2 min. doba čtení

Prognóza staví retail media před TV reklamu

Retailová média dokážou oslovit zákazníky přímo na místě prodeje. Jako příklad si můžeme vzít síť Tesco – ve svých prodejnách masivně rozšířily digitální obrazovky.

Prognóza staví retail media před TV reklamu
Zdroj: Tesco

Podle údajů National Retail Federation celosvětové výdaje na reklamu v maloobchodních médiích do roku 2025 překročí 100 miliard dolarů, což je více než výdaje na televizní reklamu.

Tesco plánuje rozšířit svou síť digitálních obrazovek na šest tisíc do konce roku, čímž se stane největší sítí v Evropě. Tento krok je podpořen rozsáhlým využitím personalizace a pokročilých technologií, včetně umělé inteligence a datové analytiky od jejich divize Dunnhumby.

Na Slovensku už Tesco nainstalovalo 84 digitálních obrazovek v 28 prodejnách, v Česku dokonce až 108 digitálních ploch ve 36 vybraných prodejnách.

„Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v našich prodejnách reagujeme na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků. Využitím dalšího kanálu na místě prodeje se významně zvyšuje jednak mediální dosah daného obsahu, ale také povědomí o značce, nabízené službě, produktu, kampani a má tak velký vliv na jejich vnímání u zákazníků a samozřejmě prodeje,“ uvedla Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka ve společnosti Tesco ČR.

Připravte se na hyperpersonalizaci

Jedním z klíčových projektů Tesca je zavedení ručních scannerů nové generace, které umožní hyperpersonalizované reklamy. Tyto scannery budou kombinovat data z Tesco Clubcard s umělou inteligencí, což umožní cílenější a efektivnější reklamní kampaně. Pilotní fáze tohoto projektu již probíhá ve Velké Británii a zahrnuje tisíce nakupujících. Díky tomu může Tesco nabízet personalizované insighty, které pomohou dodavatelům efektivněji oslovit zákazníky.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Podle společnosti Tesco dokáží kampaně, které využívají digitální obrazovky, vykazovat 33% nárůst prodeje a 34% nárůst počtu zákazníků. Zakomponováním pohyblivých prvků je reklama je 2,5krát účinnější než statické displeje.

Omnichannel přístup kombinuje různé mediální kanály pro maximální efekt. Výzkumy ukazují, že zákazníci vystavení více kanálům mají mnohem vyšší pravděpodobnost nákupu. U zákazníků vystavených třem kanálům je 3,8krát větší pravděpodobnost, že nakoupí, zatímco ti vystavení čtyřem kanálům utrácejí 5,3krát více.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+