5 min. doba čtení

Připravte se už nyní na Black Friday 2023: Důležité postřehy, na které byste měli myslet!

I když se během horkých letních dnů zdá, že je Black Friday ještě daleko, pro lidi z e-shopů je nejvyšší čas začít se připravovat. Poslední měsíce v roce jsou totiž pro každého z e-commerce klíčové. Promyslete si své představy a rozvrhněte rozpočty už teď, protože Black Friday 2023 se blíží a my vás chceme připravit na to nejlepší, co toto nákupní šílenství nabízí!

Připravte se už nyní na Black Friday 2023: Důležité postřehy, na které byste měli myslet!

Jako provozovatel platební brány jsme během loňského listopadu zaznamenali výrazný nárůst poptávek od různých e-shopů, které se na nás obrátily kvůli problémům s platbami u jejich aktuálních poskytovatelů. Tyto nespolehlivé platební procesy způsobily zdržení a množství nedokončených nákupů. Přišli o mnoho příležitostí k prodeji a přibyli jim i nespokojení zákazníci. A nejsou to jen problémy s platbami, ale také zpomalený systém, nedostatek zboží na skladě či informací o výprodeji, příliš agresivní marketing nebo dlouhé doručovací časy – právě tyto dny jsou velkou zkouškou, protože v těchto momentech se ukáže, jak jsou e-shopy připravené a zda si dokážou zákazníky opravdu získat a dopřát jim pohodlný a bezpečný nákup. Jako platební brána Payout jsme na základě našich zkušeností připravili 5 bodů, na které byste se měli zaměřit předtím, než se tato rušná obchodní sezóna rozjede a které vám pomohou dosáhnout úspěchu. Vyhněte se chybám a využijte, co nejlépe tento nákupní vrchol roku!

Zvýšené online platby

Během Black Friday zákazníci upřednostňují pohodlí nakupování z domova a jedním z hlavních trendů bude letos rostoucí počet plateb přes „Buy Now, Pay Later“ (BNPL). Jedná se o koncept, který si zákazníky získal možností nakupovat ihned a platbu za zboží si oddálit a rozložit na pozdější období. S ohledem na minulé roky se objem nákupů přes BNPL metodu zvýšil až o úžasných 57%. Začátkem roku jsme se rozhodli integrovat tuto flexibilní možnost i my v Payoutu, čímž jsme zákazníkům nabídli kontrolu nad jejich financemi a zároveň jim umožnili nakupovat bez obav. Loňské velké výprodeje nám ukázaly, že zákazníci upřednostňují lokální platební metody. Například v Nizozemsku během Black Friday 2022 bylo provedeno 74% plateb přes iDEAL (platební systém používaný pro online bankovnictví v Nizozemsku). Připravte se proto také na takovou možnost a dopřejte svým zákazníkům pohodlnější formu nákupu. Zajistíte si tak vyšší návštěvnost v budoucnosti a věrné zákazníky.

Stabilní řešení

V souvislosti s výprodejovými dny očekáváme výrazný nárůst objemu transakcí. Průměrná hodnota transakce během Black Friday 2022 stoupla o 9,8% ve srovnání s rokem 2021, a to není všechno. Prodeje elektroniky nás naprosto ohromily, zvýšily se o úžasných 35%, a sportovní zboží to následovalo s úctyhodným nárůstem o 17%! I oblečení a bytový nábytek se pochlapily narostly o 7% a 3%. Chcete-li se pyšnit neustálým růstem a spokojenými zákazníky, nezapomínejte na důležitost stabilní platební brány, která pokrývá široké portfolio platebních metod. Tím si zabezpečíte plynulé a bezproblémové transakce a vaši zákazníci budou spokojeni a rádi se k vám vrátí.

Klientská podpora

E-shopy v celé Evropě zaznamenaly v roce 2022 výrazný nárůst objemu prodeje o 14,5% v porovnání s rekordním Black Friday v roce 2021. Nejfrekventovanější doba, kdy se během Black Friday nakupuje je v různých zemích Evropy mezi 10.00 až 12.00 hodin. a poté od 18.00 do 20.00 hod. Vzhledem k tomu je nezbytné, aby e-shopy měly kvalitního partnera pro platební služby, který jim poskytne potřebný support, zajistí udržení bezproblémových platebních operací a uspokojení zákazníků, zejména při očekávání zvýšené návštěvnosti e-shopu

Rychlé platby na mobilních zařízeních

Jedním z nejdůležitějších faktorů, které pomáhají dosáhnout úspěchu, je zahrnutí možnosti platby přes mobilní peněženky – Apple Pay a Google Pay. Během naší analýzy jsme zjistili, že v loňském období Black Friday a jiných slevových akcí byly mobilní platby v centru pozornosti. Důvodem je

oblíbenost plateb přes mobilní aplikace. Údaje nám ukazují, že zahrnutí těchto platebních metod pomohlo našim klientům dosáhnout až o 11% vyšší konverze z návštěvníka na platícího zákazníka. Pokud jste tedy připraveni letos dosáhnout nejvyšší konverze a poskytnout zákazníkům prvotřídní zážitek plynulého nákupu, neváhejte zahrnout Apple Pay a Google Pay jako součást vašeho platebního řešení.

Nenechávejte si to na poslední chvíli. Kvalitní příprava je důležitá.

Právě teď je ten správný čas zahájit přípravy na dny velkých výprodejů, jako například Black Friday. Ujistěte se, že váš e-shop je dostatečně připraven, aby zvládal vyšší počet návštěvníků a transakcí. Zlepšete rychlost načítání stránek a ověřte si, zda všechny platební metody a funkce fungují spolehlivě. Zaměřte se na vytvoření pozitivní uživatelské zkušenosti a nabídněte zákazníkům výhodné bonusy či slevy při jejich dalších návštěvách. Udělejte maximum pro uspokojení jejich potřeb, očekávání a získejte si stabilní skupinu věrných zákazníků. Správná příprava, spolehlivé platební řešení, důkladná klientská podpora a zahrnutí mobilních plateb jsou klíčovými faktory pro tuto náročnou, ale výjimečnou obchodní sezónu.

Využijte služeb naší platební brány Payout, která e-shopům nabízí řešení odpovídající jejich potřebám a pomáhá jim dosáhnout úspěchu a růstu podnikání během náročných obchodních sezón, jako je i Black Friday.

Řiďte se našimi radami, začněte se postupně připravovat a zažijete nezapomenutelný Black Friday 2023!

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce
12 min. doba čtení

Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce

Čínské e-shopy jako Temu, Shein a AliExpress si získávají stále větší popularitu po celém světě, včetně Evropy a USA. Nabízejí extrémně nízké ceny, široký sortiment produktů a často i bezplatné doručení. Nicméně za touto lákavou fasádou se může skrývat strategie, která má zásadní negativní dopady na spotřebitele i lokální ekonomiky.

Jakub Matoušek Jakub Matoušek
Founder & CEO, Pathfinder
Přečíst článek
Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…
5 min. doba čtení

Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…

Celá kauza ohledně domény a „chudáka“ studenta je ukázkový příklad, jak se podle mě nedělají doménové spekulace. S doménami dělám jako hobby už možná 15 let. Je to pro mě zábava a někdy příjemný finanční bonus. Každopádně, text je čistě můj názor. Nejsem právník. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+