3min. doba čtení

Růst cen ovlivňuje polský ecommerce. Inflace jako překážka nebo příležitost?

Nenechte se odradit prvoplánovým argumentem, že vysoké ceny způsobené inflací znamenají pouze úspory. Ano, v některých kategoriích zájem zákazníků klesá, ale v jiných lze očekávat růst. Zde jsou výsledky spotřebitelského průzkumu. Analytici předpověděli, které kategorie výrobků budou v nadcházejících měsících v elektronickém obchodě zajímavé.

Růst cen ovlivňuje polský ecommerce. Inflace jako překážka nebo příležitost?

Zákazníci mohou ušetřit při online nakupování

Rostoucí inflace a s ní spojené náklady na nákupy nebo splátky půjček nutí stále více spotřebitelů snažit se ušetřit. Změny disponibilního příjmu ovlivňují obsah nákupního košíku. Téměř osm z deseti Poláků hledá v obchodech levnější výrobky nebo náhražky. Aby byla nabídka vůbec zajímavá, musí být obvykle o 20-30 % nižší. Téměř 40 % respondentů v průzkumu uvedlo, že šetří také na potravinách.

Zajímavý závěr přinesl také spotřebitelský průzkum, který provedli analytici společnosti DHL Parcel Poland. Ukázalo se, že navzdory rozšířenému trendu šetřit kvůli inflaci plánují spotřebitelé zvýšit online výdaje v několika kategoriích: potraviny (21 %), kancelářské potřeby (20 %), oblečení (19 %), potřeby pro domácí zvířata (18 %), kosmetika a doplňky stravy a léky (18 %).

Závěr o dynamickém růstu prodeje v těchto kategoriích, tj. potravin a čisticích prostředků, potvrzují i další analýzy. Podle prognózy společnosti PwC týkající se trhu elektronického obchodování v Polsku na období 2021-2026 bude kategorie potravinářských výrobků nejrychleji rostoucí kategorií trhu elektronického obchodování.

V roce 2021 činila hodnota polského trhu elektronického obchodování s potravinami 5 miliard PLN hrubého. Podle prognóz společnosti Strategy&Polska dosáhne tento trh do roku 2027 hrubé hodnoty 13 miliard PLN.

zdroj: Pexels

Online nakupování produktů každodenní potřeby

Ukazuje se, že nakupování produktů každodenní potřeby v internetových obchodech souvisí především s nižšími cenami a větším výběrem, což je pro elektronické obchodování typické. V důsledku toho až 25 % respondentů plánuje zvýšit četnost a množství svých online nákupů.

Nejvýznamnější skupinou zákazníků nakupujících online jsou lidé ve věku 18 až 44 let (61 %) žijící ve městech (66 %). Ženy častěji nakupují v domácnosti a 54 % z nich má větší zájem přesunout své nákupy do online prostoru.

Proč nevyužít nesporné výhody elektronického obchodu, tj. nižší ceny a většího výběru oproti kamenným prodejnám, a nesdělit zákazníkům to, co v tuto chvíli nejvíce potřebují? Pomozte zákazníkům přesunout jejich každodenní nákupy do online kanálu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek