3 min. doba čtení

Pohled do nákupního chování Gen Z

Nedávny průzkum společnosti SheerID se zaměřil na preference nákupů a ekonomické nálady spotřebitelů z Generace Z ve Spojených státech a Spojeném království.

Pohled do nákupního chování Gen Z
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické obavy ovládají výdaje

V roce 2023 americká ekonomika rostla o 2,5 % a inflace klesla na 3,4 %. Navzdory zprávám o zlepšující se ekonomické situaci, jen 30% spotřebitelů z Gen Z v tomto směru vyjádřilo optimismus ve srovnání s předchozím rokem. Opatrnost je ještě zřetelnější v Evropě, kde ekonomika má téměř nulový růst. Britská Generace Z je o 25 % pesimističtější než ta v Americe.

„To vysvětluje, proč je TikTok plný videí o „loud budgeting“, kde lidé otevřeně hovoří o svých peněžních plánech a snahách utrácet méně. Tento trend vede k tomu, že téměř třetina Generace Z se snaží šetřit, kupuje levnější věci a méně zbytečností.“

36 % respondentů Generace Z tvrdí, že utrácejí méně. Trpí zejména v kategorie jako je jídlo s sebou, hraní her, elektronika a online zprávy. Mezi vysokoškoláky Generace Z je tato nálada ještě horší, přičemž 45 % z nich je pesimistických ohledně budoucnosti ekonomiky a 77 % z nich se snaží přizpůsobit svým rozpočtům těmto obavám.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Jak zaujmout Generaci Z?

Instagram, TikTok a Snapchat hrají klíčovou roli při představování nových značek. 68% respondentů uvedlo, že hlavním zdrojem pro objevování značek jsou pro ně sociální média. Doporučení od přátel a rodiny mají také významný vliv.

Zdroj: SheerID

Exkluzivní nabídky se ukázaly jako významný faktor při získávání pozornosti Generace Z. Až 91 % vysokoškolských studentů zkoumá před nákupem slevy. Kromě toho se ukázalo, že exkluzivní nabídky byly účinnější než jiné taktiky. Patří mezi ně například Buy Now Pay Later (BNPL) nebo prodloužené lhůty pro vrácení zboží.

Exkluzivní slevy podporují nejen nákupní chování, ale také věrnost značce. Významný podíl respondentů naznačil, že by pro exkluzivní nabídku přešli k jinému brandu nebo se přihlásili do věrnostního programu výměnou za slevu.

Týdenní podcast UPdate

Dárky zdarma a bezplatná doprava byly označeny jako nejpřitažlivější exkluzivní nabídky, následované slevami na nákupy. Jako preferovaný komunikační kanál pro zasílání nabídek se překvapivě ukázal e-mail, těsně následovaly textové zprávy.

Zdroj: SheerID

Objednávky s sebou/rozvozy se umístily na prvním místě mezi produktovými kategoriemi, které by Generace Z zakoupila se slevou. Následují oděvy, kosmetika/osobní péče, hry a elektronika. Nejméně populární volbou bylo online zpravodajství, což naznačuje, že Gen Z upřednostňuje bezplatné zdroje informací.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+