Maximální počet výstupů s minimálními náklady je snem každého social media specialisty. Nyní víme, že je to možné a přiblížíme si hned několik způsobů, jak toho dosáhnout.
Recyklace obsahu na Instagramu
Instagram nabízí několik různých způsobů, jak recyklovat obsah a přitom zasáhnout zájem cílové skupiny. Zde jsou některé z nich:
-
Příběhy (Stories)
Story je dočasný formát, který se zobrazuje po dobu 24 hodin, což z něj činí nejunikátnější formát na Instagramu. Do story můžete přeposlat starší či novější příspěvek, přidat krátká videa a fotografie, které chcete sdílet se svými sledujícími. Můžete také použít starší post a předělat jej do formátu story nebo reels (což lze také považovat za recyklaci). Tímto způsobem je možné získat větší pozornost vaší cílové skupiny a zároveň víte, že sdílíte informace, které sledující zajímají.
Příklad instagramového příspěvku:
V příkladu vidíme instagramový příspěvek. Příspěvek je přizpůsoben dané cílové skupině, má vhodné copy a samozřejmě by neměly chybět hashtagy.
Příklad recyklace instagramového příspěvku na story:
Instagramový příspěvek lze velmi rychle, snadno a efektivně recyklovat do série stories. Do jednotlivých stories vkládejte odkazy přímo na služby, produkty nebo kategorie produktů, aby je vaši sledující nemuseli na stránce hledat. Nechte své sledující vyjádřit svůj názor a do příběhu zahrňte například anketu. Tak budete moci rychle vyhodnotit, co se vašim sledujícím líbí nejvíce, a na základě toho přizpůsobit a naplánovat budoucí obsah.
Dalším krokem recyklace této grafiky by ještě mohlo být vytvoření reels. Nahrajte své fotografie, vložte zajímavou hudbu, přidejte vhodné copy a produktové reels video je na světě! Takto můžete z jednoho nápadu vytvořit rovnou 3 výstupy.
-
Příspěvky (Posty)
Na svém profilu můžete znovu sdílet své starší příspěvky. Pokud máte obsah, který byl v minulosti populární, je sezónní nebo stále relevantní, můžete jej opětovně sdílet nebo znovu použít jeho ideu a změnit grafiku, abyste oslovili nové sledující nebo připomněli post svým stávajícím fanouškům.
Příklad instagramového příspěvku:
Tento instagramový příspěvek ukazuje doplňky na rozlučku se svobodou, které daný obchod nabízí. Pro zlepšení dosahu příspěvku je důležitý vhodně přizpůsobený popisek na Instagramu nebo dobře zvolené #.
Příklad recyklace instagramového příspěvku na reels:
Dalším způsobem, jak zaujmout sledující a snadno recyklovat instagramový post, může být vytvoření krátkého videa. Do reels videa přidejte zajímavou hudbu, která zaručeně vytvoří skvělou atmosféru. Možná právě tento reels osloví kamarádky budoucí nevěsty, které se nechají inspirovat výzdobou a doplňky.
Pokud máte klienta, kterému fotíte produkty, určitě toho využijte. Při focení můžete produkty inscenovat a natáčet je ve formátu story (16:9), post (4:3), ale také můžete natočit i krátká videa, která následně sestříháte do reels. Během jednoho produktového focení můžete na jedné instalaci připravit opravdu mnoho výstupů předem.
Recyklace obsahu na Facebooku
Facebook je platforma, kde můžete také efektivně recyklovat obsah. Například sdílením starších příspěvků na svém profilu, což vám umožní připomenout svým fanouškům důležité informace a možná i získat nové sledující.
Použijte starší videa nebo příspěvky. Pokud máte na své stránce například sérii příspěvků, která se vašim sledujícím líbí, můžete je recyklovat tak, že sérii předěláte na zajímavé video s popisem a budete ho sdílet. Videoobsah je dnes velmi populární.
Recyklujte příspěvky v rámci jedné platformy nebo můžete vyzkoušet i kombinaci Facebook – Instagram.
