2 min. doba čtení

Prodeje e-shopu Factcool ukazují, jak se trh vyvíjí

Přestože e-shop s módou Factcool zaznamenal za rok 2023 podobné celkové tržby jako v předchozím období, považuje to za úspěch.

Prodeje e-shopu Factcool ukazují, jak se trh vyvíjí
Zdroj: Depositphotos

Zima 2023 přinesla výrazný pokles prodeje zimního oblečení a obuvi, a to až o 66 %. Přesto bylo poslední kvartálu nejsilnějším obdobím roku, kdy se prodeje oproti předchozímu čtvrtletí zvýšily o 45 %, a to především díky vánoční sezóně.

„Přestože se celkový obrat zdá být na stejné úrovni jako v loňském roce, v realitě se jedná o významný úspěch, vzhledem k poklesu na většině trhů e-commerce a teplotním výkyvům, které negativně ovlivnily prodej stěžejních zimních kategorií a měly zásadní dopad na výsledky posledního kvartálu,“ vysvětluje Štěpánka Vilová, CCO Factcool.

Zákazníci jsou ochotni investovat více zejména v období slev, což výrazně zvyšuje prodeje v e-shopu. Průměrná hodnota objednávky vzrostla mezi lety 2022 a 2023 ze 43,59 eur na 49,48 eur a před Vánocemi dosáhla téměř 60 eur.

Většinu klientely společnosti Factcool tvoří ženy s podílem 69 %. Trend šatů jako nejprodávanějšího produktu pokračuje, přičemž nejoblíbenějším zbožím jsou černé šaty. U pánského zboží vede prodej spodního prádla.

Nejoblíbenějším způsobem platby zůstává dobírka, kterou preferuje 64 % zákazníků, následuje GoPay (24 %) a PayU (12 %).

Factcool působí ve 27 zemích a s Bezvasport.cz je spojen od roku 2017. E-shop čelí novým výzvám, zejména konkurenci, která se snaží přilákat zákazníky nízkými cenami.

„Rok 2024 rozhodně nebude pro Factcool snadný. Vzhledem k enormním nárůstům marketingových nákladů díky působení asijských hráčů do naší cílové skupiny zákazníků, musíme hledat nové a nové cesty pro udržitelný růst,” dodává Vilová.

Dalším bodem zlomu může být změna nákupních preferencí spotřebitelů. Prodej z druhé ruky a C2C platformy jsou stále populárnější – ukazují na to průzkumy, ať už zaměřené na různé evropské země nebo ty s globálním rozhledem. Celkově prodej použitého zboží roste, přičemž nejčastěji lidé nakupují oblečení.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe