2 min. doba čtení

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept prodejen bude stále rozšířenější.

Nový prodejní koncept prodejen potravin bez obsluhy zřejmě brzy přijde i na Slovensko, některé obchodní řetězce zvažují své první prodejny, píše Finweb Hospodárských novin a připomíná, že první prodejnu Potraviny od našich otevřel finančník Patrik Tkáč na Devíně.

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept prodejen bude stále rozšířenější.
Zdroj: Tomáš Lakota

Coop Jednota a Billa již testují nový formát

Vstup a výstup z bezobslužné prodejny je zajištěn především tím, že zákazník musí mít platební kartu, aplikaci nebo chytré hodinky. „V některých zahraničních zemích, například ve Švédsku nebo Dánsku, se však již jedná o poměrně rozšířený koncept,“ dodává ekonomický portál.

O otevření bezobslužných prodejen uvažuje nejen Billa, ale také Coop Jednota. Podle mluvčí Kvetoslavy Kirchnerové Billa testuje bezobslužné potraviny v Rakousku, Německu a Litvě a uvažuje o testování i na Slovensku.

Coop Jednota v současné době provádí průzkum trhu a dalších požadavků nezbytných pro uvedení konceptu na Slovensko.

„Jsme v intenzivním kontaktu s kolegy ze Svazu českých a moravských družstev, kteří provozují autonomní prodejny v České republice,“ říká mluvčí Jana Kuklová.

Ostatní obchodní řetězce zatím své plány na otevření autonomních prodejen neprezentovaly. Tržní jednotka Lidl je sice nevyloučila, ale Tomáš Bezák, vedoucí komunikace, vysvětlil, že spíše pracují na růstu prodejen se samoobslužnými pokladnami.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+