3 min. doba čtení

Potřebujeme u online kampaních sledovat engagement rate?

Co nám sledování této metriky přinese a jaké údaje se skrývají za jejím názvem? Tradiční reklama (tisk, televize, rádio, billboard atd.) neumožňuje zapojení zákazníka tak, jak jej chápeme dnes, protože zákazník nemá možnost reagovat na samotnou reklamu. Naproti tomu digitální marketing přinesl i možnost přímé interakce s marketingovým a informačním obsahem, který vaše značka zveřejňuje.

Ivana Hornáčková Cibulková Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget
Potřebujeme u online kampaních sledovat engagement rate?

Engagement rate (míra zapojení):

Je soubor metrik, které se používají k měření akce zákazníků v digitálním marketingu. Existuje mnoho metod a vzorců, které lze k měření engagementu použít, ale jejich společným cílem je kvantifikovat zapojení zákazníků ve vztahu k vaší značce a měřit účinnost marketingové nebo reklamní kampaně.

Co se skrývá za slovem interakce?

Uživatelé internetu jsou v takové interaktivní formě reklamy schopni publikovat své vlastní reakce, komentáře, pocity. Přímo v obsahu – kreativě vytvořené pro reklamní kampaň. Tato forma reklamy jim umožňuje vyjádřit své emoce nebo preference v marketingovém obsahu, ať už jde o barvu výrobku, design, nebo ukázat, co právě řeší ve svém životě – nové bydlení, nákup auta, změnu zaměstnání. Všechny tyto interakce – kreativa versus uživatel internetu – jsou považovány za interakce.

Efektivní digitální marketingové kampaně jsou navrženy tak, aby vyvolaly zapojení zákazníků, což může mít pro vaši značku řadu pozitivních přínosů.

Co je interaktivní reklama a proč bychom ji měli pravidelně využívat?

Interaktivní reklamy vybízejí spotřebitele, aby se fyzicky zapojili do reklamy pohlcujícím způsobem a proměnili tradiční reklamu v aktivitu. Představují skvělý způsob, jak mohou marketéři přímo navázat kontakt se spotřebiteli a přimět je k akci, místo pasivního sledování reklamy nebo jejího úplného ignorování.

Interaktivní reklama mimo jiné pomáhá značkám vyprávět příběhy, zlepšuje personalizaci a vytváří trvalý dojem na publikum. Mohou ji využívat obchodníci v jakémkoli odvětví, které hledá:

  • vytvoření a zvýšení povědomí o značce,
  • generování potenciálních zákazníků,
  • zvýšení prodeje,
  • získání přehledu o zákaznících.

Mezi výhody interaktivních reklam patří:

  1. Zvýšené povědomí o značce a její zapamatování.
  2. Zlepšená měření výkonnosti.

Tou hlavní výhodou, na kterou se mnohdy zapomíná nebo bývá přehlížena je:

  1. Více dat.
Týdenní podcast UPdate

Interaktivní reklamy nabízejí více (a podrobnějších) údajů než jiné typy reklam. Poskytují podrobné informace o:

  • jak dlouho lidé sledovali vaši reklamu,
  • na co klikli,
  • jak odpověděli na nějaké otázky,
  • zda si video přehráli znovu,
  • zda to sdíleli s ostatními.

Všechny tyto údaje mohou marketingovým pracovníkům pomoci formulovat sofistikovanější přístup k reklamě a zlepšit tak výkonnost budoucích kampaní.

Myslet ve velkém od počátečních plánů reklamní kampaně pomáhá podnikatelům vyjádřit svou značku zábavnou kreativitou a se značnou podporou prodeje.

Sdílet článek
Ivana Hornáčková Cibulková
Head of Account management and Production v Etarget

Vede account a produkční oddělení v Etargetu, kde pomáhá klientům vytvářet a spravovat komplexní programatická řešení na míru na Slovensku i v zahraničí. S daty a marketingem má dlouholeté zkušenosti, ráda se vzdělává a i proto je v nejnovějších technologiích vždy jako doma.

Etarget
Tento článek ti přináší

Etarget

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pro B2B marketéry pro měření ROI
3 min. doba čtení

LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pro B2B marketéry pro měření ROI

V digitálním marketingu je přesné měření úspěšnosti kampaní klíčové – obzvlášť v e-commerce, kde každá konverze přímo ovlivňuje obchodní výsledky. LinkedIn nedávno představil nové Conversions API, které slibuje zlepšení měření efektivity vašich kampaní. Ale jaký význam má tento nástroj pro e-commerce profesionály na českém a slovenském trhu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová pravidla Google Ads pro in-app konverze mohou ovlivnit výkon kampaní
2 min. doba čtení

Nová pravidla Google Ads pro in-app konverze mohou ovlivnit výkon kampaní

Google Ads oznámil důležitou aktualizaci pro inzerenty používající Offline Conversion Import (OCI). Do 30. dubna 2025 musí inzerenti při importování konverzí z aplikací zahrnout parametr conversion_environment. Tato změna má za cíl zlepšit přiřazování konverzí, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, což je důležité pro firmy, které optimalizují své reklamní rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+