 2023 optimističtější, protože v posledním období od prosince do ledna vzrostly tržby o 5 %.

Credit: Forbes

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Threads už tahá nitky i do Evropy
3min. doba čtení

Threads už tahá nitky i do Evropy

V červenci letošního roku byla zprovozněna nová aplikace Threads, ale kvůli obavám o ochranu osobních údajů nebyla v EU dostupná. The Wall Street Journal uvádí, že společnost Meta, která za aplikací stojí, by mohla tuto platformu zpřístupnit evropským uživatelům již příští měsíc.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+