3min. doba čtení

Report prodejů Black Friday: Zájem o slevy vzrostl, celosvětově přinesl 70,9 miliardy dolarů

Tržby nákupního svátku Black Friday meziročně vzrostly o 8 %, vyplývá z dat společnosti Salesforce. Největšímu nárůstu tržeb se těší online prodej obuvi, nejvyšší slevy poskytoval beauty segment.

Report prodejů Black Friday: Zájem o slevy vzrostl, celosvětově přinesl 70,9 miliardy dolarů
Zdroj: Depositphotos

Online prodeje na Black Friday dosáhly působivé výše 16,4 miliardy dolarů v USA a 70,9 miliardy dolarů celosvětově. “Výsledky online prodeje na Black Friday předčily očekávání všech vedoucích pracovníků maloobchodu. Maloobchodníci zintenzivnili svou hru na slevy a zákazníci zase klikali na tlačítko “koupit”,” vysvětluje Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod.

Po nevýrazných nabídkách na začátku sezóny přilákal spotřebitele k nákupu na Black Friday neustálý nápor větších slev, které směřovaly zejména do digitálních kanálů a online prodeje díky tomu prudce vzrostly:

– Globálně: +8 %

– USA: +9 %

– Evropa: +8 %

Nejvýkonnější vertikály z hlediska online prodeje na Black Friday

Nejvyšší globální nárůst online prodeje:

  • Obuv: +23 %
  • Zdraví a krása: +21 %
  • Péče o pleť: +20 %

Nejvyšší nárůst prodeje v USA:

  • Obuv a kabelky: +22 % Nejvyšší růst prodejů v USA
  • Sportovní zboží: +21 %
  • Zdraví a krása (dohromady): +17 %

Nejvyšší růst prodeje v EU:

  • Zdraví a krása (dohromady): +22 %
  • Obuv a kabelky: +21 %
  • Domácnost (dohromady): +10 %

Míra slev se celosvětově zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, což představuje zatím nejlepší nabídku ve sváteční sezóně. Vertikály s nejvyššími slevami na Black Friday na celém světě byly:

Nejvyšší globální míry slev:

  • Kosmetika: 40 %
  • Aktivní oblečení: 34 %
  • Všeobecné oblečení: 34 %

Nejvyšší míry slev v USA:

  • Všeobecné oblečení: 39 %
  • Zdraví a krása: 35 %
  • Domov: 25 %

Nejvyšší slevy v EU:

  • Všeobecné oblečení: 27 %
  • Aktivní oblečení a obuv: 26 %
  • Luxusní kabelky a oděvy = 26 %

Spotřebitelé, kteří byli na cestách, používali na Black Friday k online nakupování své mobilní telefony. Po útlumu během pandemie (kdy lidé doma vyměnili pohodlí mobilu za vizuální zážitek z počítače) dosáhl mobilní nákup na black Friday 2023 historického maxima:

2017: 61 % digitálního provozu

2018: 67 % digitálního provozu

2019: 76 % digitálního provozu

2020: 75 % digitálního provozu

2021: 75 % digitálního provozu

2022: 76 % digitálního provozu

2023: 79 % digitálního provozu

 

“Mobilní telefon se stal dálkovým ovladačem pro sváteční nákupy, který spojuje spotřebitele se značkami při jejich pohybu napříč online i offline kanály.”

Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod

 

Údaje vychází z globálních nákupních dat Salesforce od více než 1,5 miliardy spotřebitelů, a také z dat o vánočních nákupech, založených na informacích z Commerce Cloud.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+