3 min. doba čtení

Report prodejů Black Friday: Zájem o slevy vzrostl, celosvětově přinesl 70,9 miliardy dolarů

Tržby nákupního svátku Black Friday meziročně vzrostly o 8 %, vyplývá z dat společnosti Salesforce. Největšímu nárůstu tržeb se těší online prodej obuvi, nejvyšší slevy poskytoval beauty segment.

Report prodejů Black Friday: Zájem o slevy vzrostl, celosvětově přinesl 70,9 miliardy dolarů
Zdroj: Depositphotos

Online prodeje na Black Friday dosáhly působivé výše 16,4 miliardy dolarů v USA a 70,9 miliardy dolarů celosvětově. “Výsledky online prodeje na Black Friday předčily očekávání všech vedoucích pracovníků maloobchodu. Maloobchodníci zintenzivnili svou hru na slevy a zákazníci zase klikali na tlačítko “koupit”,” vysvětluje Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod.

Po nevýrazných nabídkách na začátku sezóny přilákal spotřebitele k nákupu na Black Friday neustálý nápor větších slev, které směřovaly zejména do digitálních kanálů a online prodeje díky tomu prudce vzrostly:

– Globálně: +8 %

– USA: +9 %

– Evropa: +8 %

Nejvýkonnější vertikály z hlediska online prodeje na Black Friday

Nejvyšší globální nárůst online prodeje:

  • Obuv: +23 %
  • Zdraví a krása: +21 %
  • Péče o pleť: +20 %

Nejvyšší nárůst prodeje v USA:

  • Obuv a kabelky: +22 % Nejvyšší růst prodejů v USA
  • Sportovní zboží: +21 %
  • Zdraví a krása (dohromady): +17 %

Nejvyšší růst prodeje v EU:

  • Zdraví a krása (dohromady): +22 %
  • Obuv a kabelky: +21 %
  • Domácnost (dohromady): +10 %

Míra slev se celosvětově zvýšila na 28 % a v USA na 30 %, což představuje zatím nejlepší nabídku ve sváteční sezóně. Vertikály s nejvyššími slevami na Black Friday na celém světě byly:

Nejvyšší globální míry slev:

  • Kosmetika: 40 %
  • Aktivní oblečení: 34 %
  • Všeobecné oblečení: 34 %

Nejvyšší míry slev v USA:

  • Všeobecné oblečení: 39 %
  • Zdraví a krása: 35 %
  • Domov: 25 %

Nejvyšší slevy v EU:

  • Všeobecné oblečení: 27 %
  • Aktivní oblečení a obuv: 26 %
  • Luxusní kabelky a oděvy = 26 %

Spotřebitelé, kteří byli na cestách, používali na Black Friday k online nakupování své mobilní telefony. Po útlumu během pandemie (kdy lidé doma vyměnili pohodlí mobilu za vizuální zážitek z počítače) dosáhl mobilní nákup na black Friday 2023 historického maxima:

2017: 61 % digitálního provozu

2018: 67 % digitálního provozu

2019: 76 % digitálního provozu

2020: 75 % digitálního provozu

2021: 75 % digitálního provozu

2022: 76 % digitálního provozu

2023: 79 % digitálního provozu

 

“Mobilní telefon se stal dálkovým ovladačem pro sváteční nákupy, který spojuje spotřebitele se značkami při jejich pohybu napříč online i offline kanály.”

Rob Garf, viceprezident a generální ředitel pro maloobchod

 

Údaje vychází z globálních nákupních dat Salesforce od více než 1,5 miliardy spotřebitelů, a také z dat o vánočních nákupech, založených na informacích z Commerce Cloud.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+