2 min. doba čtení

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept prodejen bude stále rozšířenější.

Nový prodejní koncept prodejen potravin bez obsluhy zřejmě brzy přijde i na Slovensko, některé obchodní řetězce zvažují své první prodejny, píše Finweb Hospodárských novin a připomíná, že první prodejnu Potraviny od našich otevřel finančník Patrik Tkáč na Devíně.

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept prodejen bude stále rozšířenější.
Zdroj: Tomáš Lakota

Coop Jednota a Billa již testují nový formát

Vstup a výstup z bezobslužné prodejny je zajištěn především tím, že zákazník musí mít platební kartu, aplikaci nebo chytré hodinky. “V některých zahraničních zemích, například ve Švédsku nebo Dánsku, se však již jedná o poměrně rozšířený koncept,” dodává ekonomický portál.

O otevření bezobslužných prodejen uvažuje nejen Billa, ale také Coop Jednota. Podle mluvčí Kvetoslavy Kirchnerové Billa testuje bezobslužné potraviny v Rakousku, Německu a Litvě a uvažuje o testování i na Slovensku.

Coop Jednota v současné době provádí průzkum trhu a dalších požadavků nezbytných pro uvedení konceptu na Slovensko.

“Jsme v intenzivním kontaktu s kolegy ze Svazu českých a moravských družstev, kteří provozují autonomní prodejny v České republice,” říká mluvčí Jana Kuklová.

Ostatní obchodní řetězce zatím své plány na otevření autonomních prodejen neprezentovaly. Tržní jednotka Lidl je sice nevyloučila, ale Tomáš Bezák, vedoucí komunikace, vysvětlil, že spíše pracují na růstu prodejen se samoobslužnými pokladnami.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+