3 min. doba čtení

Ptejte se, proč zákazníci zboží vracejí a zajistěte co nejhladší průběh procesu.

Úspěch značky je založen na různých prvcích. A může se rozpadnout na zkušenosti zákazníků s vrácením objednávky.

Ptejte se, proč zákazníci zboží vracejí a zajistěte co nejhladší průběh procesu.
Zdroj: Depositphotos

Vrácení zboží může mít významný dopad na spokojenost zákazníků, vnímání značky a v její důvěru. Otevřený přístup k vracení zboží, kdy se prodejce na nic neptá, se sice může zdát flexibilní, ale ve skutečnosti si škodí.

Maloobchodník musí vědět, proč zákazníci vracejí výrobky. To mu umožňuje zlepšit kvalitu a sortiment nabízených výrobků a řešit vznikající problémy.

Kromě toho je dalším klíčovým faktorem finanční hledisko – ochrana proti podvodům a efektivní řízení zásob mohou pomoci zvýšit marže.

Transparentní komunikace

Zásady vrácení zboží jsou sice důležité, ale ještě důležitější je způsob, jakým jsou sdělovány. Pokud si například zákazník koupí výrobek online a zjistí, že jej nemůže vrátit v kamenném obchodě, bude to pro něj negativní zkušenost bez ohledu na velkorysost zásad. Stejně negativní jsou i složité pokyny k balení a odesílání vráceného zboží.

„Způsob, jakým komunikujete o procesu vracení zboží, má větší vliv na kvalitu zákaznickou zkušenost než samotné zásady vracení zboží,“ říká Kassi Socha, ředitelka analytického oddělení výzkumné a poradenské společnosti Gartner.

Moderní přístup k výnosům se zaměřuje na minimalizaci jejich počtu. Pokud je zákazník spokojen již při nákupu, je to pozitivní nejen pro něj, ale i pro finanční výsledky společnosti. Poskytování podrobných informací o výrobku a využívání technologií, jako je virtuální realita, může pomoci snížit počet vrácených výrobků.

Další důležitou věcí je, že zákazník již nemusí výrobek vracet, proces by měl být bezproblémový. Stojí také za zvážení rozšíření možností vrácení zboží nad rámec tradičních metod, například vrácení přímo z vozu (curbside returns).

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Komunikace ohledně reklamací a vrácení zboží musí být jednoduchá a transparentní – skrývání podmínek na stránkách s nejčastějšími dotazy je přinejmenším podivné. Zásady vracení zboží mají své místo na stránkách kategorií, na stránkách produktů nebo během procesu objednávky.

Očekává se, že v budoucnu budou prodejci hledat způsoby, jak rozšířit možnosti vrácení zboží a zjednodušit komunikaci o zásadách vrácení zboží. To znamená větší transparentnost a zjednodušení komunikace, což může přispět k lepší zákaznické zkušenosti a zvýšení loajality zákazníků.

Protože tam, kde je vysoká konkurence, je důležité nabízet zákazníkům nejen kvalitní výrobky, ale také jednoduchý a transparentní proces nákupu a vrácení zboží.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout
5 min. doba čtení

Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout

Předplatné není jen o streamovacích službách a měěsíčních boxech. Podle zprávy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažívá celý model předplatného výrazný posun – a e-commerce z toho může značně těžit. Vybrali jsme pět klíčových trendů, které mají největší dopad na online prodej, a přeložili je do praktických souvislostí pro ty, kteří chtějí růst […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+