2min. doba čtení

Rekordní tržby majitele společnosti Zara. Oděvní řetězce dosahují předpandemických čísel

Prodej oděvů překročil úroveň před pandemií, Inditex těžil ze silné poptávky v povánočních výprodejích a jeho prodej nebyl poškozen ani rozhodnutím zastavit činnost v Rusku.

Rekordní tržby majitele společnosti Zara. Oděvní řetězce dosahují předpandemických čísel

Nové vedení s rekordním ziskem

Španělská oděvní společnost Inditex, která mimo jiné vlastní obchody s oblečením Zara, zvýšila loni pod novým vedením svůj čistý zisk o sedmadvacet procent na rekordních 4,1 miliardy eur.

Největší světový prodejce oblečení oznámil na svých internetových stránkách rekordní tržby z prodeje.

Silná poptávka v obchodech i na internetu zajistila společnosti rekordní tržby. Ty dosáhly 32,6 miliardy eur, což je o osmnáct procent více než v předchozím roce a o patnáct procent více než před vypuknutím pandemie v roce 2019. Společnost již rok vede Marta Ortega, dcera spoluzakladatele a majitele Inditexu.

Týdenní podcast UPdate

Zara zvyšuje ceny, poptávka po cenově dostupném oblečení roste

Tržby módního gigantu byly v souladu s očekáváním analytiků, k čemuž přispěl zájem spotřebitelů o opětovný nákup nového oblečení. Podle analytiků Deutsche Bank, UBS a Royal Bank of Canada zvýšila Zara na začátku jara ceny o pět a více procent. Ani tento krok však nesnížil poptávku po jejím oblečení.

Inditex zvýší roční dividendu o dvacet devět procent na 1,20 eura na akcii. Jeho akcie od začátku roku posílily o téměř čtrnáct procent.

Inditex, stejně jako ostatní “nízkonákladoví” prodejci módy, těží z rostoucích životních nákladů. Konkurenční Primark v únoru uvedl, že jeho výhled na letošní rok se zlepšuje. Zákazníci s omezeným rozpočtem totiž začali vyhledávat levnou módu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+