2 min. doba čtení

Online supermarket Pieter Pot ztrácí půdu pod nohama

Zakladatelé bezobalového online supermarketu Pieter Pot prodali svou společnost kvůli finančním problémům. Nový majitel varuje věřitele před hrozícím bankrotem.

Online supermarket Pieter Pot ztrácí půdu pod nohama

Bezobalový online supermarket

Rotterdamský startup Pieter Pot vytvořil systém, který umožnil dodávat potraviny bez jakéhokoli odpadu z obalů. V období výluky se společnosti mimořádně dařilo. Po dvou letech přišlo vystřízlivění a kombinace dluhů a nižší spotřebitelské poptávky srazila společnost na kolena.

Online supermarket Pieter Pot již nebyl schopen splácet své dluhy. Prodej společnosti umožnil supermarketu vyhnout se okamžitému úpadku, ale nyní se musí rychle dohodnout s věřiteli.

Týdenní podcast UPdate

Snaha o dohodu s věřiteli

Novým vlastníkem je potravinářská společnost Delicatessenfabriek. Tato společnost dříve čistila skleněné nádoby, které Pieter Pot používal k rozvozu potravin. Akcionáři Jordan Koppelle a Dominique Rommers se domnívají, že bez dohody s věřiteli dojde ke krachu společnosti.

Noví majitelé nyní chtějí pracovat na restrukturalizaci dluhu. Portál Retailtrends informuje o dopise, kterým investoři žádají věřitele o odpuštění většiny dluhů.

„Pokud bude 95 % věřitelů souhlasit se zaplacením symbolického jednoho procenta pohledávek, nepůjde o žádné extrémní částky a udržení Pieter Potu v chodu bude možné,“ uvedl Koppelle. V opačném případě bude online supermarketu hrozit bankrot a věřitelé nebo dodavatelé se ocitnou na konci fronty na zaplacení pohledávek.

Majitelé doufají, že se jim podaří najít dohodu s věřiteli již koncem měsíce, poté je dvojice připravena vložit do Pieter Pot nový kapitál.

Jouri Schoemaker, jeden ze zakladatelů společnosti Pieter Pot, na síti LinkedIn uvedl, že předává štafetu novému majiteli s „bolestí v srdci“. Píše, že je pyšný na to, jaký dopad společnost měla.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+