
Tržby rostou ve všech regionech
Pinterest v Q4 2024 dosáhl globálních tržeb ve výši 1,154 miliardy dolarů, což představuje 18% meziroční nárůst. Růst zaznamenaly všechny geografické oblasti:
- USA a Kanada: +16 %
- Evropa: +21 %
- Zbytek světa: +44 %
Rostoucí tržby dokazují, že Pinterest láká stále více inzerentů a efektivně zhodnocuje svůj globální dosah.

Zdroj: Pinterest
Roste i počet aktivních uživatelů
Uživatelská základna Pinterestu se meziročně rozšířila o 11 %, přičemž počet měsíčních aktivních uživatelů (MAU) vzrostl na 553 milionů. Růst byl rovnoměrně rozložen napříč všemi regiony.
Rychlý růst počtu uživatelů mimo Severní Ameriku ukazuje, že globální expanze Pinterestu přináší výsledky – zejména na dynamicky rostoucích trzích.
- USA a Kanada: +4 % meziročně
- Evropa: +7 % meziročně
- Zbytek světa: +15 % meziročně

Zdroj: Pinterest
Společnost také vykázala 6% meziroční nárůst průměrného výnosu na uživatele (ARPU). Zatímco USA, Kanada i Evropa zaznamenaly 12% meziroční nárůst, zbytek světa v tomto případě vzrostl až o 24 %.
Působivý růst ARPU na mezinárodních trzích ukazuje, že Pinterest stále efektivněji přeměňuje zapojení uživatelů na reklamní příjmy.
Bude Pinterest zajímavější pro e-commerce?
Silné výsledky Pinterestu potvrzují jeho roli jako platformy pro objevování produktů s vysokým nákupním záměrem. Na rozdíl od jiných platforem sociálních médií lidé chodí na Pinterest s cílem inspirovat se, a tedy pravděpodobně i nakoupit.
Kromě toho jsou ostatní sociální sítě v poslední době spojovány se skandály a zvláštními excesy. Zatímco X si už dlouhodobě ničí svou reputaci a čelí odlivu inzerentů, s důvěrou uživatelů si pohrává už i Meta.
S rostoucí uživatelskou základnou a lepší monetizací na Pinterestu mohou značky a inzerenti očekávat větší příležitosti k oslovení potenciálních zákazníků.
Expanze Pinterestu na nové trhy a rostoucí ARPU přináší e-commerce firmám širší a hodnotnější publikum pro cílenou reklamu. Díky schopnosti propojit organické objevování produktů s placenými konverzemi se platforma stává stále atraktivnějším kanálem pro značky, které chtějí maximalizovat návratnost svých digitálních marketingových investic.
Pinterest se snaží přinášet vylepšení – minulý rok například představil možnost prezentovat produkty v personalizovaném prostředí. Nyní plánuje pokračovat v investicích do AI doporučení, shoppable obsahu a nástrojů pro inzerenty.
Protože stále více uživatelů využívá platformu k hledání inspirace a nákupním rozhodnutím, značky, které efektivně zapojí Pinterest do svých strategií, mohou v roce 2025 a dále očekávat rostoucí výnosy.