3 min. doba čtení

Pošta, kurýr, nebo osobní odběr? Před Vánoci bude rušno hlavně na externích výdejních místech

Čeští zákazníci, kteří letos budou objednávat vánoční dárky online, plánují masivně využít tzv. externí výdejní místa. Vyplývá to z průzkumu* společnosti Seznam.cz, ve kterém to uvedlo 70 % dotázaných. Nejvíce budou externí sklady vytížené v Praze. Naopak v malých obcích s méně než tisíci obyvateli dotázaní častěji volí doručení domů kurýrem.

Kristýna Hořovská Kristýna Hořovská
PR Specialista v Seznam.cz
Pošta, kurýr, nebo osobní odběr? Před Vánoci bude rušno hlavně na externích výdejních místech

Lidé, kteří nakupují v online obchodech, si v poslední době oblíbili vyzvedávání v externích výdejních skladech. Tyto služby využívají podle průzkumu dvě třetiny dotázaných. Zájem o ně logicky ještě více vzroste před blížícími se Vánocemi, a to až o deset procent.

Nápor práce čeká pracovníky externích skladů hlavně ve větších městech.

„Výraznější zájem o tento typ doručování se dá očekávat v Praze, kde je síť externích výdejních míst nejhustější. V hlavním městě plánují využít tento typ dopravy online objednaného zboží čtyři pětiny dotázaných,“ sdělil Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz.

V malých městech do tisíce obyvatel to mají podle něj v plánu jen tři pětiny respondentů.

„Možnost vyzvednout si zboží ve výdejních místech si získává přízeň nakupujících hlavně proto, že se podle nich jedná o cenově dostupnější variantu, než je doručení kurýrem. Zároveň je ale možné si zboží vyzvednout v libovolný čas a na místě, kde se to lidem nejvíce hodí, například cestou z práce,“ vysvětluje Pikálek.

S blížícími se svátky volí lidé co nejspolehlivější způsoby doručení. Chtějí si být jisti, že dárky budou doručené včas. Na nákupním rádci Zboží.cz si proto stále častěji vybírají produkty prostřednictvím filtru „Doručení do Vánoc“ a nakupují ve větší míře u e-shopů, které garantují dodání do Vánoc.


Externí výdejní sklady v závěru roku navýší počet poboček

O letošních Vánocích chtějí poskytovatelé nabídnout větší pokrytí.

„Síť výdejních míst Zásilkovny roste, do konce roku jich v České republice budeme mít necelé tři tisíce, na Slovensku kolem šesti set. Rozšiřujeme depa a navyšujeme i počet doručovacích automobilů. Zákazníkům zaručujeme dodání nejen do druhého dne, ale často i v den objednání. Novinkou pro letošní rok je služba Mezi námi, která umožňuje lidem zaslat balík někomu jinému jen za pomoci telefonu a platební karty z jakéhokoliv výdejního místa,“ uvádí Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, která vlastní Zásilkovnu.

Dramatické rozšíření počtu výdejen plánuje i konkurenční Uloženka.

„Naše síť disponuje v současné době více než 1 300 výdejními pobočkami napříč Českou republikou a Slovenskem, kde si zákazníci mohou vyzvednout své nákupy. V letošním roce se soustředíme na lepší sledování zásilek a především na rozvoj doručování na konkrétní adresu. Ve spolupráci s kurýry zrychlujeme doručení na výdejní místa, většina zásilek je dnes doručována do druhého dne,“ říká Gabriel Kalapoš, ředitel Uloženky.

 

*Průzkum proběhl formou online dotazování uživatelů služeb Seznam.cz v době od
23. do 30. 9. 2019 (N = 1004, z toho 961 nakupuje v online obchodech, 15+).

Sdílet článek
Kristýna Hořovská
PR Specialista v Seznam.cz

Členka PR týmu Anety Kapuciánové ve společnosti Seznam.cz dříve působila jako dlouholetá redaktorka časopisu Marketing&Media a deníku Právo. Baví ji témata e-commerce i online reklamy.

Seznam.cz
Tento článek ti přináší

Seznam.cz

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+