2 min. doba čtení

Situace v online byznysu se začala projevovat propadem akcií

Situace na trhu elektronického obchodu se v posledních měsících výrazně změnila. Raketový růst povzbuzoval společnosti k odvážným rozhodnutím, ale vysoká inflace v kombinaci s celoplošným zdražováním přinutily spotřebitele utrácet střízlivěji. Již během posledních kvartálů loňského roku bylo možné zachytit signály, které oznamovaly změnu trhu. Zveřejněné hospodářské výsledky za první čtvrtletí tento trend potvrdily a akcie více společností padaly dolů. 

Situace v online byznysu se začala projevovat propadem akcií

Čtvrtletní hospodářské výsledky vylekaly investory 

Akcie společnosti Wayfair klesly o 26 %. Internetový prodejce nábytku klesl na nové 52týdenní minimum. Pokles aktivních zákazníků vedl k vyšším ztrátám, než se očekávalo. Výkonný ředitel společnosti Wayfair Niraj Shah uvedl, že „typický sezónní model postupného zvyšování poptávky, který podnik obvykle sledoval, se projevil v tlumené podobě“. Uvedl také, že kupující v této době věnují nezanedbatelnou část svých výdajů na zážitky, jako je cestování.

Akcie Etsy se propadly o 17 %. Americký marketplace vydal prohlášení pro druhé čtvrtletí, ve kterém očekává nepříznivé výsledky. Akcie společnosti Shopify klesly o téměř 15 %. Stalo se tak po její prognóze a očekávání nižších tržeb za první pololetí.

 Akcie společností The RealReal a Farfetch klesly přibližně o 11 %. Zatímco akcie společností Peloton a Revolve klesly každá o přibližně 9 %. Akcie společností Arby Parker a ThredUp klesly o 8 %. Akcie Poshmarku, známého e-shopu se zbožím z druhé ruky, klesly o 4 %.

Analytik společnosti Wells Fargo Zachary Fadem uvedl, že apetit investorů po pandemických vítězích s vysokým růstem a záporným EBITDA (a volným cash flow) je velmi nízký.  

Mastercard SpendingPulse uvedl, že celkové maloobchodní tržby ve Spojených státech bez prodeje automobilů vzrostly o 7,2 %. Transakce elektronického obchodu klesly o 1,8 %, zatímco tržby v obchodech vzrostly o 10 %. 

Amazon ovlivňuje celý elektronický maloobchod

Amazon tradičně udával tón slábnoucí dynamiky a nepříznivého výhledu. Společnost zaznamenala nejpomalejší růst tržeb od krachu dot-com v roce 2001. Dokonce vydala pochmurnou prognózu, ve které uvedla zpomalení makroekonomických podmínek.

Akcie společnosti Amazon ukončily obchodování poklesem o 8 %. 

Několik z těchto společností – včetně Peloton, Poshmark, Thredup a Allbirds – má oznámit čtvrtletní výsledky. Investoři pečlivě sledují, zda se neobjeví nějaké náznaky poklesu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe