
DoDo zdvojnásobuje počet zpracovaných objednávek
Přepravní společnost DoDo loni doručila přes 5,8 milionu objednávek a dosáhla tím svého dosud nejvyššího obratu 1,3 miliardy korun. To je o 39 % víc než v roce 2021. I navzdory vypjaté ekonomické situaci firma počet obsloužených objednávek téměř zdvojnásobila.
Pro DoDo loni jezdilo 2300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje národní i lokální B2B klienty. Zaváží od potravin přes hotová jídla, až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní. Na další rozvoj a expanzi dostala v polovině roku od investorů v čele Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem 1,5 miliardy korun.
Společnost se zaměřuje na region DACH
V nejrušnější den DoDo loni rozvezlo celkem 25 497 objednávek. Z takřka 40 % se na objednávkách podílejí zahraniční trhy. Velké ambice má společnost především na trzích Německa, Rakouska a Švýcarska.
Firma prošla rebrandingem, v rámci kterého dokončila svou transformaci z původní služby osobního asistenta na logisticko-technologickou společnost plně orientovanou na B2B segment. „Během loňska jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat,“ prozradil plány na letošní rok CEO DoDo Michal Menšík.
Společnost používá vlastní logistickou platformu GAIA, která se stará o precizní plánování tras. Chce tak minimalizovat počet najetých kilometrů a dál zrychlovat doručování. Zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručování, ať už se jedná o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton, nebo využití dronů pro doručování po městě v Budapešti.