5 min. doba čtení

Jak tvořit produktové inzeráty v Google Ads rychle, efektivně a hlavně automatizovaně? (Štefan Chochláč, Blue Winston)

V tomto rozhovoru se budeme zabývat individualizovanou produktovou inzercí v Google Ads a konkrétně nástrojem na její tvorbu - Blue Winstonem. Přišel nám o něm pohovořit projektový manažer celého projektu Štefan Chochláč. Pokud se chcete dozvědět, jak si vytvořit desítky tisíc cílených reklamních sad i s klíčovými slovy doslova za pár minut, tento rozhovor je přesně  pro vás.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|

Děkujeme Blue Winstonu za to, že podporuje ecommerce trh a komunitu. I díky tomu sponzorovanému, no neméně výživnému obsahu pro vás můžeme připravovat desítky rozhovorů. Děkujeme!

Jak to funguje

Ať už máte jako inzerent v eshopu stovky, nebo desítky tisíc produktů, Blue Winston vám dokáže velmi rychle a efektivně zabezpečit personalizované textové inzeráty. Jak celý proces funguje? Podle Štefanova návodu velmi snadno!

Vyzkoušejte 30 zkušebních dní zdarma a přesvědčte se sami.

Stačí se jen zaregistrovat do systému, spustit novou kampaň a importovat produktové data feedy. Klíčová je šablona, (jediná poloautomatická věc v celém procesu) na základě které se budou vytvářet inzeráty. Pomocí šablony si například nastavíte nastavíte proměnné, jako jsou cena nebo skladovost.

Ve zkratce?

  • Blue Winston vám vytvoří ideální produktové inzeráty – klidně i desítky tisíc
  • Nemusíte hledat klíčová slova – systém je tvoří za vás
  • Nemusíte psát inzeráty – systém se o to postará
  • Můžete to vyzkoušet paralelně s aktuálními kampaněmi – nic se tím nenahrazuje, ale doplňuje

|

Ideální klíčová slova a reklamy

Blue Winston dokáže pracovat s jednoslovnými klíčovými slovy, ale i s tzv. longtail, tedy s víceslovnými výrazy. Podle Štefana jsou však longtaily z hlediska cílení určitě efektivnější a jsou i cenově výhodnější pro pay per click systém.

Blue Winston představuje v rámci inzerce kreativní složku, především nabízí kvalitní kampaň.

Nástroj vytváří ideální klíčová slova a konkrétní reklamy, při kterých je největší pravděpodobnost, že budou konvertovat, přičemž to dělá úplně automatizovaně a hlavně samostatně. Na druhé straně však nezabezpečuje komplexní optimalizaci ani bidding. Optimalizační složka se řeší pouze z části a to pomocí tzv. handbreaks, které signalizují, když má produkt špatný výkon.

Rychlá synchronizace

Eshop je velmi dynamická věc a proto je pro klienta velmi důležitá synchronizace, ať už jde o skladovost produktů, nebo ceny. V případě Blue Winston jde standardně o 6 hodin, ale pokud je třeba, dokáže produktové inzeráty bez problémů synchronizovat i po 30 minutách.

Potenciální klienti

Ať už jste klient bez produktových kampaní, nebo je už máte nasazené, Štefan tvrdí, že Blue Winston dokáže něco nabídnout každému. Product Performance Marketing, neboli produktově cílené inzeráty, cílí na úzce specifikovanou skupinu potenciálních zákazníků, proto jsou podle Štefanova názoru pro každého inzerenta důležité.

Blue Winston se může skvěle využít i při expanzi eshopu na nový trh. Podívejte se na případové studie.

Už nejednomu inzerentovi ulehčil Blue Winston vstup na volný trh – s jazykovou bariérou totiž problém nemá.

Konkurenční výhody

A v čem se liší Blue Winston od konkurence? Určitě je to především úzká profilace na produktově cílenou inzerci. Štefan však vyjmenovává i další výhody. Tým se od začátku v drtivé většině času soustředil na jeho vývoj a to se odrazilo i na kvalitě produktu.

Nástroj je na velmi vysoké úrovni z hlediska efektivity a jednoduchosti používání.

Co se týče uživatelského rozhraní a samotné integrace nástroje, aplikace má plno návodů, ať už ve formě videa nebo PDF, přičemž Štefan hrdě zmiňuje i rychlý a spolehlivý support neboli tým zákaznické podpory, který má velmi dobré ohlasy z celého světa. A v neposlední řadě je tu cena, která je oproti konkurenci podstatně nižší.

Další reference a názory? Podívejte se zde.

Vznik

Ptáte se, jaký příběh se vlastně skrývá za tímto úspěšným nástrojem? Štefan popisuje, jak kdysi v rámci agentury tvořili inzerci manuálně, avšak cítili obrovský potenciál v Google vyhledávání a zároveň velký deficit při pokrytí inzerce v tak velkém rozsahu. A tak se vyvinul Blue Winston, který ze začátku fungoval pouze jako agenturní nástroj.

Blue Winston se zpřístupnil kvůli slabé funkčnosti konkurenčních nástrojů.

Dalším zajímavým faktem je, že se nástroj nespustil nejdříve pro zahraničí, jak už to u podobných produktů bývá, ale naopak začal na Slovensku a v Čechách. Štefan nám objasňuje, že slovenský a český trh patří globálně k jednomu z nejsložitějších trhů, co se týče inzerce a marketingu. Právě proto z této skutečnosti jejich tým vycházel – pokud Blue Winston uspěje na zdejším trhu, zaručeně uspěje i ve světě. A tak se i stalo.

Financování projektu a plány na rok 2019

Co se týče financování, projekt je finančně podporován mateřskou firmou týmu ASData.sk, avšak v tomto roce na sebe začal produkt vydělávat sám, přičemž se objevují zajímavá čísla. Klíčový bude rok 2019 a my držíme celému týmu Blue Winston palce a věříme, že vás náš první sponzorovaný rozhovor zaujal a už teď se těšíte na další!

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)
2 min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+