3 min. doba čtení

Pohled do nákupního chování Gen Z

Nedávny průzkum společnosti SheerID se zaměřil na preference nákupů a ekonomické nálady spotřebitelů z Generace Z ve Spojených státech a Spojeném království.

Pohled do nákupního chování Gen Z
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické obavy ovládají výdaje

V roce 2023 americká ekonomika rostla o 2,5 % a inflace klesla na 3,4 %. Navzdory zprávám o zlepšující se ekonomické situaci, jen 30% spotřebitelů z Gen Z v tomto směru vyjádřilo optimismus ve srovnání s předchozím rokem. Opatrnost je ještě zřetelnější v Evropě, kde ekonomika má téměř nulový růst. Britská Generace Z je o 25 % pesimističtější než ta v Americe.

„To vysvětluje, proč je TikTok plný videí o „loud budgeting“, kde lidé otevřeně hovoří o svých peněžních plánech a snahách utrácet méně. Tento trend vede k tomu, že téměř třetina Generace Z se snaží šetřit, kupuje levnější věci a méně zbytečností.“

36 % respondentů Generace Z tvrdí, že utrácejí méně. Trpí zejména v kategorie jako je jídlo s sebou, hraní her, elektronika a online zprávy. Mezi vysokoškoláky Generace Z je tato nálada ještě horší, přičemž 45 % z nich je pesimistických ohledně budoucnosti ekonomiky a 77 % z nich se snaží přizpůsobit svým rozpočtům těmto obavám.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Jak zaujmout Generaci Z?

Instagram, TikTok a Snapchat hrají klíčovou roli při představování nových značek. 68% respondentů uvedlo, že hlavním zdrojem pro objevování značek jsou pro ně sociální média. Doporučení od přátel a rodiny mají také významný vliv.

Zdroj: SheerID

Exkluzivní nabídky se ukázaly jako významný faktor při získávání pozornosti Generace Z. Až 91 % vysokoškolských studentů zkoumá před nákupem slevy. Kromě toho se ukázalo, že exkluzivní nabídky byly účinnější než jiné taktiky. Patří mezi ně například Buy Now Pay Later (BNPL) nebo prodloužené lhůty pro vrácení zboží.

Exkluzivní slevy podporují nejen nákupní chování, ale také věrnost značce. Významný podíl respondentů naznačil, že by pro exkluzivní nabídku přešli k jinému brandu nebo se přihlásili do věrnostního programu výměnou za slevu.

Týdenní podcast UPdate

Dárky zdarma a bezplatná doprava byly označeny jako nejpřitažlivější exkluzivní nabídky, následované slevami na nákupy. Jako preferovaný komunikační kanál pro zasílání nabídek se překvapivě ukázal e-mail, těsně následovaly textové zprávy.

Zdroj: SheerID

Objednávky s sebou/rozvozy se umístily na prvním místě mezi produktovými kategoriemi, které by Generace Z zakoupila se slevou. Následují oděvy, kosmetika/osobní péče, hry a elektronika. Nejméně populární volbou bylo online zpravodajství, což naznačuje, že Gen Z upřednostňuje bezplatné zdroje informací.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+