
Léto uteklo jako voda a OOO e-maily vystřídaly pozvánky na eventy. Přispěli jsme svojí troškou is Ecommerce Bridge LIVE. Za celý rok organizujeme až 11 podujetí po celém Slovensku.
Hlavou v Košicích, tělem v Bratislavě
I když se tradičně konferencí účastním v doprovodu Michala a Štěpána, tentokrát jsem využila sledování živého vysílání. Tradičně jej nabízíme každému, kdo se chce vzdělávat v e-commerce sféře, a to zcela zdarma. Co čeští čtenáři vzhledem k vzdálenosti určitě ocení.
Nevýhodou je, že člověk přijde o možnost poznat zajímavé lidi, kteří zažívají podobné věci jako vy. Nebo už mají určité výzvy za sebou, a tak dokážou inspirovat ke zlepšení či změně. Nemluvě o tom, že networking dokáže přinést nové obchodní kontakty.
Druhá věc je, že člověk si doma nepřichystá takové skvostné občerstvení, o jaké se postarali lidé z Platz kantina.
A v neposlední řadě, speciální bonus mají účastníci konference v tom, že si v závěru zažijí panelovou diskusi se všemi řečníky a soutěž o ceny. V panelovce je prostor věnovat se otázkám, na které možná nezůstal čas přímo po přednášce. Účastníci (nejen ti přímo na místě, ale iz live streamu) totiž mohou už během přednášky dávat spíkrům otázky přes Slido. A výhodou ptát se v rámci panelovky je i to, že získáte různé pohledy od více profesionálů.
Pojďme si zrekapitulovat, co zaznělo na čtvrtečním setkání e-commerce profesionálů.
Šimon Radil, Möbelix: Co dělat, když se nedaří?
V marketingu je třeba dodržovat jasnou strategii a být konzistentní. Přednáška upozornila, že období od pandemie přineslo neustálé výkyvy a nejistoty. Firmy však musí být připraveny reagovat na změny, které mohou přijít nečekaně. A nevzdávat se.
„Už jsem to zkoušel, nešlo to, tak to dělat nebudu. Jenže sortiment, trh, zákazníci… všechno se mění. To, co nefungovalo – ne při kampani, která byla minulý měsíc, ale například. před dvěma lety – možná bude fungovat nyní.“

Šimon Radil, Möbelix
Mário Babej, WAME: Reklamacím a vratkám se nevyhnete. Tak s nimi začněte pracovat
Při prodejích se obchodníci usmívají, ale při vratkách vraští čelo. Bohužel nikdo se jim nevyhne. Nejvěrněji to zná segment módy, doplňků a obuci, jak naznačil graf z prezentace. Je to součást online prodeje a je třeba se s tím smířit.
Zákazník by na to neměl doplatit. Mário se podělil o zajímavý údaj – 92 % zákazníků rádo nakoupí znovu ve stejném e-shopu, pokud byla reklamace vyřízena jednoduše.
„Sám jsem se divil, že 67 % zákazníků si před nákupem podívá, jak máte v případě výměny řešenou reklamaci. Věřte, že to může mít zásadní vliv na konverzní míru.“

Mário Babej, WAME
Peter Zliechovec, dabl.: Jak zjistit, že je váš obsah efektivní?
Kvalitní obsah buduje cestu k srdcím zákazníků. Mnoho značek si pod slovem „obsah“ představí, že musí nastartovat blog a psát texty. No není obsah jako obsah. Navíc tato disciplína vyžaduje trpělivost.
Peter se dotkl UCG contentu a zdůraznil vyhodnocování a optimalizaci. Jasně ukázal, na co je vhodné zaměřit se a prozradil i to, které nástroje se jim v agentuře osvědčily.
„Kdo se pustí do content marketingu, čeká zázraky. Myslí si, že po měsíci mu to přinese stovky či tisíce návštěv a půjde to bomby. Tvorba užitečného obsahu však potřebuje čas. Aktivity i procesy trvají nějakou dobu a samotný náběh organických návštěv je postupný.“

Peter Zliechovec, dabl.
Hana Vršanská, ABRA Flexi & Petr Ferschmann, Dativery: Výhody integrace moderních e-commerce aplikací
Aplikace se staly naší každodenní součástí v osobním i pracovním životě. A při práci v e-commerce dokáže dobrá integrace výrazně usnadnit život.
Hana s Petrem ukázali, jak umožní integrace moderních aplikací a služeb do podnikového informačního systému efektivně řídit firmu. Praktické přístupy k propojení aplikací a kroky potřebné pro úspěšnou implementaci vám pomohou optimalizovat procesy a zvýšit ziskovost.
„Není to tak dávno, co byly v ERP systémech newsletterové aplikace. Nyní však k tomu máte jiné nástroje. A to, co se stalo s těmito aplikacemi, se stalo také se sklady, expedicemi a dalšími. To je podle mě budoucnost.“

Petr Ferschmann, Dativery
Josef Verbovský, SOS electronic: B2B marketing není strašák
Nedůvěra B2B firem vůči prodeji fyzických produktů přes e-shop je poměrně častý jev. Příklad od SOS electronic však dokázal, že tento model může být úspěšný.
Josef ve své přednášce představil několik osvědčených strategií pro B2B e-shopy. Varoval i před chybami, kterým je třeba se vyhnout.
„Neprodávejte, ale sbírejte leady. A musíte se s obchodem dohodnout, co budete považovat za lead. V tom musíte mít naprosto jasno.“

Jozef Verbovský, SOS electronic
Vidíme se v Banské Bystrici
Domácí sledování má své plusy, ale zažít pohodovou konferenci nabitou inspirativními myšlenkami a lidmi je nezaměnitelné. Buďte při tom s námi na dalších akcích. Lístky do Banské Bystrice už jsou ven.