Podle údajů National Retail Federation celosvětové výdaje na reklamu v maloobchodních médiích do roku 2025 překročí 100 miliard dolarů, což je více než výdaje na televizní reklamu.
Tesco plánuje rozšířit svou síť digitálních obrazovek na šest tisíc do konce roku, čímž se stane největší sítí v Evropě. Tento krok je podpořen rozsáhlým využitím personalizace a pokročilých technologií, včetně umělé inteligence a datové analytiky od jejich divize Dunnhumby.
Na Slovensku už Tesco nainstalovalo 84 digitálních obrazovek v 28 prodejnách, v Česku dokonce až 108 digitálních ploch ve 36 vybraných prodejnách.
„Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v našich prodejnách reagujeme na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků. Využitím dalšího kanálu na místě prodeje se významně zvyšuje jednak mediální dosah daného obsahu, ale také povědomí o značce, nabízené službě, produktu, kampani a má tak velký vliv na jejich vnímání u zákazníků a samozřejmě prodeje,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka ve společnosti Tesco ČR.
Připravte se na hyperpersonalizaci
Jedním z klíčových projektů Tesca je zavedení ručních scannerů nové generace, které umožní hyperpersonalizované reklamy. Tyto scannery budou kombinovat data z Tesco Clubcard s umělou inteligencí, což umožní cílenější a efektivnější reklamní kampaně. Pilotní fáze tohoto projektu již probíhá ve Velké Británii a zahrnuje tisíce nakupujících. Díky tomu může Tesco nabízet personalizované insighty, které pomohou dodavatelům efektivněji oslovit zákazníky.
Podle společnosti Tesco dokáží kampaně, které využívají digitální obrazovky, vykazovat 33% nárůst prodeje a 34% nárůst počtu zákazníků. Zakomponováním pohyblivých prvků je reklama je 2,5krát účinnější než statické displeje.
Omnichannel přístup kombinuje různé mediální kanály pro maximální efekt. Výzkumy ukazují, že zákazníci vystavení více kanálům mají mnohem vyšší pravděpodobnost nákupu. U zákazníků vystavených třem kanálům je 3,8krát větší pravděpodobnost, že nakoupí, zatímco ti vystavení čtyřem kanálům utrácejí 5,3krát více.