2 min. doba čtení

Polsko v hledáčku velkých značek. Stane se centrem logistiky elektronického obchodu?

Slovensko je považováno za světovou velmoc v automobilovém segmentu. Polsko je naopak známé jako přední světový vývozce nábytku. Brzy se toto tvrzení může změnit. Nelze přehlédnout obrovské investice zahraničních značek do budování infrastruktury segmentu elektronického obchodování.

Polsko v hledáčku velkých značek. Stane se centrem logistiky elektronického obchodu?

Segment e-commerce s módou poroste

Podle několika prognóz by tržby z online prodeje v evropském módním průmyslu mohly v roce 2025 přesáhnout 365 miliard USD. V roce 2020 nebyla hodnota tohoto segmentu ani poloviční. Polsko – a zejména jeho západní část – se stává centrem elektronického obchodu s módou pro celou západní Evropu. Tato zeměpisná oblast hraje důležitou roli zejména pro Německo.

Nový logistický park u německých hranic

Známý developer Panattoni uvádí na trh Panattoni Park Sulechów III, který si pronajímá německá společnost BestSecret. Společnost provozuje internetový obchod, který dodává zboží do 27 evropských zemí. V novém logistickém parku si pronajala 88 500 m2 s možností rozšíření o dalších 42 000 m2. Kromě toho developer připraví prostor pro použití vícepodlažních regálů (Pick Towers) a zajistí vyvýšenou část budovy. Výstavba bude probíhat v etapách od ledna do června 2023.

Klíčovou výhodou Sulechova je jeho blízkost k německým hranicím, které jsou od plánovaného centra vzdáleny jen něco málo přes hodinu jízdy. Kromě toho je město vzdáleno 30 minut od krajského města Zielona Góra, což je důležitá výhoda z hlediska dostupnosti pro zaměstnance.

V poslední době se objevila řada zpráv, které signalizují poptávku zahraničních hráčů po strategické poloze Polska na mapě Evropy. K Aliexpressu se připojil Amazon a další společnosti plánují vybudovat v Polsku logistická centra, aby pomohly evropské infrastruktuře elektronického obchodu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+