Engagement rate (míra zapojení):
Je soubor metrik, které se používají k měření akce zákazníků v digitálním marketingu. Existuje mnoho metod a vzorců, které lze k měření engagementu použít, ale jejich společným cílem je kvantifikovat zapojení zákazníků ve vztahu k vaší značce a měřit účinnost marketingové nebo reklamní kampaně.
Co se skrývá za slovem interakce?
Uživatelé internetu jsou v takové interaktivní formě reklamy schopni publikovat své vlastní reakce, komentáře, pocity. Přímo v obsahu – kreativě vytvořené pro reklamní kampaň. Tato forma reklamy jim umožňuje vyjádřit své emoce nebo preference v marketingovém obsahu, ať už jde o barvu výrobku, design, nebo ukázat, co právě řeší ve svém životě – nové bydlení, nákup auta, změnu zaměstnání. Všechny tyto interakce – kreativa versus uživatel internetu – jsou považovány za interakce.
Efektivní digitální marketingové kampaně jsou navrženy tak, aby vyvolaly zapojení zákazníků, což může mít pro vaši značku řadu pozitivních přínosů.
Co je interaktivní reklama a proč bychom ji měli pravidelně využívat?
Interaktivní reklamy vybízejí spotřebitele, aby se fyzicky zapojili do reklamy pohlcujícím způsobem a proměnili tradiční reklamu v aktivitu. Představují skvělý způsob, jak mohou marketéři přímo navázat kontakt se spotřebiteli a přimět je k akci, místo pasivního sledování reklamy nebo jejího úplného ignorování.
Interaktivní reklama mimo jiné pomáhá značkám vyprávět příběhy, zlepšuje personalizaci a vytváří trvalý dojem na publikum. Mohou ji využívat obchodníci v jakémkoli odvětví, které hledá:
- vytvoření a zvýšení povědomí o značce,
- generování potenciálních zákazníků,
- zvýšení prodeje,
- získání přehledu o zákaznících.
Mezi výhody interaktivních reklam patří:
- Zvýšené povědomí o značce a její zapamatování.
- Zlepšená měření výkonnosti.
Tou hlavní výhodou, na kterou se mnohdy zapomíná nebo bývá přehlížena je:
- Více dat.
Interaktivní reklamy nabízejí více (a podrobnějších) údajů než jiné typy reklam. Poskytují podrobné informace o:
- jak dlouho lidé sledovali vaši reklamu,
- na co klikli,
- jak odpověděli na nějaké otázky,
- zda si video přehráli znovu,
- zda to sdíleli s ostatními.
Všechny tyto údaje mohou marketingovým pracovníkům pomoci formulovat sofistikovanější přístup k reklamě a zlepšit tak výkonnost budoucích kampaní.
Myslet ve velkém od počátečních plánů reklamní kampaně pomáhá podnikatelům vyjádřit svou značku zábavnou kreativitou a se značnou podporou prodeje.