4min. doba čtení

ROZHOVOR: Jak vytvořit vlastní produkt a úspěšně ho prodávat online (Peťo Chodelka)

Petr Chodelka je internetový podnikatel, který působí v segmentu zdraví s více e-shopy, ve kterých nabízí cizí i vlastní značky. Za sedm let v této oblasti se naučil kde co a v tomto rozhovoru se s námi podělí o své zkušenosti a tipy.

Hned na úvod nám pro inspiraci prozradí, co se dá za sedm let dosáhnout a kolik má měsíčně objednávek. Odpoví nám na otázku, s jakým produktem na trhu začínal a zda-li ho osobně vyzkoušel. Dále si probereme, jestli je pro začátečníka lepší začínat s vlastním produktem, nebo s produktem, který je už na trhu zavedený a proč.

V tomto tématu budeme pokračovat a zastavíme se u produktů ,,white-label”, konkrétně u Prodetoxu, se kterým má Peťo osobní zkušenosti, o které se s námi podělí. Následně se dozvíte, kolik značek a produktů v současnosti řeší, zda-li nemá problém s upsell (vzhledem k tomu, že každou značku prodává na samostatném e-shopu) a proč upřednostňuje Woocommerce a WordPress. Zajímá vás, jaký je hlavní zdroj trafficu pro úspěšný eshop blendea.cz? I na tuto otázku nám Peťo odpoví, přičemž zmíní i offline kanál a co konkrétně v něm vyzkoušel.

Nevynecháme ani content marketing a popovídáme si také o ,,správném” obsahu. Pokusíme se odpovědět i na otázku, zda-li existuje nějaká metrika, nebo ,,breaking point”, kdy začít vydělávat a netlačit už peníze do prodeje. Dále přejdeme do problematiky zahraničních trhů. Vyslechnete si, proč se blendea.cz rozšířila právě do Maďarska a Rumunska, jakým způsobem se řeší jazyková bariéra, nebo legislativa na zahraničních trzích a s čím je největší problém na německém a polském trhu. Pro začátečníky, ale i pro zkušené přineseme tipy, na co si dávat pozor při rozbíhání internetového byznysu a jakých chyb se můžete dopustit v oblasti marketingu. Na závěr nám Peťo objasní, jak to celé dopadlo s Prodetoxem a jestli je podle jeho názoru důležité, aby produktu důvěřoval sám prodejce.

V tomto rozhovoru se dozvíte:

  • Kolik má Peťo Chodelka měsíčně objednávek.
  • S jakým produktem před sedmi lety začínal a zda-li ho osobně vyzkoušel.
  • Jestli je pro začátečníka lepší začínat s vlastním, nebo už zaběhnutým produktem.
  • Jaké zkušenosti má Peťo s ,,white-label” produktem Prodetox.
  • Kolik značek a produktů v současnosti řeší a jestli nemá problém s upsell.
  • Proč preferuje Woocommerce a WordPress.
  • Jaký je hlavní zdroj trafficu pro Blendea.
  • Co konkrétně zkoušel v rámci offline kanálu.
  • Na co má zaměřený obsah v rámci segmentu zdraví.
  • Proč se Blendea rozšířila právě do Maďarska a Rumunska.
  • Jak se na zahraničních trzích řeší jazyková bariéra a legislativa.
  • Jaký je problém na německém a polském trhu.
  • Jaké jsou nejčastější chyby u začátečníků při rozběhu internetového podnikání.
  • Jakých chyb se můžete dopustit v oblasti marketingu.
  • Jak to celé dopadlo s Prodetoxem a v čem byl největší problém.
  • Zda-li je důležité, aby produktu důvěřoval i sám prodejce.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ľuboš Ďurovič CMO Hyperia
2min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Matuš Konečný
2min. doba čtení

V Snapchatu, TikToku, AdColony, na Twitteru nebo na Spotify čekají stovky tisíc návštěvníků pro váš e-shop (Matúš Konečný, Httpool)

Matúš Konečný už v našem křesle v minulosti seděl. Pracuje jako Sales Director pro společnost Httpool, která zastřešuje reklamu na různých platformách. V nejnovějším rozhovoru nám kromě jiného povyprávěl, jakým způsobem se dají Snapchat, TikTok, Twitter, Spotify nebo AdColony využít pro propagaci vašich e-shopů.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek