2 min. doba čtení

Rozhodujte se rychle a buďte pozitivní, radí v době krize Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Ředitel společnosti Expandeco, Tomáš Vrtík, se rozhodl v této těžké době podělit o své rady a zkušenosti, které mohou být inspirací lídrem v mnoha firmách. Toto jsou jeho slova.

Tomáš Vrtík Tomáš Vrtík
CEO a Partner, Expandeco
Rozhodujte se rychle a buďte pozitivní, radí v době krize Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Co jsem se naučil jako CEO Expandeco v této situaci a co bych poradil jiným CEO?

Rozhodujte se rychle a s rozumem.

I když to může přinést ne zrovna pozitivní zprávy. Jsme v situaci, na kterou nikdo nemá jasné řešení. „Nebyl čas“ na přípravu, tím, že přišla nečekaně.

Váš tým je připravený jednat podle vašich rozhodnutí.

Jako lídr však musíte reagovat rychle a pohotově. Lidé to očekávají. Pro tyto situace vás firmy platí jako ředitele. Nepodlehněte situaci a nezmatkujte. Svoje rozhodnutí důkladně zvažte (i s nejbližším týmem) a následně je komunikujte mezi svoje zaměstnance, tak aby byla jednoznačně pochopitelná a vedla k jasným krokům.

V nepřehledné situaci přijímejte rozhodnutí na krátké období.

Např. na následující 1 měsíc. Pomůže vám to lépe reagovat na jakýkoliv vývin (pozitivní i negativní). „Kormidlo“ můžete rychleji otočit. V praxi to znamená, že když např. vaši kolegové musí strpět např. to, že nedostanou prémie, zbytečně nepřijímejte toto rozhodnutí  na 3 měsíce. Můžete je zbytečně demotivovat.

Komunikujte otevřeně firemní situaci svým kolegům.

Řekněte jim i o věcech, které jim běžně nevěšíte na nos ( např. problém s horší platební disciplínou klientů, zrušené zakázky atd).

Zajímejte se o problémy a obavy kolegů.

Zvlášť při těchto situacích je to velmi důležité.

Při existenčních problémech firmy není hanbou být oportunista.

Přizpůsobte se změně, snažte se hledat výhody a těžit ze situace. Mějte otevřenou mysl. Pokud má vaší firmě zachránit prdel to, že začnete šít roušky a prodávat je, jděte do toho.

Buďte pozitivní.

Nikdo nechce následovat ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dejte svým kolegům signál, že uděláte všechno pro budoucnost vaší firmy.

Chcete se i vy podělit o své doporučení a zkušenosti z krizových situací ve vedení firem? Napište nám >> carnoky@ecommercebridge.com

Sdílet článek
Tomáš Vrtík
CEO a Partner, Expandeco

Máte úspěšný e-shop, kterému už český trh nestačí? Expandujte do Evropy podobně jako Notino, Shooos, Astratex a další stovky úspěšných značek. V zahraničí nemusíte otevírat firmu a zaměstnávat lokální lidi. Náš 70-členný mezinárodní tým pomáhá e-shopům s lokálními adresami pro zpracování vratek, profesionální zákaznickou podporou na míru, i s lokalizováním e-shopu tak, aby působil všude jako doma. Vyzkoušejte nezávazně kontaktovat specialisty na Expandeco.com a rádi budeme i vaším průvodcem expanzí podnikání na kterýkoli evropský trh.

Expandeco
Tento článek ti přináší

Expandeco

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+