3min. doba čtení

Q-commerce v Polsku přichází o dalšího hráče

Jak informoval portál Wiadomoscihandlowe.pl, společnost Jokr, která působí na trhu expresních zásilek, opouští polský trh. Provozovatel platformy zaslal zákazníkům e-mail s informací o výprodeji produktů. Aktuálně poskytnutá 50procentní sleva platí při objednávce v hodnotě minimálně 100 PLN. JOKR se chce údajně zaměřit na rozvoj svých poboček v Americe. 

Q-commerce v Polsku přichází o dalšího hráče

JOKR v Polsku po necelém roce končí

Společnost JOKR s podporou SoftBank, Tiger Global a polského fondu Market One Capital, oznámila v dubnu 2021 spuštění online nákupní platformy s 15minutovým doručením. Služba rychlého nakupování byla spuštěna v červnu. Uplynul necelý rok a JOKR v Polsku končí. 

Začátkem března se na sociálních sítích objevily příspěvky, které naznačovaly, že společnost JOKR má problémy s dodavateli. Nyní společnost oznámila „velký výprodej“ a vyzývá zákazníky, aby si své objednávky vyzvedli osobně v dark stores – tzv. stínových prodejnách.

Již koncem loňského roku se objevily zprávy, že se JOKR zaměří na expanzi ve Spojených státech a Latinské Americe. Hovořilo se o možném stažení společnosti z evropského trhu, kde JOKR působí v rámci Rakouska a Polska. 

JOKR se zaměří na expanzi ve Spojených státech a Latinské Americe.

Potvrzuje to i Michal Kwietniewski: „Společnost JOKR se rozhodla ukončit svou činnost v Polsku a soustředit se na optimalizaci svých činností v Jižní a Severní Americe, aby plně využila týmové synergie a tržní příležitosti. Společnost JOKR děkuje celému polskému týmu za jejich neuvěřitelnou práci, energii a úsilí, díky kterým se společnost JOKR za jediný rok stala jedním z lídrů v odvětví q-commerce v Polsku,“ řekl zástupce společnosti JOKR Polsko. 

Silná konkurence a mnoho značek

Na trhu rychlého doručování je obrovská konkurence a několik zvučných hráčů jako Jush Żabki, Wolt, Bolt, Glovo, GetnowX nebo Lisek.app. Svůj poslední dark store provozuje také společnost Zorro Delivery. JOKR tak opakuje situaci z listopadu, kdy značka Swyft pozastavila svou činnost a informovala o probíhajících strategických změnách. 

Podle analytiků IGD můžeme na trhu rychlého doručování očekávat konsolidaci, předplatné programy a zvyšování investic maloobchodních řetězců na trhu q-commerce.
Ve Francii se této příležitosti chopil řetězec Carrefour. 

Podle analýzy společnosti PWC se očekává, že hodnota online trhu dosáhne do roku 2026 162 miliard PLN (12% roční růst), z toho nejrychleji budou růst dodávky potravin (o 20 % v roce 2021).

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek
4min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes vám přineseme pohled předsedy představenstva společnosti Tesco Johna Allana na současné dodavatelské praktiky, povíme si o službě Amazon Smile a prozradíme vám něco málo o novém online tržišti, které ještě letos otevře společnost Kaufland. 

Redakce Redakce
Přečíst článek