
Co jsem se naučil jako CEO Expandeco v této situaci a co bych poradil jiným CEO?
Rozhodujte se rychle a s rozumem.
I když to může přinést ne zrovna pozitivní zprávy. Jsme v situaci, na kterou nikdo nemá jasné řešení. „Nebyl čas“ na přípravu, tím, že přišla nečekaně.
Váš tým je připravený jednat podle vašich rozhodnutí.
Jako lídr však musíte reagovat rychle a pohotově. Lidé to očekávají. Pro tyto situace vás firmy platí jako ředitele. Nepodlehněte situaci a nezmatkujte. Svoje rozhodnutí důkladně zvažte (i s nejbližším týmem) a následně je komunikujte mezi svoje zaměstnance, tak aby byla jednoznačně pochopitelná a vedla k jasným krokům.
V nepřehledné situaci přijímejte rozhodnutí na krátké období.
Např. na následující 1 měsíc. Pomůže vám to lépe reagovat na jakýkoliv vývin (pozitivní i negativní). „Kormidlo“ můžete rychleji otočit. V praxi to znamená, že když např. vaši kolegové musí strpět např. to, že nedostanou prémie, zbytečně nepřijímejte toto rozhodnutí na 3 měsíce. Můžete je zbytečně demotivovat.
Komunikujte otevřeně firemní situaci svým kolegům.
Řekněte jim i o věcech, které jim běžně nevěšíte na nos ( např. problém s horší platební disciplínou klientů, zrušené zakázky atd).
Zajímejte se o problémy a obavy kolegů.
Zvlášť při těchto situacích je to velmi důležité.
Při existenčních problémech firmy není hanbou být oportunista.
Přizpůsobte se změně, snažte se hledat výhody a těžit ze situace. Mějte otevřenou mysl. Pokud má vaší firmě zachránit prdel to, že začnete šít roušky a prodávat je, jděte do toho.
Buďte pozitivní.
Nikdo nechce následovat ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dejte svým kolegům signál, že uděláte všechno pro budoucnost vaší firmy.
Chcete se i vy podělit o své doporučení a zkušenosti z krizových situací ve vedení firem? Napište nám >> carnoky@ecommercebridge.com