
Průzkum byl proveden na vzorku 12 000 uživatelů sociálních sítí (13–49 let) v USA, Velké Británii, Kanadě, Francii a Saúdské Arábii. Výzkum kombinoval brand lift dotazník, testování reklam v reálném kontextu a simulované nakupování, kde respondenti mohli vyhledávat produkty a přidávat je do košíku.
Výsledky ukázaly, že reklamy s tvůrci udrží pozornost déle, zvyšují zapamatování značky a vedou k většímu zájmu o nákup. Zajímavé je, že tvůrci na platformě Snapchat z průzkumu vyšli jako autentičtější a důvěryhodnější ve srovnání s jinými platformami. Výsledky však naznačují, že tvůrci mohou mít dopad na prodej zejména tehdy, když jsou do kampaní zapojeni strategicky.

Zdroj: Snapchat
Tvůrci obsahu podporují prodej, nejen povědomí o značce
Až 68 % spotřebitelů uvedlo, že se již setkalo se sponzorovaným obsahem u tvůrců. Ekonomika tvůrců obsahu zažívá boom a do roku 2027 se očekává její růst na 480 miliard dolarů.
Průzkum ukázal, že reklamy s tvůrci dokáží efektivněji udržet pozornost – v průměru o 12 % déle než běžné reklamní formáty. To znamená, že spotřebitelé jim věnují více času a s vyšší pravděpodobností absorbují klíčové sdělení značky. Tento efekt se projevil i v nákupním chování. Když byli zákazníci nejprve vystaveni reklamě s tvůrcem a následně produktové reklamě, častěji si prohlíželi detaily produktu a nakonec uskutečnili nákup. Navíc, značky, které využívaly spolupráci s tvůrci, se s vyšší pravděpodobností dostaly do užšího výběru spotřebitelů při jejich konečném rozhodování o koupi, což jim poskytlo výhodu v konkurenčním prostředí.

Zdroj: Snapchat
Tvůrci posilují důvěru a reputaci značky
Kromě přímého prodeje tvůrci zvyšují důvěryhodnost značek. Spotřebitelé, kteří viděli kombinaci reklamy s tvůrcem a produktové reklamy, vnímali značky jako důvěryhodnější ve srovnání s těmi, kteří viděli pouze produktovou reklamu.
„Globální spotřebitelé nám řekli, že názory autorů jsou relevantní během fáze zvažování (71 %) a nákupu (70 %) jejich nákupních cest,“ uvádí zpráva Snapchatu.
Snapchat tvrdí, že uživatelé vnímají jeho tvůrce jako autentičtější a důvěryhodnější než influencery na jiných platformách. Podle platformy to souvisí s jejím zaměřením na komunikaci mezi přáteli a rodinou, což přirozeně posiluje i vztah k tvůrcům obsahu.
Snapchat tvrdí, že doporučení od jeho tvůrců mají silnější vliv na nákupní rozhodnutí. Důvodem je, že jejich sledující je vnímají spíše jako přátele než tradiční influencery. Výzkum však nenabízí konkrétní srovnání s jinými sociálními sítěmi ani tvrdá data, která by tento rozdíl jednoznačně potvrdila.