2min. doba čtení

Rychlý přehled elektronického obchodu s módou v USA

E-commerce s módou byl vždy hlavním katalyzátorem globálního elektronického obchodu. V USA tomu není jinak – fashion e-shopy představují přibližně 23 % celkového online prodeje ve Spojených státech a v posledních dvou desetiletích zaznamenávají stabilní každoroční růst. 

Rychlý přehled elektronického obchodu s módou v USA

Prodej online módy stál u počátků e-commerce odvětví 

V roce 2022 příjmy amerického re-commerce (retail e-commerce) z prodeje oblečení, obuvi a doplňků mají dosáhnout 205 miliard amerických dolarů. Navíc do roku 2025 by mohl být sektor s online módou odpovědný za tržby ve výši téměř 300 miliard dolarů. Podle společnosti Statista dosáhne hodnota tohoto odvětví 672,71 miliardy dolarů již v roce 2023. 

Módní značky se v posledních třech letech masivně vrhly na oblast elektronického obchodu. Pravdou ovšem je, že na počátcích e-commerce odvětví stála právě oblast prodeje online módy. Internetové obchody s módou zde totiž byly téměř od začátku online prostoru a zažily počátek existence Amazonu i Facebooku. 

Odhaduje se, že Amazon měl více než 10% podíl na všech prodávaných oděvech ve Spojených státech a téměř 35 % ze všech oděvů prodaných online bylo přes Amazon. Mezi další nejprodávanější internetové obchody s módou v USA patří i Macy’s, Gap a Walmart. 

Hnací silou online prodeje v oblasti módy jsou mladé ženy. 

Hlavní podíl na návštěvnosti elektronického obchodu s módou mají mladé ženy, které navštěvují e-shopy s oblečením. Nedávná studie ukázala, že téměř polovina návštěvníků je mladší 35 let a téměř dvě třetiny návštěvnosti vytváří právě něžnější pohlaví. 

Móda v našich chytrých telefonech 

V USA existují statisíce webových stránek nabízející online módu. V důsledku vysoké konkurence vzniká řada aplikací, které umožňují nákup a prodej mezi soukromými spotřebiteli. Chytré telefony se proto staly přenosnými obchody na nákup všech druhů oblečení, oděvů a módních doplňků. 

Ze C2C aplikací se loni v rámci USA nejvíce dařilo čínské značce Shein. S více než 25 miliony stažení zastínila i jiné renomované značky jako jsou Nike a H&M. Další výrazný úspěch v počtu stažení v roce 2021 zaznamenala i hongkongská společnost Cider, Poshmark či GOAT. Módní appky jsou každopádně oblíbené zejména u generace Z a patří mezi nejvyužívanější trendy na nákup online módy v USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+