2 min. doba čtení

Q-commerce v Polsku přichází o dalšího hráče

Jak informoval portál Wiadomoscihandlowe.pl, společnost Jokr, která působí na trhu expresních zásilek, opouští polský trh. Provozovatel platformy zaslal zákazníkům e-mail s informací o výprodeji produktů. Aktuálně poskytnutá 50procentní sleva platí při objednávce v hodnotě minimálně 100 PLN. JOKR se chce údajně zaměřit na rozvoj svých poboček v Americe. 

Q-commerce v Polsku přichází o dalšího hráče

JOKR v Polsku po necelém roce končí

Společnost JOKR s podporou SoftBank, Tiger Global a polského fondu Market One Capital, oznámila v dubnu 2021 spuštění online nákupní platformy s 15minutovým doručením. Služba rychlého nakupování byla spuštěna v červnu. Uplynul necelý rok a JOKR v Polsku končí. 

Začátkem března se na sociálních sítích objevily příspěvky, které naznačovaly, že společnost JOKR má problémy s dodavateli. Nyní společnost oznámila „velký výprodej“ a vyzývá zákazníky, aby si své objednávky vyzvedli osobně v dark stores – tzv. stínových prodejnách.

Již koncem loňského roku se objevily zprávy, že se JOKR zaměří na expanzi ve Spojených státech a Latinské Americe. Hovořilo se o možném stažení společnosti z evropského trhu, kde JOKR působí v rámci Rakouska a Polska. 

JOKR se zaměří na expanzi ve Spojených státech a Latinské Americe.

Potvrzuje to i Michal Kwietniewski: „Společnost JOKR se rozhodla ukončit svou činnost v Polsku a soustředit se na optimalizaci svých činností v Jižní a Severní Americe, aby plně využila týmové synergie a tržní příležitosti. Společnost JOKR děkuje celému polskému týmu za jejich neuvěřitelnou práci, energii a úsilí, díky kterým se společnost JOKR za jediný rok stala jedním z lídrů v odvětví q-commerce v Polsku,“ řekl zástupce společnosti JOKR Polsko. 

Silná konkurence a mnoho značek

Na trhu rychlého doručování je obrovská konkurence a několik zvučných hráčů jako Jush Żabki, Wolt, Bolt, Glovo, GetnowX nebo Lisek.app. Svůj poslední dark store provozuje také společnost Zorro Delivery. JOKR tak opakuje situaci z listopadu, kdy značka Swyft pozastavila svou činnost a informovala o probíhajících strategických změnách. 

Podle analytiků IGD můžeme na trhu rychlého doručování očekávat konsolidaci, předplatné programy a zvyšování investic maloobchodních řetězců na trhu q-commerce.
Ve Francii se této příležitosti chopil řetězec Carrefour. 

Podle analýzy společnosti PWC se očekává, že hodnota online trhu dosáhne do roku 2026 162 miliard PLN (12% roční růst), z toho nejrychleji budou růst dodávky potravin (o 20 % v roce 2021).

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů
3 min. doba čtení

Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů

Módní trendy sice do určité míry formují módní preference spotřebitelů, nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search ale ukazuje, že nákupům oblečení stále vládnou stereotypy, jak ty ohledně standardů krásy a vzhledu těla, tak ty ohledně věku. Výsledkem je, že třetina Čechů raději vynechá letní aktivitu, aby nemuseli odhalovat své tělo, a třetina Čechů starších 55 let […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+