2 min. doba čtení

Ruský Yandex odkoupí milionové zásoby IKEA

IKEA patřila k prvním firmám, které se rozhodly zavřít své obchody poté, co Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Magazín Trend uvedl, že švédská společnost se zatím nerozhodla, zda bude prodejny v Rusku prodávat.

Ruský Yandex odkoupí milionové zásoby IKEA

Yandex Market, dceřiná společnost ruského internetového gigantu Yandex, odkoupí v Rusku zbývající zásoby švédské nábytkářské společnosti IKEA. Ta zavřela své obchody na ruském trhu již začátkem března, krátce po ruské invazi na Ukrajinu. Informovala o tom agentura Reuters.

Jak uvedl Yandex, závaznou dohodu o koupi zbývajícího zboží uzavřel 16. listopadu. V rámci této dohody koupí více než 20 milionů výrobků firmy IKEA, jejichž počet se od posledního online prodeje v létě zvýšil – od nábytku až po plyšové hračky. Jejich prodej plánuje zahájit do konce letošního roku.

IKEA se zatím nerozhodla, zda obchody prodá.

Výrobky bude ruská firma prodávat v sekci „IKEA produkty“ na svém online tržišti. Půjde o výrobky vyráběné v ruských továrnách pro obchodní domy IKEA, zásoby z obchodních domů a výrobky IKEA dovážené ze zahraničí.

IKEA byla jednou z prvních společností, které se rozhodly zavřít své obchody v Rusku poté, co Rusko 24. února zaútočilo na Ukrajinu. Postupně v zemi ukončily činnost i další západní společnosti, od energetických podniků přes potravinářské firmy až po oděvní a fastfoodové řetězce.

Švédská společnost Ingka, která vlastní většinu obchodních domů IKEA, včetně těch v Rusku, v říjnu uvedla, že se ještě nerozhodla, zda obchody v Rusku prodá. Ty v roce 2021 tvořily zhruba 4 % celkových tržeb společnosti.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+