Bezobalový online supermarket
Rotterdamský startup Pieter Pot vytvořil systém, který umožnil dodávat potraviny bez jakéhokoli odpadu z obalů. V období výluky se společnosti mimořádně dařilo. Po dvou letech přišlo vystřízlivění a kombinace dluhů a nižší spotřebitelské poptávky srazila společnost na kolena.
Online supermarket Pieter Pot již nebyl schopen splácet své dluhy. Prodej společnosti umožnil supermarketu vyhnout se okamžitému úpadku, ale nyní se musí rychle dohodnout s věřiteli.
Snaha o dohodu s věřiteli
Novým vlastníkem je potravinářská společnost Delicatessenfabriek. Tato společnost dříve čistila skleněné nádoby, které Pieter Pot používal k rozvozu potravin. Akcionáři Jordan Koppelle a Dominique Rommers se domnívají, že bez dohody s věřiteli dojde ke krachu společnosti.
Noví majitelé nyní chtějí pracovat na restrukturalizaci dluhu. Portál Retailtrends informuje o dopise, kterým investoři žádají věřitele o odpuštění většiny dluhů.
“Pokud bude 95 % věřitelů souhlasit se zaplacením symbolického jednoho procenta pohledávek, nepůjde o žádné extrémní částky a udržení Pieter Potu v chodu bude možné,” uvedl Koppelle. V opačném případě bude online supermarketu hrozit bankrot a věřitelé nebo dodavatelé se ocitnou na konci fronty na zaplacení pohledávek.
Majitelé doufají, že se jim podaří najít dohodu s věřiteli již koncem měsíce, poté je dvojice připravena vložit do Pieter Pot nový kapitál.
Jouri Schoemaker, jeden ze zakladatelů společnosti Pieter Pot, na síti LinkedIn uvedl, že předává štafetu novému majiteli s “bolestí v srdci”. Píše, že je pyšný na to, jaký dopad společnost měla.