Zákazníci mohou ušetřit při online nakupování
Rostoucí inflace a s ní spojené náklady na nákupy nebo splátky půjček nutí stále více spotřebitelů snažit se ušetřit. Změny disponibilního příjmu ovlivňují obsah nákupního košíku. Téměř osm z deseti Poláků hledá v obchodech levnější výrobky nebo náhražky. Aby byla nabídka vůbec zajímavá, musí být obvykle o 20-30 % nižší. Téměř 40 % respondentů v průzkumu uvedlo, že šetří také na potravinách.
Zajímavý závěr přinesl také spotřebitelský průzkum, který provedli analytici společnosti DHL Parcel Poland. Ukázalo se, že navzdory rozšířenému trendu šetřit kvůli inflaci plánují spotřebitelé zvýšit online výdaje v několika kategoriích: potraviny (21 %), kancelářské potřeby (20 %), oblečení (19 %), potřeby pro domácí zvířata (18 %), kosmetika a doplňky stravy a léky (18 %).
Závěr o dynamickém růstu prodeje v těchto kategoriích, tj. potravin a čisticích prostředků, potvrzují i další analýzy. Podle prognózy společnosti PwC týkající se trhu elektronického obchodování v Polsku na období 2021-2026 bude kategorie potravinářských výrobků nejrychleji rostoucí kategorií trhu elektronického obchodování.
V roce 2021 činila hodnota polského trhu elektronického obchodování s potravinami 5 miliard PLN hrubého. Podle prognóz společnosti Strategy&Polska dosáhne tento trh do roku 2027 hrubé hodnoty 13 miliard PLN.
Online nakupování produktů každodenní potřeby
Ukazuje se, že nakupování produktů každodenní potřeby v internetových obchodech souvisí především s nižšími cenami a větším výběrem, což je pro elektronické obchodování typické. V důsledku toho až 25 % respondentů plánuje zvýšit četnost a množství svých online nákupů.
Nejvýznamnější skupinou zákazníků nakupujících online jsou lidé ve věku 18 až 44 let (61 %) žijící ve městech (66 %). Ženy častěji nakupují v domácnosti a 54 % z nich má větší zájem přesunout své nákupy do online prostoru.
Proč nevyužít nesporné výhody elektronického obchodu, tj. nižší ceny a většího výběru oproti kamenným prodejnám, a nesdělit zákazníkům to, co v tuto chvíli nejvíce potřebují? Pomozte zákazníkům přesunout jejich každodenní nákupy do online kanálu.