2 min. doba čtení

Rekordní tržby majitele společnosti Zara. Oděvní řetězce dosahují předpandemických čísel

Prodej oděvů překročil úroveň před pandemií, Inditex těžil ze silné poptávky v povánočních výprodejích a jeho prodej nebyl poškozen ani rozhodnutím zastavit činnost v Rusku.

Rekordní tržby majitele společnosti Zara. Oděvní řetězce dosahují předpandemických čísel

Nové vedení s rekordním ziskem

Španělská oděvní společnost Inditex, která mimo jiné vlastní obchody s oblečením Zara, zvýšila loni pod novým vedením svůj čistý zisk o sedmadvacet procent na rekordních 4,1 miliardy eur.

Největší světový prodejce oblečení oznámil na svých internetových stránkách rekordní tržby z prodeje.

Silná poptávka v obchodech i na internetu zajistila společnosti rekordní tržby. Ty dosáhly 32,6 miliardy eur, což je o osmnáct procent více než v předchozím roce a o patnáct procent více než před vypuknutím pandemie v roce 2019. Společnost již rok vede Marta Ortega, dcera spoluzakladatele a majitele Inditexu.

Týdenní podcast UPdate

Zara zvyšuje ceny, poptávka po cenově dostupném oblečení roste

Tržby módního gigantu byly v souladu s očekáváním analytiků, k čemuž přispěl zájem spotřebitelů o opětovný nákup nového oblečení. Podle analytiků Deutsche Bank, UBS a Royal Bank of Canada zvýšila Zara na začátku jara ceny o pět a více procent. Ani tento krok však nesnížil poptávku po jejím oblečení.

Inditex zvýší roční dividendu o dvacet devět procent na 1,20 eura na akcii. Jeho akcie od začátku roku posílily o téměř čtrnáct procent.

Inditex, stejně jako ostatní “nízkonákladoví” prodejci módy, těží z rostoucích životních nákladů. Konkurenční Primark v únoru uvedl, že jeho výhled na letošní rok se zlepšuje. Zákazníci s omezeným rozpočtem totiž začali vyhledávat levnou módu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+