Aritmetická návratnost investic
ROI se počítá jako čistý zisk dělený kapitálem vynaloženým k jeho dosažení, který se násobí 100. Výsledek se udává v procentech, a dá se jím vyjádřit výkonnost v podstatě jakéhokoli podnikání, úspěšnost jakékoli investice.
ROI vzorec
ROI (%) = (čistý zisk / investice) * 100
Příklad využití ROI v praxi:
Zadání:
Prodáváte cedrové napínáky Bexley, z každého prodeje máte 200 Kč. Platíte si PPC reklamu, jeden návštěvník vás stojí 5 Kč. Protože jde o relativně unikátní produkt, máte konverzní poměr 5 %.
ROI se počítá jako čistý zisk dělený kapitálem vynaloženým k jeho dosažení, který se násobí 100.
Výpočet ROI:
Prodej jednoho páru cedrových napínáků Bexley 100 Kč (20 návštěvníků po 5 Kč), výnos je 200 Kč. ROI tedy bude 200 (zisk) / 100 (investice) = 200 %.(Nezapomeňte, že výsledek je v procentech – tj. vynásobte ho 100! ). Jakmile vyjde výsledek nad 100 %, znamená to, že vám ROI vyšla pozitivně a vyděláváte. Prodej napínáků se vám tedy vyplácí. Pokud ROI vyjde pod 100 %, znamená to, že vám to ekonomicky nevychází a jste ve ztrátě.
Upozornění: Je důležité, abyste dodržovali následující doporučení:
- Hodnoty mějte vždy ve stejné měně a ve stejné daňové sazbě (např. v CZK a bez DPH)
- Upozorňujeme, že jde o čistý zisk, takže ještě lepší je správný tento vzorek
ROI (%) = ((zisk – investice ) / investice) * 100
Kalkulačka návratnosti investice
Výpočet míry výnosnosti investice určí čistý zisk z vytvoření investice/kampaně, která přináší pravidelné výnosy a vyžaduje pravidelné náklady na fungování.
Kalkulačka míry výnosnosti investice