2min. doba čtení

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu

Odvětví B2B překonává svým růstem a potenciálem B2C. Přeshraniční transakce nabývají na významu a spolu s digitalizací hrají zásadní roli při urychlování tohoto růstu.

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu
Zdroj: Depositphotos

B2B překonáva B2C

Elektronický obchod B2B v Evropě zaznamenává významný růst a překonává transakce B2C. Tuto dynamiku podtrhuje pozoruhodná tržní hodnota tohoto odvětví, která v roce 2022 dosáhla 7 bilionů dolarů, což je více než dvojnásobek hodnoty B2C. Tato čísla naznačují rozšiřující se obzory B2B obchodování a také zdůrazňují obrovský potenciál, který nabízí.

Dynamika evropského trhu

Předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne evropský online e-commerce B2B celkové hodnoty 1,8 bilionu dolarů. Ve srovnání s Čínou či USA je však přesah sektoru na starém kontinentu výrazně menší. Zatímco země jako Německo, Francie a Spojené království vedou, Evropa má značný nevyužitý růstový potenciál. Například kupující ve skandinávských zemích jsou vysoce digitálně zdatní a značná část B2B prodejů se již uskutečňuje online.

Zdroj: Billie

Přeshraniční výzvy a příležitosti

Na rozdíl od B2C probíhají B2B transakce v Evropě převážně na domácích trzích a počet přeshraničních transakcí zůstává omezený. Iniciativy na standardizaci obchodních postupů a podporu digitalizace, jako je elektronická fakturace, jsou připraveny uvolnit plný potenciál přeshraničního B2B obchodu.

“Různé veřejné iniciativy na úrovni Evropské unie i na úrovni jednotlivých států mají za cíl podpořit digitalizaci podniků a dále posílit jednotný trh,” říká zpráva společnosti Billie.

Platební revoluce

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Platby hrají klíčovou roli při usnadňování přeshraničních transakcí a zlepšování interakcí mezi kupujícím a prodávajícím. Tradiční platební metody ustupují moderním a flexibilním řešením, jako jsou platby typu “Buy Now, Pay Later” (BNPL) a platby na fakturu. Tyto možnosti nabízejí kupujícím větší flexibilitu a prodávajícím usnadňují řízení peněžních toků, zvyšují spokojenost a podporují růst.

Zdroj: Billie

Evropský e-commerce prochází proměnou, která je způsobena technologickým pokrokem a měnícími se preferencemi spotřebitelů. Vzhledem k tomu, že se podniky vypořádávají se složitostí přeshraničního obchodu, bude mít přijetí digitalizace a inovativních platebních řešení zásadní význam pro uvolnění plného potenciálu B2B obchodu v regionu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+