5min. doba čtení

Po úspěchu v České republice přichází projekt “udržitelného eshopu” na Slovensko

Projekt iniciovaly Heureka, VÚB a Visa s cílem podpořit a motivovat e-shopy, které usilují o udržitelný provoz a přemýšlejí o environmentálním a sociálním dopadu svého podnikání.

Po úspěchu v České republice přichází projekt “udržitelného eshopu” na Slovensko

Chcete certifikát “udržitelného eshopu”, který vám poskytne konkurenční výhodu? Přečtěte si o novém projektu nebo se k iniciativě přímo připojte.

Nejde jen o produkty, ale o komplexní přístup

Aby e-shopy podnikaly udržitelným způsobem, nemusí nutně prodávat pouze ekologické výrobky. V celkovém hodnocení bude mít velkou váhu zejména komplexní přístup ke snižování vlastní uhlíkové stopy, například používání bezodpadových obalů, podpora místních dodavatelů nebo důsledná recyklace veškerého odpadu. Nechybí ani sociální dopad prostřednictvím odpovědného přístupu k zaměstnancům, dodavatelům a komunitě.

“Jsme přesvědčeni, že odpovědnost jednat nyní leží na každém z nás. Proto se v bance dlouhodobě zabýváme udržitelností a snažíme se podporovat firmy v jejich transformaci na “zelenější” způsob podnikání. Iniciativa ‘udržitelný e-shop’ může firmám pomoci v jejich podnikání a jejich klientům v lepším rozhodování a možná je i inspirovat ke změně, které se asi nevyhneme všichni, a proto věřím, že využijí možnosti se do ní zapojit,” vysvětluje Martina Hrivnáková, ředitelka marketingu a komunikace VÚB banky.

Týdenní podcast UPdate

“Více než polovina Slováků, 54 procent, v našem nedávném průzkumu uvedla, že udržitelnost je důležitým faktorem při výběru výrobku nebo služby. A 66 procent Slováků si myslí, že udržitelnost je důležitým faktorem, který dává firmě výhodu oproti konkurenci. Pokud Heureka označí e-shop jako udržitelný, pomůže zákazníkům snadněji se orientovat a ušetří jim čas, který by jinak museli strávit hledáním informací o sociálním a environmentálním dopadu produktu,” říká Ľubica Gubová, country manažerka Visa pro Slovensko.

“Jsem velmi rád, že v krátké době od spuštění certifikace udržitelných e-shopů v České republice přicházíme s touto iniciativou na Slovensko. Zákazníci tak získají další informace při nakupování na internetu, aby mohli lépe využívat svých spotřebitelských práv a nakupovat pouze v renomovaných e-shopech, které splňují i nejnovější standardy udržitelného chování. Téma udržitelnosti je vysoce aktuální a důležité zejména pro mladší zákazníky, kteří aktivně vyhledávají udržitelné výrobky a e-shopy. Během pandemie se mnoho Slováků naučilo myslet lokálně a začali nakupovat u slovenských a českých výrobců. Proto chceme spotřebitelům usnadnit výběr odpovědného e-shopu,” říká Tomáš Braverman, generální ředitel skupiny Heureka.

zdroj: Udržateľný e-shop

Kdo se může stát udržitelným e-shopem?

Každý e-shop, který se chce na Heurece prezentovat jako udržitelný a získat ikonu “Udržitelný e-shop”, musí vyplnit dotazník týkající se různých oblastí odpovědného podnikání. Každá z položených otázek má jinou bodovou váhu. Aby se e-shop stal udržitelným a získal ikonu, musí dosáhnout alespoň minimální bodové hranice.

Jakmile je tato podmínka splněna, je považován za udržitelný. Zelená ikona “Udržitelný e-shop” bude umístěna nejen na e-shopu, ale zejména na webových stránkách Heureky, vedle certifikátů, jako je Ověřený zákazník autorizovaný prodejce nebo ocenění Obchod roku.

Každoročním vyvrcholením společného projektu je soutěž “ShopRoku”, kde bude letos poprvé udělena cena “Udržitelný e-shop”.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Oblasti dotazníku pro získání certifikátu “Udržitelný e-shop”:

  • Odpovědný přístup k životnímu prostředí – jedná se o nejširší oblast, která se zabývá problematikou provozu a udržitelnosti produktu.
  • Provoz – balení výrobků do recyklovaných nebo obnovitelných materiálů, klimaticky neutrální doprava zboží k zákazníkovi, ekologické nakládání s odpady, úspora elektrické energie a vody, uhlíková neutralita.
  • Udržitelnost výrobků – materiály a procesy se řídí udržitelnými postupy a nepoškozují životní prostředí.
  • Odpovědné zacházení se zaměstnanci – zajištění bezpečných pracovních podmínek, dodržování základních lidských práv a odpovídajícího odměňování, péče o zaměstnance nad rámec zákonných povinností, zajištění stejného odměňování žen a mužů na srovnatelných pozicích, získávání zpětné vazby od zaměstnanců, poskytování benefitů zaměstnancům, zvyšování kvalifikace zaměstnanců, zapojení znevýhodněných skupin nad rámec zákonných povinností.
  • Odpovědný přístup k dodavatelům – základní znalost celého dodavatelského řetězce, stanovuje férové ceny a nezneužívá potenciálního monopolního postavení, buduje dlouhodobé vztahy, platí všechny smluvní závazky vyplývající ze smluv a nevytváří potenciální druhotnou platební neschopnost.
  • Odpovědný přístup k zákazníkům – poskytuje zákazníkům transparentní informace (VOP, reklamační proces), má zavedený interní proces ochrany údajů.
  • Odpovědný přístup ke správě a řízení společnosti – případný zisk nebo jeho část využívá k rozvoji veřejně prospěšných cílů, má nastavený etický kodex, má nastavená protikorupční opatření, poskytuje transparentní přístup k informacím zainteresovaným skupinám osob.
  • Odpovědný přístup ke společnosti – je držitelem certifikace, je součástí iniciativy za udržitelný rozvoj (např. B Corp, DopperWave), zapojuje se do dobrovolnické činnosti, která přispívá k řešení environmentálních nebo sociálních problémů.

Další informace naleznete na adrese: www.udrzatelnyeshop.cz

Svůj e-shop si můžete přihlásit zde.

Zdroj: HNonline

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+