4 min. doba čtení

Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotit vaše produkty zvládne bez problémů i některý z vašich zaměstnanců? Určitě zvládne, faktem ovšem je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosáhnou kvality výstupu od profesionála. Produktový fotograf využívá své know-how, zkušenosti a různé triky, aby výsledné fotografie pozvedly vaši značku na vyšší úroveň a podpořily tak vaše prodeje. Mluvíme z vlastní zkušenosti.

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?

Projekt, ve kterém fotografie musely zazářit

Zástupci známé vzdělávací platformy v oblasti hardwarového designu nás pověřili, abychom klíčovou část jejich marketingové strategie převedli do praxe. Ze strategie vyplynuly zejména tyto priority: kompletní redesign webových stránek a přizpůsobení sociálních sítí nové vizuální identitě a textové komunikaci značky.

Vzdělávací platforma oslovuje zákazníky především na americkém a kanadském trhu, takže jsme předpokládali, že webové stránky budou měsíčně navštěvovat stovky tisíc lidí.

Připravili jsme koncept webových stránek, textů a grafiky, z čehož vyplynula potřeba natočit nové produkty. Klientovi jsme dali jasně najevo, že neprofesionální fotografie by mohly velmi poškodit jeho respektovanou značku.

Přizvali jsme proto dva fotografy: našeho dlouholetého partnera a odborníka na reportážní fotografii a specialistu na produktové fotografie. Naším záměrem bylo porovnat oba různé přístupy, posoudit možné rozdíly v kvalitě a představit je klientovi.

Co přinesl produktový fotograf

Oba fotografové měli za úkol nafotit produkty našeho klienta, abychom je mohli prezentovat na nových webových stránkách.

Věděli jsme, že každý detail může rozhodnout o (ne)úspěchu klientova podnikání. Proto jsme oběma fotografům zdůraznili, že fotografie musí splňovat nejvyšší standardy kvality.

Oba fotografové v projektu zachovali vysokou úroveň svých služeb, avšak know-how a zkušenosti specialisty na produktovou fotografii měly v tomto projektu navrch. Dostali jsme od něj konkrétní doporučení, rady a návrhy, které pak realizoval.

Jedním z vynikajících nápadů produktového fotografa byly tzv. izometrické fotografie, které zachovávají proporce fotografovaných produktů, a umožňují tak jednotlivé produkty spojovat do koláží.

Reportážní vs. produktový fotograf

Tento projekt nás dále utvrdil v přesvědčení, že fotografie od laika se nemohou vyrovnat kvalitě výstupu od profesionála. Laikovi chybí potřebné know-how a zkušenosti, které profesionál sbírá mnoho let. Teprve po dostatečně dlouhé praxi je schopen dodat kvalitní a originální fotografie, které pozvednou značku na vyšší úroveň.

Oba fotografové přenesli do svých výstupů originální rukopis a po postprodukci nás překvapili dvěma diametrálně odlišnými styly. Oba styly měly něco do sebe.

Všechny fotografie byly pod drobnohledem našeho marketingového týmu i klienta a shodli jsme se na tom, že v projektu použijeme výstupy od specialisty na produktové fotografie.

Produktové fotografie od reportážního fotografa

Náš dlouholetý partner se rozhodl na naši nabídku kývnout. Přestože neměl s fotografováním produktů tak bohaté zkušenosti jako produktový fotograf, odvedl opravdu výbornou práci. Všechny fotografie jsou po postprodukci.

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 3

Foto č. 4

Foto č. 5

Foto č. 6

Foto č. 7

Foto č. 8

Foto č. 9

Foto č. 10

Produktové fotografie od produktového fotografa

Od specialisty na produktové fotografie jsme od začátku měli velká očekávání vzhledem k jeho bohatým zkušenostem v této oblasti. Naše vysoká očekávání byla naštěstí naplněna.

Klasické produktové fotografie

Výstupy specialisty na produktové fotografie představují ve srovnání s předchozím fotografem zcela odlišný styl.

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 3

Foto č. 4

Foto č. 5

Foto č. 6

Foto č. 7

Foto č. 8

Foto č. 9

Foto č. 10

Izometrické fotografie

Produktový fotograf nám poskytl také izometrické fotografie, což je speciální typ fotografie, který umožňuje kombinovat produkty do koláží.

Foto č. 1

 

Foto č. 2

 

Foto č. 3

 

Foto č. 4

 

Foto č. 5

 

Foto č. 6

 

Foto č. 7

 

Foto č. 8

 

Foto č. 9

 

Foto č. 10

 

Výhody produktové fotografie pro vaši značku

Produktové fotografie od profesionála zlepšují image a důvěryhodnost vaší značky. Tyto dvě vlastnosti jsou zásadní pro dlouhodobý růst vašeho podnikání. Z

načka, která se prezentuje neprofesionálními fotografiemi, materiály nebo dokonce nedbalými a zanedbanými webovými stránkami, se na dnešním vysoce konkurenčním trhu nedočká výrazného úspěchu.

Pokud tedy potřebujete zachytit vaše produkty z důvodu nového webu, sociálních sítí či marketingové kampaně, všemi deseti vám doporučujeme investovat do zkušeného produktového fotografa. Jedná se o jednorázovou investici, která vám v dlouhodobém horizontu přinese kýžené ovoce v podobě zákazníků.

Týdenní podcast UPdate

Závěr

Kvalitní produktové fotografie podporují zejména důvěryhodnost vaší značky, což se v dlouhodobém horizontu podepíše na růstu vašeho podnikání. Jedná se o jednu z nejdůležitějších investic do vaší značky.



Sdílet článek
Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer

Píši strategické reklamní texty pro ambiciózní značky. Nad know-how z online prodeje jsem už strávil 1000+ hodin. Učím se od marketérů, kteří pomohli firmám, jako Amazon, Google či Facebook. Páru vypouštím v přírodě nebo při fantasy knížce.

Wisible
Tento článek ti přináší

Wisible

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+