3min. doba čtení

Rozhodujte se rychle a buďte pozitivní, radí v době krize Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Ředitel společnosti Expandeco, Tomáš Vrtík, se rozhodl v této těžké době podělit o své rady a zkušenosti, které mohou být inspirací lídrem v mnoha firmách. Toto jsou jeho slova.

Tomáš Vrtík Tomáš Vrtík
CEO & Partner, Expandeco
Rozhodujte se rychle a buďte pozitivní, radí v době krize Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Co jsem se naučil jako CEO Expandeco v této situaci a co bych poradil jiným CEO?

Rozhodujte se rychle a s rozumem.

I když to může přinést ne zrovna pozitivní zprávy. Jsme v situaci, na kterou nikdo nemá jasné řešení. „Nebyl čas“ na přípravu, tím, že přišla nečekaně.

Váš tým je připravený jednat podle vašich rozhodnutí.

Jako lídr však musíte reagovat rychle a pohotově. Lidé to očekávají. Pro tyto situace vás firmy platí jako ředitele. Nepodlehněte situaci a nezmatkujte. Svoje rozhodnutí důkladně zvažte (i s nejbližším týmem) a následně je komunikujte mezi svoje zaměstnance, tak aby byla jednoznačně pochopitelná a vedla k jasným krokům.

V nepřehledné situaci přijímejte rozhodnutí na krátké období.

Např. na následující 1 měsíc. Pomůže vám to lépe reagovat na jakýkoliv vývin (pozitivní i negativní). „Kormidlo“ můžete rychleji otočit. V praxi to znamená, že když např. vaši kolegové musí strpět např. to, že nedostanou prémie, zbytečně nepřijímejte toto rozhodnutí  na 3 měsíce. Můžete je zbytečně demotivovat.

Komunikujte otevřeně firemní situaci svým kolegům.

Řekněte jim i o věcech, které jim běžně nevěšíte na nos ( např. problém s horší platební disciplínou klientů, zrušené zakázky atd).

Zajímejte se o problémy a obavy kolegů.

Zvlášť při těchto situacích je to velmi důležité.

Při existenčních problémech firmy není hanbou být oportunista.

Přizpůsobte se změně, snažte se hledat výhody a těžit ze situace. Mějte otevřenou mysl. Pokud má vaší firmě zachránit prdel to, že začnete šít roušky a prodávat je, jděte do toho.

Buďte pozitivní.

Nikdo nechce následovat ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dejte svým kolegům signál, že uděláte všechno pro budoucnost vaší firmy.

Chcete se i vy podělit o své doporučení a zkušenosti z krizových situací ve vedení firem? Napište nám >> carnoky@ecommercebridge.com

Sdílet článek
Tomáš Vrtík
CEO & Partner, Expandeco

Výkonní ředitel a zakladatel společnosti Expandeco, která pomáhá eshopm úspěšně se etablovat na zahraničních trzích.

Tento článek ti přináší

Expandeco

S ecommerce specialisty z Expandeco mizí hranice. Úspěšný příběh expanze začíná výběrem vhodného trhu a pokračuje budováním stabilního místa v atraktivním regionu střední a východní Evropy. Expandeco přináší majitelům e-shopů dlouhodobě efektivní optimalizaci jejich nákladů spojených s reverzní logistikou, komplexní řešení lokalizace online podnikání či profesionální a spolehlivou zákaznickou podporu. Expandujte a lokalizujte vaše podnikání bez hranic.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
7min. doba čtení

Připravte svůj e-shop na hlavní sezónu

Přelom září a října představuje ten nejvyšší čas zhluboka se nadechnout a naplno se vrhnout do top sezóny roku – Black Friday a Vánoc. Přečtěte si rady z obecného pohledu na web, ale také na UX, sociální sítě, PPC a analytiku, abyste z hlavní sezóny vytěžili maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Přečíst článek