2 min. doba čtení

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu

Odvětví B2B překonává svým růstem a potenciálem B2C. Přeshraniční transakce nabývají na významu a spolu s digitalizací hrají zásadní roli při urychlování tohoto růstu.

Potenciál B2B e-commerce v Evropě ještě nedosáhl svého vrcholu
Zdroj: Depositphotos

B2B překonáva B2C

Elektronický obchod B2B v Evropě zaznamenává významný růst a překonává transakce B2C. Tuto dynamiku podtrhuje pozoruhodná tržní hodnota tohoto odvětví, která v roce 2022 dosáhla 7 bilionů dolarů, což je více než dvojnásobek hodnoty B2C. Tato čísla naznačují rozšiřující se obzory B2B obchodování a také zdůrazňují obrovský potenciál, který nabízí.

Dynamika evropského trhu

Předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne evropský online e-commerce B2B celkové hodnoty 1,8 bilionu dolarů. Ve srovnání s Čínou či USA je však přesah sektoru na starém kontinentu výrazně menší. Zatímco země jako Německo, Francie a Spojené království vedou, Evropa má značný nevyužitý růstový potenciál. Například kupující ve skandinávských zemích jsou vysoce digitálně zdatní a značná část B2B prodejů se již uskutečňuje online.

Zdroj: Billie

Přeshraniční výzvy a příležitosti

Na rozdíl od B2C probíhají B2B transakce v Evropě převážně na domácích trzích a počet přeshraničních transakcí zůstává omezený. Iniciativy na standardizaci obchodních postupů a podporu digitalizace, jako je elektronická fakturace, jsou připraveny uvolnit plný potenciál přeshraničního B2B obchodu.

“Různé veřejné iniciativy na úrovni Evropské unie i na úrovni jednotlivých států mají za cíl podpořit digitalizaci podniků a dále posílit jednotný trh,” říká zpráva společnosti Billie.

Platební revoluce

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Platby hrají klíčovou roli při usnadňování přeshraničních transakcí a zlepšování interakcí mezi kupujícím a prodávajícím. Tradiční platební metody ustupují moderním a flexibilním řešením, jako jsou platby typu “Buy Now, Pay Later” (BNPL) a platby na fakturu. Tyto možnosti nabízejí kupujícím větší flexibilitu a prodávajícím usnadňují řízení peněžních toků, zvyšují spokojenost a podporují růst.

Zdroj: Billie

Evropský e-commerce prochází proměnou, která je způsobena technologickým pokrokem a měnícími se preferencemi spotřebitelů. Vzhledem k tomu, že se podniky vypořádávají se složitostí přeshraničního obchodu, bude mít přijetí digitalizace a inovativních platebních řešení zásadní význam pro uvolnění plného potenciálu B2B obchodu v regionu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+