5 min. doba čtení

Po úspěchu v České republice přichází projekt “udržitelného eshopu” na Slovensko

Projekt iniciovaly Heureka, VÚB a Visa s cílem podpořit a motivovat e-shopy, které usilují o udržitelný provoz a přemýšlejí o environmentálním a sociálním dopadu svého podnikání.

Po úspěchu v České republice přichází projekt “udržitelného eshopu” na Slovensko

Chcete certifikát “udržitelného eshopu”, který vám poskytne konkurenční výhodu? Přečtěte si o novém projektu nebo se k iniciativě přímo připojte.

Nejde jen o produkty, ale o komplexní přístup

Aby e-shopy podnikaly udržitelným způsobem, nemusí nutně prodávat pouze ekologické výrobky. V celkovém hodnocení bude mít velkou váhu zejména komplexní přístup ke snižování vlastní uhlíkové stopy, například používání bezodpadových obalů, podpora místních dodavatelů nebo důsledná recyklace veškerého odpadu. Nechybí ani sociální dopad prostřednictvím odpovědného přístupu k zaměstnancům, dodavatelům a komunitě.

“Jsme přesvědčeni, že odpovědnost jednat nyní leží na každém z nás. Proto se v bance dlouhodobě zabýváme udržitelností a snažíme se podporovat firmy v jejich transformaci na “zelenější” způsob podnikání. Iniciativa ‘udržitelný e-shop’ může firmám pomoci v jejich podnikání a jejich klientům v lepším rozhodování a možná je i inspirovat ke změně, které se asi nevyhneme všichni, a proto věřím, že využijí možnosti se do ní zapojit,” vysvětluje Martina Hrivnáková, ředitelka marketingu a komunikace VÚB banky.

Týdenní podcast UPdate

“Více než polovina Slováků, 54 procent, v našem nedávném průzkumu uvedla, že udržitelnost je důležitým faktorem při výběru výrobku nebo služby. A 66 procent Slováků si myslí, že udržitelnost je důležitým faktorem, který dává firmě výhodu oproti konkurenci. Pokud Heureka označí e-shop jako udržitelný, pomůže zákazníkům snadněji se orientovat a ušetří jim čas, který by jinak museli strávit hledáním informací o sociálním a environmentálním dopadu produktu,” říká Ľubica Gubová, country manažerka Visa pro Slovensko.

“Jsem velmi rád, že v krátké době od spuštění certifikace udržitelných e-shopů v České republice přicházíme s touto iniciativou na Slovensko. Zákazníci tak získají další informace při nakupování na internetu, aby mohli lépe využívat svých spotřebitelských práv a nakupovat pouze v renomovaných e-shopech, které splňují i nejnovější standardy udržitelného chování. Téma udržitelnosti je vysoce aktuální a důležité zejména pro mladší zákazníky, kteří aktivně vyhledávají udržitelné výrobky a e-shopy. Během pandemie se mnoho Slováků naučilo myslet lokálně a začali nakupovat u slovenských a českých výrobců. Proto chceme spotřebitelům usnadnit výběr odpovědného e-shopu,” říká Tomáš Braverman, generální ředitel skupiny Heureka.

zdroj: Udržateľný e-shop

Kdo se může stát udržitelným e-shopem?

Každý e-shop, který se chce na Heurece prezentovat jako udržitelný a získat ikonu “Udržitelný e-shop”, musí vyplnit dotazník týkající se různých oblastí odpovědného podnikání. Každá z položených otázek má jinou bodovou váhu. Aby se e-shop stal udržitelným a získal ikonu, musí dosáhnout alespoň minimální bodové hranice.

Jakmile je tato podmínka splněna, je považován za udržitelný. Zelená ikona “Udržitelný e-shop” bude umístěna nejen na e-shopu, ale zejména na webových stránkách Heureky, vedle certifikátů, jako je Ověřený zákazník autorizovaný prodejce nebo ocenění Obchod roku.

Každoročním vyvrcholením společného projektu je soutěž “ShopRoku”, kde bude letos poprvé udělena cena “Udržitelný e-shop”.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Oblasti dotazníku pro získání certifikátu “Udržitelný e-shop”:

  • Odpovědný přístup k životnímu prostředí – jedná se o nejširší oblast, která se zabývá problematikou provozu a udržitelnosti produktu.
  • Provoz – balení výrobků do recyklovaných nebo obnovitelných materiálů, klimaticky neutrální doprava zboží k zákazníkovi, ekologické nakládání s odpady, úspora elektrické energie a vody, uhlíková neutralita.
  • Udržitelnost výrobků – materiály a procesy se řídí udržitelnými postupy a nepoškozují životní prostředí.
  • Odpovědné zacházení se zaměstnanci – zajištění bezpečných pracovních podmínek, dodržování základních lidských práv a odpovídajícího odměňování, péče o zaměstnance nad rámec zákonných povinností, zajištění stejného odměňování žen a mužů na srovnatelných pozicích, získávání zpětné vazby od zaměstnanců, poskytování benefitů zaměstnancům, zvyšování kvalifikace zaměstnanců, zapojení znevýhodněných skupin nad rámec zákonných povinností.
  • Odpovědný přístup k dodavatelům – základní znalost celého dodavatelského řetězce, stanovuje férové ceny a nezneužívá potenciálního monopolního postavení, buduje dlouhodobé vztahy, platí všechny smluvní závazky vyplývající ze smluv a nevytváří potenciální druhotnou platební neschopnost.
  • Odpovědný přístup k zákazníkům – poskytuje zákazníkům transparentní informace (VOP, reklamační proces), má zavedený interní proces ochrany údajů.
  • Odpovědný přístup ke správě a řízení společnosti – případný zisk nebo jeho část využívá k rozvoji veřejně prospěšných cílů, má nastavený etický kodex, má nastavená protikorupční opatření, poskytuje transparentní přístup k informacím zainteresovaným skupinám osob.
  • Odpovědný přístup ke společnosti – je držitelem certifikace, je součástí iniciativy za udržitelný rozvoj (např. B Corp, DopperWave), zapojuje se do dobrovolnické činnosti, která přispívá k řešení environmentálních nebo sociálních problémů.

Další informace naleznete na adrese: www.udrzatelnyeshop.cz

Svůj e-shop si můžete přihlásit zde.

Zdroj: HNonline

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+