3 min. doba čtení

Ptejte se, proč zákazníci zboží vracejí a zajistěte co nejhladší průběh procesu.

Úspěch značky je založen na různých prvcích. A může se rozpadnout na zkušenosti zákazníků s vrácením objednávky.

Ptejte se, proč zákazníci zboží vracejí a zajistěte co nejhladší průběh procesu.
Zdroj: Depositphotos

Vrácení zboží může mít významný dopad na spokojenost zákazníků, vnímání značky a v její důvěru. Otevřený přístup k vracení zboží, kdy se prodejce na nic neptá, se sice může zdát flexibilní, ale ve skutečnosti si škodí.

Maloobchodník musí vědět, proč zákazníci vracejí výrobky. To mu umožňuje zlepšit kvalitu a sortiment nabízených výrobků a řešit vznikající problémy.

Kromě toho je dalším klíčovým faktorem finanční hledisko – ochrana proti podvodům a efektivní řízení zásob mohou pomoci zvýšit marže.

Transparentní komunikace

Zásady vrácení zboží jsou sice důležité, ale ještě důležitější je způsob, jakým jsou sdělovány. Pokud si například zákazník koupí výrobek online a zjistí, že jej nemůže vrátit v kamenném obchodě, bude to pro něj negativní zkušenost bez ohledu na velkorysost zásad. Stejně negativní jsou i složité pokyny k balení a odesílání vráceného zboží.

“Způsob, jakým komunikujete o procesu vracení zboží, má větší vliv na kvalitu zákaznickou zkušenost než samotné zásady vracení zboží,” říká Kassi Socha, ředitelka analytického oddělení výzkumné a poradenské společnosti Gartner.

Moderní přístup k výnosům se zaměřuje na minimalizaci jejich počtu. Pokud je zákazník spokojen již při nákupu, je to pozitivní nejen pro něj, ale i pro finanční výsledky společnosti. Poskytování podrobných informací o výrobku a využívání technologií, jako je virtuální realita, může pomoci snížit počet vrácených výrobků.

Další důležitou věcí je, že zákazník již nemusí výrobek vracet, proces by měl být bezproblémový. Stojí také za zvážení rozšíření možností vrácení zboží nad rámec tradičních metod, například vrácení přímo z vozu (curbside returns).

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Komunikace ohledně reklamací a vrácení zboží musí být jednoduchá a transparentní – skrývání podmínek na stránkách s nejčastějšími dotazy je přinejmenším podivné. Zásady vracení zboží mají své místo na stránkách kategorií, na stránkách produktů nebo během procesu objednávky.

Očekává se, že v budoucnu budou prodejci hledat způsoby, jak rozšířit možnosti vrácení zboží a zjednodušit komunikaci o zásadách vrácení zboží. To znamená větší transparentnost a zjednodušení komunikace, což může přispět k lepší zákaznické zkušenosti a zvýšení loajality zákazníků.

Protože tam, kde je vysoká konkurence, je důležité nabízet zákazníkům nejen kvalitní výrobky, ale také jednoduchý a transparentní proces nákupu a vrácení zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Marketingové omnichannel trendy v roku 2025
2 min. doba čtení

Marketingové omnichannel trendy v roku 2025

Pozornost spotřebitelů je rozptýlená napříč množstvím aplikací, platforem a zařízení. Nedávné studie ukazují změnu v chování spotřebitelů — sledovanost lineární televize klesla pod 50 % celkového času stráveného před obrazovkou. Do hry přichází omnichannel strategie. Podívejme se na to, co od ní v roce 2025 můžeme očekávat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bezplatné vrácení jako rozhodující faktor. Co očekávají zákazníci od e-commerce?
3 min. doba čtení

Bezplatné vrácení jako rozhodující faktor. Co očekávají zákazníci od e-commerce?

Možnosť tovar vrátit už dávno není jakýsi vstřícný krok vůči zákazníkům. Stala se z něj strategie prodejců, jak optimalizovat náklady a udržet si konkurenceschopnost na trhu. Podle zprávy 2024 Consumer Returns in the Retail Industry přináší zavedení poplatků za vrácení zboží výrazné změny v chování zákazníků.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?
3 min. doba čtení

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?

Minulý rok se objevily zprávy o využívání sjednocených dat a generativní AI, které mají potenciál měnit zákaznickou zkušenost. Proč personalizace často selhává? A co odlišuje lídry na trhu od ostatních firem? Na to se zaměřila zpráva Adobe Digital Trends 2024. Zjistěte, jak překonat náročná očekávání zákazníků a přizpůsobit se rychle se měnícímu digitálnímu světu pomocí […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+