
Virtuální influenceři jsou digitální postavy vytvořené pomocí počítačem generovaných obrazů (CGI), technologie deepfake a trojrozměrného modelování. Mohou aktualizovat své sledující a komunikovat s nimi na sociálních sítích. Jedním z nejoblíbenějších profilů je Lil Miquela nebo první supermodelka s umělou inteligencí Shudu. Za Lil Miquela stojí startup Brud, který se specializuje na robotiku, umělou inteligenci a jejich využití v mediálních společnostech.
Vzestup virtuálních influencerů
Společnost Influencer Marketing Factory odhaduje, že 58 % amerických spotřebitelů ve věku 18 let a starších sleduje na sociálních sítích na Facebooku, Instagramu, TikToku a YouTube a dalších platformách alespoň jednoho virtuálního influencera. Vytváření nových postav je díky nové technologii umělé inteligence jednodušší.

Zdroj: Outsideinsight.com
Zde je seznam nejlepších influencerů Instagramu s umělou inteligencí v roce 2024. 👇🏼
- Lil Miquela – @lilmiquela
- Imma – @imma.gram
- Qai Qai – @realqaiqai
- Shudu Gram – @shudu.gram
- Bermuda Is Bae – @bermudaisbae
- Rozy Gram – @rozy.gram
- Milla Sofia – @millasofiafin
- Giorgina Aleman – @gioaleman
- Lu do Magalu – @magazineluiza
Výhody a nevýhody používání virtuálních influencerů
Přemýšleli jste o tom, že byste do své komunikace zapojili postavu s umělou inteligencí? U virtuálních influencerů zvažte obě strany mince.
Plusy:
- Virtuální influenceři nabízejí konzistentní reprezentaci značky a eliminují obavy z historických kontroverzí nebo negativních zpráv.
- Značky mohou vyjednávat o spolupráci bez obav z kolidujících časových plánů, protože virtuální influenceři nemají žádná fyzická omezení.
- Virtuální influenceři jsou oblíbení u Generace Z a Mileniálů. Jsou proto atraktivní volbou pro značky, které chtějí oslovit tyto demografické skupiny.
- Kampaně mohou být jedinečnější a zapamatovatelnější.
- Mohou vytvářet efektivnější kampaně.
Mínusy:
- Nedostatek autenticity, který může snížit důvěru zákazníků.
- Mohou vykazovat nerealistické životní standardy.
- Vlivné osoby s umělou inteligencí nemohou s produktem fyzicky komunikovat.
- Značky mohou riskovat potenciální kontroverzi.
- Hardware a software jsou při budování virtuálního influenceru velmi nákladné.
- Jeho vybudování vyžaduje dlouhou přípravnou fázi.

Jak co nejlépe využít skutečné lidi jako influencery
Zvýšení interakce: Dokážou určit témata, která jsou pro jejich publikum zajímavá, což může vést k interakci.
Využívají jedinečné zkušenosti: Mohou využít vlastní zkušenosti, včetně testování skutečných produktů.
Živé události: Lidé, kteří mají vliv, by se měli účastnit živých událostí, aby posílili svou kreativitu.