2 min. doba čtení

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu

Odvětví B2B překonává svým růstem a potenciálem B2C. Přeshraniční transakce nabývají na významu a spolu s digitalizací hrají zásadní roli při urychlování tohoto růstu.

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu
Zdroj: Depositphotos

B2B překonáva B2C

Elektronický obchod B2B v Evropě zaznamenává významný růst a překonává transakce B2C. Tuto dynamiku podtrhuje pozoruhodná tržní hodnota tohoto odvětví, která v roce 2022 dosáhla 7 bilionů dolarů, což je více než dvojnásobek hodnoty B2C. Tato čísla naznačují rozšiřující se obzory B2B obchodování a také zdůrazňují obrovský potenciál, který nabízí.

Dynamika evropského trhu

Předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne evropský online e-commerce B2B celkové hodnoty 1,8 bilionu dolarů. Ve srovnání s Čínou či USA je však přesah sektoru na starém kontinentu výrazně menší. Zatímco země jako Německo, Francie a Spojené království vedou, Evropa má značný nevyužitý růstový potenciál. Například kupující ve skandinávských zemích jsou vysoce digitálně zdatní a značná část B2B prodejů se již uskutečňuje online.

Zdroj: Billie

Přeshraniční výzvy a příležitosti

Na rozdíl od B2C probíhají B2B transakce v Evropě převážně na domácích trzích a počet přeshraničních transakcí zůstává omezený. Iniciativy na standardizaci obchodních postupů a podporu digitalizace, jako je elektronická fakturace, jsou připraveny uvolnit plný potenciál přeshraničního B2B obchodu.

“Různé veřejné iniciativy na úrovni Evropské unie i na úrovni jednotlivých států mají za cíl podpořit digitalizaci podniků a dále posílit jednotný trh,” říká zpráva společnosti Billie.

Platební revoluce

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Platby hrají klíčovou roli při usnadňování přeshraničních transakcí a zlepšování interakcí mezi kupujícím a prodávajícím. Tradiční platební metody ustupují moderním a flexibilním řešením, jako jsou platby typu “Buy Now, Pay Later” (BNPL) a platby na fakturu. Tyto možnosti nabízejí kupujícím větší flexibilitu a prodávajícím usnadňují řízení peněžních toků, zvyšují spokojenost a podporují růst.

Zdroj: Billie

Evropský e-commerce prochází proměnou, která je způsobena technologickým pokrokem a měnícími se preferencemi spotřebitelů. Vzhledem k tomu, že se podniky vypořádávají se složitostí přeshraničního obchodu, bude mít přijetí digitalizace a inovativních platebních řešení zásadní význam pro uvolnění plného potenciálu B2B obchodu v regionu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+