Příklad facebookového příspěvku:
Album fotografií zobrazuje konkrétní model a nechybí ani cover fotografie. Základem je jedinečné copy a v popisu by rozhodně neměl chybět odkaz na stránku prodejce.
Příklad recyklace z Facebooku na Instagram:
(Recyklace facebookového příspěvku na instagramové posty, které tvoří jednotný řádek gridu.)
Z fotografií použitých v albu na Facebooku byly po změně velikosti a drobných úpravách vytvořeny 3 příspěvky na Instagramu tvořící grid. Každý z postů má jedinečné copy, který zdůrazňuje různé výhody produktu. Použití správného # pro každý jednotlivý post zlepší dosah příspěvku.
Jak recyklovat článek na blogu?
Skvělým způsobem, jak přilákat nové čtenáře do sekce „články“ vašeho webu, je recyklovat blogový článek. Samozřejmě můžete recyklovat i starší články, které měly v minulosti úspěch. Tímto způsobem máte o obsah pro sociální média postaráno.
Jak z blogu vytvořit recyklovaný obsah v různých formách na sociální sítě? Vyberte z článku zajímavý nadpis, myšlenku či odstavec a vytvořte k němu grafiku s originálním textem. Pokud je téma v postech či na story vhodně zpracováno, můžete se například těšit na nové návštěvy vašich webových stránek.
PŘÍKLAD:
Jak tedy recyklovat článek z blogu na webu a propojit ho s dalšími platformami? Na obrázku níže můžete vidět část blogového článku o expanzi e-shopu, který je na webu klienta.
V tomto případě můžete myšlenku z blogu jednoduše přenést do příspěvků na Facebooku nebo LinkedIn. Při tvorbě postu začněte poutavou grafikou a nezapomeňte na výstižné copy, potřebné hashtagy či odkaz na službu/web či daný blogový článek.
Příklad recyklace článku z blogu do postu na Facebooku:
V tomto případě byl z blogového článku recyklován bod číslo 3, který má na Facebooku samostatnou grafiku a vhodný popis. Do popisu můžete zakomponovat také odkaz na danou službu nebo na domovskou stránku.
Z blogového článku a konkrétně z bodu 3 můžete také snadno vytvořit post na LinkedIn, kde stačí přeformulovat popis, přidat hashtagy a vhodný odkaz.
Příklad recyklace blogového článku na LinkedIn post:
BONUS:
Jak zvýšit zapojení publika pomocí recyklace obsahu?
Zapojení publika je klíčovým faktorem úspěšné prezentace na sociálních sítích. Proto je důležité pochopit, co je Engagement Rate (míra zapojení, dále jako ER) a proč je důležitá.
Míra zapojení je procento interakcí, které váš obsah vyvolá u cílového publika, včetně komentářů, sdílení a reakcí. Můžeme říci, že ER je číslo vyjadřující, jak moc se vašim sledujícím váš obsah líbil. Čím vyšší procento, tím lépe.
Vyšší ER znamená, že máte aktivně zapojené publikum, což má pozitivní vliv na viditelnost, dosah, důvěru a zájem sledujících.
Skvělým způsobem, jak můžete zapojit své publikum do dění na svém profilu, je přidat do svého příběhu hlasování nebo anketu. Tento typ story také zlepší vaše ER.
Příklad ankety ve story:
Chcete zvýšit angažovanost? Naslouchejte svému publiku! Aktivně reagujte na komentáře, zjišťujte názory a zpětnou vazbu od svých sledujících a přizpůsobujte svůj obsah na základě jejich očekávání a potřeb.
Příklad ankety ve story:
Na základě hlasů svých sledujících zjistíte, co se jim líbí více, a to je obsah, který byste měli podpořit. Do story můžete přidat GIF nebo odkaz na stránku prodejce či dokonce konkrétní kategorii.
Recyklace obsahu může být účinným způsobem, jak s menším úsilím udržet směr a zároveň minimalizovat náklady na tvorbu nového obsahu. Nezapomeňte sledovat svůj Engagement Rate a upravit strategii tak, abyste z recyklace vytěžili maximum.