Jaké jsou tedy současné trendy v online nakupování? Hodně lidí využívá tržiště. Přibližně 30,9 % respondentů nakupuje několikrát měsíčně a 20,1 % několikrát týdně. Respondenti uvedli, že využívají online tržiště; pouze 0,69 % si nebylo jisto, jak často je využívá.
Nákupní zvyklosti na tržištích
Většina lidí (78,1 % z těch, kteří odpověděli) si koupila něco od externího prodejce na Amazonu. Celých 35,2 % kupujících na Amazonu si nebylo jisto, zda zboží pochází od firmy nebo od prodejce na trhu. Přibližně třetina z těch, kteří odpověděli (32,84 %), uvedla, že by raději nakoupila přímo od Amazonu než od prodejce třetí strany.
Průzkum se zabýval také nákupními trendy na internetových tržištích na dalších stránkách, které mají vlastní tržiště. Z těch, kteří odpověděli, si 38,05 % koupilo něco na tržišti Walmart a 37,56 % si koupilo něco na jiném americkém tržišti, jako je Amazon, eBay nebo Walmart. 27,53 % nakupujících bylo na specializovaných stránkách, jako je Etsy a Newegg, a 28,12 % nakupovalo na čínských stránkách, jako je Tmall nebo AliExpress.
Obecně se zdá, že dostupnost výrobků je docela dobrá; pouze 13,37 % respondentů uvedlo, že měli problémy s tím, že věci byly doručeny příliš pomalu.
Nákupní trendy a chování spotřebitelů v e-shopu
Lidé mají o tržištích různé představy. Z těch, kteří odpověděli, 21,53 % uvedlo, že ceny jsou nižší než na jiných nákupních stránkách, a 16,52 % uvedlo, že poplatky, které zahrnují i dopravu, jsou také nižší. 19,37 % zákazníků se tržiště líbí více než jiné obchody, protože mají více zboží.
21,14 % zákazníků uvedlo, že v roce 2024 budou více využívat online tržiště, zatímco 58,11 % uvedlo, že na nich budou nakupovat ve stejné míře. Pokud jde o nakupování, na věku opravdu hodně záleží. V příštím roce budou častěji nakupovat mladší lidé. Až 52,61 % respondentů uvedlo, že důležitým důvodem jsou lepší ceny, cena je stále hlavním důvodem, proč lidé volí tržiště místo nákupu v e-shopu přímého prodejce. Důležité je také rychlé dodání (38,74 %) a bezplatná nebo levná doprava (50,34 %).
Přestože jsou tržiště poměrně dobře známá, stále je několik nejistých bodů. Zákazníci se nejvíce obávají vysokých nákladů na doručení (39,23 %), dlouhých dodacích lhůt (37,36 %) a strachu z podvodného nebo falešného zboží (33,43 %).