3 min. doba čtení

Skupina H&M snižuje svou uhlíkovou stopu. Bude sbírat, třídit a prodávat použité oblečení

Švédský oděvní řetězec H&M a německá recyklační skupina Remondis založily společný podnik. Jejich společnost Looper Textile Co se má zaměřit na sběr, třídění a prodej použitého a nepotřebného oblečení a textilu.

Skupina H&M snižuje svou uhlíkovou stopu. Bude sbírat, třídit a prodávat použité oblečení

Švédský oděvní řetězec H&M a německá recyklační skupina Remondis založily společný podnik. Jejich společnost Looper Textile Co se má zaměřit na sběr, třídění a prodej použitého a nepotřebného oblečení a textilu.

„V současné době se v Evropské unii sbírá méně než 40 procent použitého oblečení,“ uvedla Emily Bolon, generální ředitelka nové společnosti Looper Textile Co.

„Použité a nepotřebné oblečení je třeba nejprve shromáždit a roztřídit do různých skupin, například podle materiálu nebo typu oděvu, aby mohlo být znovu použito nebo recyklováno. Proto 60 procent spotřebního textilu končí přímo v odpadu,“ vysvětluje dále Bolon.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Cíl recyklovat 40 milionů kusů oblečení ročně

Šéf nové společnosti tvrdí, že jakmile bude zavedena infrastruktura a řešení pro sběr a třídění, „posuneme se o krok blíže k oběhovému hospodářství, minimalizujeme produkci oxidu uhličitého a zlepšíme účinnost zdrojů“.

Cílem společnosti Looper je prodloužit životní cyklus přibližně 40 milionů kusů oblečení během roku 2023. Společnost Remondis, která má 50procentní podíl, je tradiční společností zabývající se nakládáním s odpady a disponuje know-how v oblasti velkoobjemového sběru a třídění.

Skupina H&M zase jako první módní společnost spustila globální systém sběru oděvů. Stalo se tak v roce 2013. Prostřednictvím své investiční divize H&M CO:LAB investovala také do společností, které vyvíjejí technologie umožňující recyklaci textilu.

Týdenní podcast UPdate

Stažení společnosti H&M z ruského trhu stálo čtvrt miliardy dolarů

Tyto kroky přicházejí v době, kdy se společnost H&M potýká s důsledky ukončení svého podnikání v Rusku.

„Naše rozhodnutí ukončit podnikání v Rusku mělo významný negativní dopad na naše výsledky,“ uvedla k výsledkům generální ředitelka Helena Helmerssonová.

„Namísto toho, abychom veškeré náklady přenesli na naše zákazníky, jsme se rozhodli dále posílit naši pozici na trhu. Zvýšení nákladů na suroviny a dopravu spolu s historicky silným americkým dolarem vedlo k velkému nárůstu nákladů na nakupované zboží,“ dodala.

Odchod z Ruska a program snižování nákladů stál podnik téměř 252 milionů dolarů a skupina do roku 2022 uzavřela 336 prodejen po celém světě, včetně 175 v Rusku a Bělorusku.

Společnost je však ohledně roku 2023 optimističtější, protože v posledním období od prosince do ledna vzrostly tržby o 5 %.

Credit: Forbes

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe